Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Wicka
#1588166
Hoe vaak kunnen die vol zitten? Wicka is een paar weken geleden bij de DA geweest en toen zaten ze echt vol. Nu begint ze weer te jeuken en te draaien op haar kont. Zou het kunnen dat ze nu al vol zitten? Of zijn ze niet leeg genoeg gemaakt.
(als ze nu al vol zitten, dan mag ik het uitknijpen zelf wel gaan leren, iedere paar weken naar de da is wel prijzig  :help:)
Door Stef@nie
#1588173
Bij Maxi zaten ze ook wel eens zo snel al weer vol. Het is wel altijd een beetje een dilemma of je ze nou moet legen of niet, omdat je dan soms bezig kan blijven... Maar ja, als je hond er last van heeft :-\ . Bij Maxi moest het meestal wel gebeuren, omdat ze er dus erg veel last van had en het ook wel eens ontstoken raakte.

Ik heb hier op BP wel eens gelezen dat het kan helpen om warme compressen op de anus te leggen, om de anaalklieren wat te stimuleren dat ze vanzelf geleegd worden.
Door Wicka
#1588193
Ja dat heb ik ook wel gelezen. Volgens de DA zaten de klieren bij Wicka erg diep, dus dan vraag ik mij af of compressen helpen...

Lastig weer.
Door karenM
#1588344
ik heb ook een hond gehad waarbij de anaalklieren erg diep en laag onder de anus lagen. Toen ze ouder werd kreeg ze steeds meer moeite ze zelf te legen, dus zeker 1 keer per 6 weken naar de dierenarts om ze leeg te laten knijpen :(.
Het vervelende was dat als ik dat niet deed, het schatje een dikke vette ontsteking kreeg...
Het werd me door de da afgeraden het zelf te gaan doen, omdat het in dit geval een erg lastig klusje was, en als het niet goed ging het drama nog veel groter werd.
Gelukkig had ik wel een dierenarts die hiervoor geen consult meer rekende, want anders werd het idd een erg prijzige aangelegenheid ;)
Door mcSnurk
#1588564
ik heb een tijdje geleden iets gelezen dat als bij een hond te vaak de anaalklieren uitgeduwd worden dat dan door het drukken/geweld het weefsel beschadigd en hij het zelf niet meer kan :-\.
Is dat zo?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door