Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1591581
Lizzy schreef: Doet Pep dit ook, dat je het herkent?
Absoluut, maar wilde het niet meteen zo neerzetten, zovan
owja het zusje heeft het ook, maar klopt Lizzy..

Zodra er een andere hond in de buurt is, of als er een kind komt spelen
krijgt ze wat minder aandacht en gaat drinken, totdat iedere keer haar waterbak
leeg is, niet normaal. Zodra hond\kind weg is, verdwijnt het drinken ook automatisch.

Dus ik denk aandacht...
Maar goed, je weet het niet zeker en succes met pisje opvangen, ook hier is
als je maar naar haar wijst, blokkeert de hele handel ;)
Door Djeena
#1591633
Bij Djeena was het ook bijna onmogelijk urine op te vangen. Een soepbord bood uitkomst en zodra ze ging zitten, hup het bord eronder. Moet lukken! Wel ook een glas/flesje oid meenemen want met een bord met urine lopen is niet erg handig!
#1591640
Hoe ik urine opvang bij zenuwpees Duscha werkt misschien.
Ik pak een laag diepvriesbakje en zodra ze plast duw ik dit onder dr en ze knijpt dan wel direct af maar had zo wel genoeg voor een onderzoek. Met een soeplepel lukte het niet omdat ik dan niet goed genoeg kon mikken voor ze afkneep.
Door henneke
#1591849
Miranda en Pepper schreef: Absoluut, maar wilde het niet meteen zo neerzetten, zovan
owja het zusje heeft het ook, maar klopt Lizzy..

Zodra er een andere hond in de buurt is, of als er een kind komt spelen
krijgt ze wat minder aandacht en gaat drinken, totdat iedere keer haar waterbak
leeg is, niet normaal. Zodra hond\kind weg is, verdwijnt het drinken ook automatisch.

Dus ik denk aandacht...
Maar goed, je weet het niet zeker en succes met pisje opvangen, ook hier is
als je maar naar haar wijst, blokkeert de hele handel ;)
hmm dus het ligt niet aan mij dat broer lief ook niet in een bekertje wenst te piesen  :D en dan heb ik met veel pijn en moeite wat opgevangen nee dan schrikt hij en schopt in zijn sprong de hele boel uit mijn handen  >:(  ;D ;D
#1591968
henneke schreef: hmm dus het ligt niet aan mij dat broer lief ook niet in een bekertje wenst te piesen  :D en dan heb ik met veel pijn en moeite wat opgevangen nee dan schrikt hij en schopt in zijn sprong de hele boel uit mijn handen  >:(  ;D ;D
Wat fijn dat ze allemaal zo op elkaar lijken, niet? :-\

Hoe is het vandaag, Lizzy??
Door Lizzy
#1591972
Hetzelfde Miranda. Ze drinkt nog steeds veel meer dan normaal. Ik heb vanmorgen wel urine op kunnen vangen. En dat is dus erg waterig. Pfft, ik heb er echt buikpijn van. Ik ben bloednerveus dat het iets lichamelijks is. Nou ja, is het iets mentaals ben ik ook niet blij hoor. Want ze moet er dus elke nacht om 4 uur uit om te plassen. En als ik het water 's nachts weghaal, blert ze me ook uit bed. Ik denk wel dat ze die gevoeligheid gemeen hebben he?!
Door Fido
#1591976
Lizzy schreef: Hetzelfde Miranda. Ze drinkt nog steeds veel meer dan normaal. Ik heb vanmorgen wel urine op kunnen vangen. En dat is dus erg waterig. Pfft, ik heb er echt buikpijn van. Ik ben bloednerveus dat het iets lichamelijks is. Nou ja, is het iets mentaals ben ik ook niet blij hoor. Want ze moet er dus elke nacht om 4 uur uit om te plassen. En als ik het water 's nachts weghaal, blert ze me ook uit bed. Ik denk wel dat ze die gevoeligheid gemeen hebben he?!
Super dat je urine heb kunnen opvangen, dat is mooi meegenomen.
Ik heb geen tijd om het terug te lezen (moet snel naar de praktijk) maar ging je vandaag voor controle naar je da?

Ik hoop dat er snel duidelijkheid voor je komt en probeer je niet al te druk te maken  :-*
Door *Natasja*
#1592000
Lizzy schreef: Hetzelfde Miranda. Ze drinkt nog steeds veel meer dan normaal. Ik heb vanmorgen wel urine op kunnen vangen. En dat is dus erg waterig. Pfft, ik heb er echt buikpijn van. Ik ben bloednerveus dat het iets lichamelijks is. Nou ja, is het iets mentaals ben ik ook niet blij hoor. Want ze moet er dus elke nacht om 4 uur uit om te plassen. En als ik het water 's nachts weghaal, blert ze me ook uit bed. Ik denk wel dat ze die gevoeligheid gemeen hebben he?!
Maar dat is op zich niet zo gek toch, als ze zoveel drinkt? Ik kan me overigens wel voorstellen dat je je zorgen maakt hoor, ik duim dat het niets ernstigs is  :-* Hoe laat moet je bij de DA zijn?
Door Lizzy
#1592025
Ik heb om 14 uur vandaag een afspraak.

Nee, op zich is het normaal dat de urine waterig is, met deze hoeveelheden water. Gisteren trouwens een soort van "meet test" gedaan. De drie volwassen honden hebben gisteren samen 3 liter water gedronken. Pinkel en Brutus drinken daar een flink aandeel van hoor. Altijd al. Ik denk dat zij ongeveer 1 liter hiervan heeft gedronken. Maar normaal gesproken drinkt Linga dus 3 slokken water per dag...... :-\
Door *Natasja*
#1592026
Lizzy schreef: Ik heb om 14 uur vandaag een afspraak.

Nee, op zich is het normaal dat de urine waterig is, met deze hoeveelheden water. Gisteren trouwens een soort van "meet test" gedaan. De drie volwassen honden hebben gisteren samen 3 liter water gedronken. Pinkel en Brutus drinken daar een flink aandeel van hoor. Altijd al. Ik denk dat zij ongeveer 1 liter hiervan heeft gedronken. Maar normaal gesproken drinkt Linga dus 3 slokken water per dag...... :-\
Ik zit even een beetje mee te denken... Drinkt ze normaal gesproken veel uit modderplassen e.d.? Misschien dat door de toenemende droogte in het bos ze nu meer thuis uit de waterbak drinkt?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door