Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ivonne
#12665
Hoi,

Vorig jaar hebben wij officiele foto's van Bas laten maken omdat hij ongelofelijk veel moeite had met opstaan e.d.; de gedachte was dat hij misschien iets met zijn heupen had en omdat die foto's toch gemaakt "moesten" worden hebben we dat gelijk maar gedaan. Ook heb ik gelijk zijn voorpoten op de foto laten zetten voor ED.

Qua heupen (uitslag HD A, botafwijking 0, Norbergwaarde 40 en een onvoldoende aansluiting)kwam er niets bijzonders uit ware het niet dat we Bas in begin november hebben moeten laten operen aan een volledig afgescheurde kruisband rechtsachter, maar goed dat zie je natuurlijk niet op heupfoto's maar dat was dus de oorzaak van zijn klachten.

De uitslag van de ED foto's geeft aan dat hij rechts voor vrij is van OCD,LPC,LPA en Inc. Maar links voor is hij verdacht van LPC en is er een arthrose graad 2.

Ik begreep toentertijd van de orthopeed die Bas geopereerd heeft dat als een hond rechts achter klachten heeft dat links voor zwaarder belast wordt......

LPC is naar mijn weten het loslaten van een stukje bot van de ellepijp. Klinkt mij niet echt lekker in de oren, maar goed.

Wat ik nu weten wil; wat kan ik hier aan doen? Moet ik hier wat aan doen? Is hier via de homeopathische weg iets mee te doen en wat zijn de vooruitzichten?

Ik heb dit ooit aan de DA gevraagd maar ik kreeg eigenlijk niet zo heel veel reactie en omdat Bas geen last heeft (hoewel ik daar af en toe aan twijfel maar aangezien ik een overbezorgde "moeder" ben voor wat mijn hondekind betreft dacht ik dat ik geen "spoken" moest gaan zien  ;D) heb ik het maar gelaten voor wat het is want Bas heeft een half jaar nodig gehad om te herstellen van zijn kruisband verhaal.

Oeps  :-[, het is een heel verhaal geworden maar anders is het misschien een beetje onduidelijk in dit geval.

Ben erg benieuwd naar jullie reactie.

Groet,
Ivonne
Door Lizzy
#12666
Hoi Ivonne,

Kijk anders even op deze site: http://www.dierennieuws.nl/honden/darts1b.htm en kies daarna "Labrador met LPC opereren?". Het antwoord wordt gegeven door een dierenarts en hij geeft als advies ook het middel PrimeVal Artrose Gelatinaat te geven.

Ik weet eerlijk gezegd niet of dat wat is.... (geen ervaring mee).

Groetjes, Lizzy
Door qyan
#12667
ik gebruik primeval artrose gelatinaat, maar dan voor puppy´s, nu een maand bij qyan, maar hij begint wel iets soepeler te bewegen nu.
de knakjes die ik in zijn poten hoorde beginnen minder te worden en hij is al minder stijf bij het opstaan als voorheen.
natuurlijk met de nodige dosis rust en gedoseerde beweging, maar voor zover lijkt het te helpen.
gr wendy
Door Angelique
#12668
Wij geven het hier aan de oudste, deze wordt 10 en had behoorlijk last van artrose waardoor ze er tijdens de wandelingen alleen maar een beetje achteraan sukkelde. Nu rent ze weer gewoon mee met de rest, wel iets minder hard natuurlijk, maar ze is er wel van opgeleefd.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#12669
Oke, bedankt voor het mee denken,  :) ik zal dat spullie eens bekijken en misschien maar aanschaffen.

Thanks!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door