Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1621787
We hebben een zware beslissing genomen qua ras, er komt geen odh meer erbij maar een langharige hollander.
Dit omdat én het ras gezonder is, én omdat er dan een minder zware herder met hem speelt.
De hollander was zowiezo al een ras dat we zouden nemen nadat we geen odh of een duitser meer konden hanteren.
#1626301
Af en toe geeft hij een gil , en dat is geen ik stel me aan gilletje maar een echte pijngil,  vandaag al 3 keer dus sneek gebeld.
Ik mag nu meer pijnstiling geven en toch weer aan de prednison.
Hij lijkt weer wat meer te slepen met zijn rechterpoot en dat duid op zwelling van het ruggenmerg.
Nu even naar onze eigen praktijk weer wat dexoral halen en dan hopen dat hij weer snel beter kan bewegen.
Ik denk dat het door het onderzoek van vrijdag is gekomen, hij liep als een kieft en het is iedere dag ietsjes minder gegaan sindsdien.
#1630587
Omdat ik het niet vertrouw, orthopeed hoorde hem gewoon hijgen door de telefoon heen, toen ik vanochtend belde, moet ik nu extra pijnstilling geven en een naar plekje insmeren met ab zalf.
Dan as vrijdag om 17.45 voor een algeheel lichamelijk onderzoek en controle van de reflexen.
Met heel veel tramadol extra ligt hij rustig te tukken.
Zonder is hij getergd met de hoogste dosis previcox die hij mag hebben.
Lastig om goed te kunnen zien waar hij nu zo een last van heeft.
Hij is heel hijgerig en getergd als hij buikpijn heeft door zijn pancreas, hij is ook heel hijgerig en getergd als hij ergens anders pijn heeft.
Zijn temp is een halve graad hoger dan normaal, maar dat kan makkelijk verklaard worden door de stress die de pijn oplevert.
Door Sella
#1733383
We hebben 30 juli de controle van 3 maanden gehad.
er is enorm veel botgroei waardoor al 1 schroef helemaal vastzit en de ander voor een kwart.
De keg die voor blijvende ruimte moet zorgen tussen de wervels is ook mooi omgroeit met nieuw bot.
Het gaat heel goed met hem.

Nu merk ik dat hij sinds gister weer slechter loopt.
Ik snap ook helemaal hoe dat komt, nadat ik ruim 2 weken geleden die longembolie had, kan ik qua conditie niet genoeg lopen met hem.

We gaan maandag starten met hydrotherapie.
Hij kan het spierverlies niet gebruiken rechts :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door