Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door cantos
#1578502
Wat kan het je toch bezig houden, vanochtend Cantos bij de da gebracht
Vanuit het niets gebeurde het Cantos liep in het bos en wat er gebeurde weet het niet, hoorde een gil en Cantos kwam om drie poten de struiken uit.
even aangekeken ging totaal niet goed dus naar de da wat blijkt een gescheurde knieband.
De operatie is goed verlopen maar de revalidatie is erg lang
Vanaf morgen krijgt hij metacam voor een aantal dagen. Is er nog iets dat ik kan geven om zijn herstel te bevorderen.
en heeft iemand nog tips hoe dit voor hem zo plezierig mogelijk te maken.
Door Truus
#1578514
Wat een schrik. Tik bovenin bij zoeken maar eens knieband en dan vind je wellicht wat informatie.

Ik denk dat fysiotherapie wel belangrijk is .

Sterkte en Beterschap !!
Door vitess
#1578843
Da's vervelend zeg, wat voor operatie heeft Cantos gehad? Na de kniebandoperatie bij Vitess kwam de Kong goed van pas om haar bezig te houden. Sterkte!
Door Gamble
#1578884
Hier 3 en halve week geleden ook een kruisband operatie en de meniscus eruit. Gaat nu al heel goed. Hoop dat hij snel weer opknapt beterschap en succes met de revalidatie
Door cantos
#1579790
vitess schreef: Da's vervelend zeg, wat voor operatie heeft Cantos gehad? Na de kniebandoperatie bij Vitess kwam de Kong goed van pas om haar bezig te houden. Sterkte!
maakte me zorgen omdat de da later belde, bezoekuur was uitgelopen
de operatie is goed verlopen , gelukkig was zijn meniscus heel,  zijn knieband is vervangen, het is geen kunstband ( geeft regelmatig problemen gaf de da aan)
Cantos was erg onrustig vannacht, piepen, piepen.
vandaag ging redelijk goed, hoop dat hij vannacht een beetje slaapt en morgen mag het verband eraf

De kong ga ik zeker proberen,,
de bench is misschien ook een optie maar daar heeft hij nooit ingelegen is dit handig
zou t.s.t zwemmen een optie zijn geen belasting en toch bewegen
Door Marije
#1579804
Hier ook een Berner die een kruisbandoperatie krijgt, de zogenaamde TTA operatie.
Alleen heeft zij nooit gepiept, of op drie poten gelopen. Zij wou ineent niet verder lopen
Omdat zij doorverwezen werd duurd het allemaal wat langer eer ze geopereerd wordt en ze eigenlijk heel goed loopt
Ze krijgt al 3 dagen geen metacam meer en ze doet het heel goed. Maar de foto heeft uitgewezen dat haar scheenbeen niet goed tegenover het dijbeen staat...
Zij wordt vrijdag geopereerd
Sterkte met Cantos
Door cantos
#1590544
Ben inmiddels weer bij de da geweest er zit behoorlijk wat vocht onder de wond. de onderhuidse hechtingen zijn los gelaten.
de da wilde op dit moment nog niets doen alleen moet cantos wel tot volgende week dinsdag als de hechtingen eruit gaan in het verband blijven zitten en mocht het in de tussentijd los gaan dan met er opnieuw
verband omheen om het vocht sneller te doen afdrijven.
Cantos heeft aan het verband gezeten waarschijnlijk van de irritatie van de leukoplast en heb zelf het overige verband eraf gehaald.
schrok behoorlijk er zit meer vocht in, hoe kan dit nu, hij krijgt rust, rust en nog eens rust.
Vanochtend de da gebeld was plaatsvervanger uitleg gedaan ook dat hij slechter loopt ben bang dat het weer mis is,  ze kon eigenlijk niets doen want zij doen geen kruis/knieband operatie  :rant: :rant: :rant:  ze wist het gewoon niet, ze kon er alleen een nieuw verband omheen doen en mocht nog wel terug bellen
Morgenochtend vroeg bel ik mijn eigen da voor een afspraak.
Laatst gewijzigd door cantos op di 20 apr 2010, 06:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marije
#1590734
Verband? Waar zit dat dan, alleen aan de onderpoot?
Myra is vrijdag geopereerd aan de kruisband, en kreeg voor 24 uur een verband aan de poot tot aan de hak voor het vocht, maar dat is er nu af. Haar poot is wel wat dikker, en beurs, maar ver niet zo veel aan de hand
Wat voor soort operatie heeft hij gehad?
Door cantos
#1590785
Het verband zit om zijn linkerachterpoot.
Het verband moest twee dagen blijven zitten en mocht er dan af en vrij snel werd het dik (vocht)
Wat fijn dat het goed gaat met Myra.
Sh*t kan niet op de naam komen, hoor je nog.
Door cantos
#1592994
Ben vandaag weer bij de da geweest, Cantos z'n knie is zo dik van het vocht.
Er is een halve liter wondvocht verwijderd, de spanning is er af,  het overige vocht moet het lichaam zelf doen 
opnieuw zijn poot in verband en over zijn rug (in verband  met de reactie van leukoplast op zijn huid) en heeft een injectie gekregen met antibiotica
Vrijdag weer terug komen of eerder als het niet goed gaat
Door smulpaap
#1593035
wat wij moesten doen van de orthopeed die amber van ons heeft geopereert aan haar kruisband was elke 2 uur koelen met een coolpack die we meegekregen hadden uit de kliniek ,een dunne handdoek ertussen zodat het niet te koud werd en koelen maar ,amber heeft nooit vochtophopingen gehad
Door Marije
#1593388
Ik koel de poot van Myra idd ook vaak, hij is niet zo dik, vooral de knie niet. Er is wel wondvocht dat naar beneden gezakt is naar de hak, en is rood
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door