Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1590993
Sinds afgelopen donderdag avond drinkt Linga ineens overmatig en moet zij natuurlijk vaker plassen. Ik heb natuurlijk koorts opgemeten --> geen koorts. Ik heb de pH waarde van de urine nagekeken, die is tussen de 6,0 en 6,5 en dus perfect. Ze is verder niet ziek, niet sloom, niet raar. En ze is gecastreerd. Dus het kan ook geen baarmoederontsteking zijn. Suikerziekte, komt dat ZO plotseling opzetten, van het een op het andere uur (bij wijze van)? En cushing, komt dat zo plotseling opzetten?

Overigens bedoel ik met overmatig drinken niet dat zij 2 liter per dag weg tankt. In de waterbak past 2,5 liter water en die gaat ongeveer wel op, met 4 honden. En Brutus en Pinkel drinken ook een flink aandeel daarvan. Maar ja goed, voor Linga is dit toch uitzonderlijk want die dronk eigenlijk nooit uit de waterbak, de afgelopen 5 jaar....

Ik had even het gevoel dat het met de reis naar Dld te maken zou kunnen hebben. Iets mentaals. Vandaar dat ik de DA nog niet heb gebeld maar toen ze daarnet weer begon te drinken dacht ik "even hier vragen" en ik denk dat ik zo even een afspraakje bij de DA maak..... Hebben jullie een idee?
Door Lizzy
#1591011
Het begon donderdag middag/avond. Na de reis. En toen zat pup nog bij de fokker en zat zij voornamelijk in de auto (de reis) en daarna in het hotel. Ze heeft in het hotel ook de hele bank nat geplast (dus we hebben het hotel al gevraagd ons de rekening van dit ongeluk te mailen zodat we de schade kunnen vergoeden).
Door dosta
#1591015
Bisquit gaat natuurlijk vaker uit, misschien wil ze dan mee, ik neem aan dat je haar niet iedere keer meeneemt, anders klopt mijn theorie niet . Dat is het eerste wat in me opkomt.
misschien heeft ze het idee dat ze constant bij de pup moet zijn ( opvoedingstechnisch).
sterkte ermee.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1591021
Lizzy schreef: Het begon donderdag middag/avond. Na de reis. En toen zat pup nog bij de fokker en zat zij voornamelijk in de auto (de reis) en daarna in het hotel. Ze heeft in het hotel ook de hele bank nat geplast (dus we hebben het hotel al gevraagd ons de rekening van dit ongeluk te mailen zodat we de schade kunnen vergoeden).
Airco in de auto??  ::)
Door Fido
#1591029
Lizzy schreef: Het begon donderdag middag/avond. Na de reis. En toen zat pup nog bij de fokker en zat zij voornamelijk in de auto (de reis) en daarna in het hotel. Ze heeft in het hotel ook de hele bank nat geplast (dus we hebben het hotel al gevraagd ons de rekening van dit ongeluk te mailen zodat we de schade kunnen vergoeden).
Oeh niet handig maar kan natuurlijk gebeuren met dieren  ;)

De differentiaal diagnoses voor Pu/Pd (veel drinken/veel plassen) is best wel lang  :-\. Uiteenlopend van psychisch gedrag door een verandering tot aan cusching enz. Van iets onschuldigs tot aan iets ernstigs. Maar jij hebt weinig aan deze info want dat weet je al  ;)

Niet gaan gissen gewoon urine onderzoek en bloedonderzoek laten doen  ;)
Door henneke
#1591035
ik zou haar na laten kijken Lizzy , als het nou pas was begonnen nadat Biscuit erbij was gekomen dan had je het nog wel even kunnen aankijken denk ik maar ze begon ervoor al dus Psychisch door de intrede van Biscuit kan je schrappen  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door