Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door cantos
#1595377
Gister weer bij de da geweest.  het gaat niet goed, Cantos heeft 41.2 graden koorts er is een onsteking bij gekomen, de wond is open gegaan ondanks dat er verband omheen zit.
de opening van de wond is iets groter gemaakt door de da om het wondvocht te verwijderen, daarna is zijn poot weer in het verband gezet. de hechtingen zitten er nog de da wil die nu niet verwijderen.
cantos is zo zielig, hij ligt daar maar, zo ken ik hem helemaal niet.
Mannetje ik hou zoveel van je en dit doet zoveel pijn om je zo te zien.
Morgen gaan we weer naar de da.
Door smulpaap
#1595462
ik snap helemaal je gevoel hoor , wij hebben het zelf ook allemaal meegemaakt , het is een bittere pil waar jullie nu samen doorheen moeten , en ja je voelt je soms zo machteloos en verdrietig als je ze zo ziet he ? geef je kanjer maar een dikke beterschapsknuf
Door cantos
#1596133
Even een berichtje ben net thuis om 12.10 uur bij de da geweest, verband eraf gekeken zag er redelijk uit.
Kleine opening en weer wondvocht dit zag er troebel uit. voor maandag nieuwe afspraak gemaakt opnieuw in verband
was rond half 2 thuis belde de da met verzoek terug te komen, om opnieuw te opereren en een drain te plaatsen zat de da niet lekker.
De operatie is goed verlopen duurde erg lang alle onderhuidse hechtingen waren los en zag het bot van de knie, alles is goed schoon gemaakt nu maar hopen dat er geen bactirie bij is gekomen.
weer in verband,  maandag terug voor controle of als er iets is gelijk bellen.
Begrijp niet waar/wat er fout is gegaan, heb gelopen met een handdoek, plassen gelijk weer naar binnen, is in huis rustig.
weet het niet meer.
Door Marije
#1596413
Oke, ja dan weet ik wel wat voor soort operatie. Vreemd eigenlijk, want wat ik hoorde van de orthopeed, en ook veel lees op het internet, is dat dat soort operatie niet het gewenste resultaat geeft bij honden zwaarder rond de 15 kilo...  ??? De TPLO en TTA geven bij grote honden het beste resultaat. Maar goed, daar heb jij nu niks aan, ik hoop dat Cantos snel herstelt van alles!
Door cantos
#1596470
Marije schreef: Oke, ja dan weet ik wel wat voor soort operatie. Vreemd eigenlijk, want wat ik hoorde van de orthopeed, en ook veel lees op het internet, is dat dat soort operatie niet het gewenste resultaat geeft bij honden zwaarder rond de 15 kilo...  ??? De TPLO en TTA geven bij grote honden het beste resultaat. Maar goed, daar heb jij nu niks aan, ik hoop dat Cantos snel herstelt van alles!
wat ik hoorde is dat dit een beter rusultaat heeft en afstoting met kunst groter is
Dank je wel,  maak me zorgen,  dit verwacht je niet, zeker omdat ik zo voorzichtg ben
Hoor soms verhalen hoe nonchalant mensen zijn met hun huisdier en echt alles goed gaan
Door smulpaap
#1596493
ppff wat een ellende allemaal zeg ,arme Cantos
en ja wat marije schrijft dat hebben wij dus ook gehad ,eerste ingreep een kunsstof band , leek eerst goed te gaan , maar na drie maanden ging onze hond weer slechter lopen en we zagen een raar puntig iets uitsteken , verder werd ze stiller en had een erg verdrietige blik in haar  ogen ,,, terug en weer een onderzoek , haar hele lijfje vocht tegen de afstoting van de band , second opinion bij een andere orthopeed en 7 maanden na de eerste ingreep weer onder het mes , al het omliggende weefsel was zeer zacht en er was veel ontstekingsreactie , duur ingreep 2,5 uur ,,, het is uiteindelijk een patella luxatie ingreep geworden en na de tweede operatie knapte ze razendsnel op ,dat had de orthopeed ook al gezegd ,dik kans dat ze op snelle wijze veel beter zal lopen en dat was ook zo ,, wel hebben we zo,n 5 maanden uitgetrokken om haar heel rustig te laten revalideren , en nu loopt ze eindelijk weer als een zonnetje , ik ken i.d.d ook iemand die haar hond heeft laten opereren aan de knie op dezelfde wijze (pees /spier van de hond zelf ) maar als ik dan mijn eigen hond zie lopen die heeft een beter gangwerk dan de hond met de pees /spier van zichzelf ,,, hond weegt 30 kilo ,,,, maar ik hoop echt voor jullie dat je kanjer snel op gaat knappen
wat de orthopeed vooraf bij onze hond heeft gedaan was een zg synovia onderzoek (gewrichtsvloeistof ) bij knieproblemen kan dit nog weleens ontstoken zijn
Door Marije
#1596643
cantos schreef: wat ik hoorde is dat dit een beter rusultaat heeft en afstoting met kunst groter is
Dank je wel,  maak me zorgen,  dit verwacht je niet, zeker omdat ik zo voorzichtg ben
Hoor soms verhalen hoe nonchalant mensen zijn met hun huisdier en echt alles goed gaan
Ja maar eigenlijk niet bij grote honden... Nu is het probleem niet opgelost namelijk, zo zei de ortopeed het. Met TPLO en TTA kan er niks meer scheuren en is de stand van de knie anders zodat er geen kruisband meer nodig is
Door cantos
#1597202
smulpaap schreef: Hoe gaat het met Cantos vandaag ?
Cantos heeft vannacht en de gehele dag gepiept en geslapen en zit/ligt constant in de bench ben nu twee keer naar buiten geweest om hem even te laten plassen/poepen het lopen doe ik nog steeds met een handdoek.
Zijn poot/hak is dikker voelt wat warm aan, hou het goed in de gaten, vannacht slaap ik weer beneneden.
Hoop toch echt dat er vooruitgang in zit, wat kan ik nog meer doen
Door henneke
#1597205
wat een zorgen om je kerel  :'( je kan alleen maar je best doen om de boel zoveel mogelijk te ontlasten voor hem lijkt me en dat doe je de hele tijd al .
sterkte en ik hoop dat het beter gaat morgen  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door