Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ilse
#178880
Hoi,

Mijn pup van 16 wkn heeft ergens kennelhoest opgelopen, terwijl ze er 4 wkn geleden wel voor ingeent is. Ze heeft een lelijke hoest en een snotneus. Helaas hebben mijn 4 wkn oude pups ook een snotneus, maar gelukkig hoesten zij nog niet. Nu heb ik voor hun allemaal een antibioticakuur helaas en het is nu even afwachten hoe het af gaat lopen.
Mijn vraag is hebben jullie dit al eens meegemaakt en wat deden jullie toen? Ik tref het dit nestje wel zeg. :'( :'(
Door Lupa
#178884
ik heb het niet met pups mee gemaakt wel met mijn oudste hond.
Bij wat oudere hond help hoest drank voor kinderen en honing.
Door Ilse
#178893
Ja klopt. Sorry dat was ik vergeten te vermelden, ik geef Luna ook kinderhoestsiroop dat verzacht de keel. Maar het helpt natuurlijk niet voor de weerstand en tegen een snotneus. Maar in ieder geval bedankt voor je reaktie :)
Door lekker kort
#178911
Kennelhoest is een virus moeten ze zelf overwinnen AB wordt gegeven om een contra-infectie te voorkomen.

Enting tegen kennelhoest is geen garantie, vergelijkbaar met het halen van een griepprik
Laatst gewijzigd door lekker kort op za 02 okt 2004, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ilse
#178914
Dus, daar kunnen ze eventueel aan doodgaan als de ab niet werkt? Ik weet het, het is afwachten. Maar ja pups van 4 wkn hebben natuurlijk niet genoeg weerstand, of valt dat wel mee? Ze eten nog steeds en komen goed aan, ze zijn ook nog levendig genoeg, dus hopelijk ben ik er op tijd bij geweest.
Tja ik moet maar gedult hebben en rustig afwachten vrees ik. Ik hou jullie op de hoogte
Gebruikersavatar
Door Binno
#178915
Behalve de siroop misschien Laryngovetsem van VSM? http://www.puurnatuur.nl/arti/laryn.php3
of Echinacea voor de weerstand?

Hetvolgende heb ik eventjes van het Labradornet gepikt:

Mocht je hond toch symptomen gaan vertonen, dan geef je drie maal daags hoestsiroop en drie maal daags 5 druppels Arsenicum album D4 en 5 druppels Aconitum D4 van Vogel op een suikerklontje. In twee of drie dagen is het leed dan doorgaans geleden.

De hoestsiroop zorgt voor een betere slijmlaag in de keelholte want kennelhoest veroorzakende virussen zijn een meester in het wachten tot die slijmlaag door blaffen of huilen wordt verstoord, en slaan dan toe.

De druppels verhogen de weerstand tegen koorts, jeuk en pijn, dus lost dit zich meestal snel en zonder schadelijke gevolgen op.

Geef de hond wat extra rust en het proces verloopt dan nog sneller.
Door lekker kort
#178923
Ilse schreef: Dus, daar kunnen ze eventueel aan doodgaan als de ab niet werkt? Ik weet het, het is afwachten. Maar ja pups van 4 wkn hebben natuurlijk niet genoeg weerstand, of valt dat wel mee? Ze eten nog steeds en komen goed aan, ze zijn ook nog levendig genoeg, dus hopelijk ben ik er op tijd bij geweest.
Tja ik moet maar gedult hebben en rustig afwachten vrees ik. Ik hou jullie op de hoogte
Moeder hond heeft geen last?
Door Ilse
#178927
Nee nog niet, maar mijn andere honden hoesten nu ook af en toe :(
Door Lizzy
#178929
Ik geef Tussistin tabletten van VSM (tussen twee eetlepels tot poeder geplet) en rauwe honing. Dat helpt als een speer!

En trouwens: Brutus heeft ieder jaar kennelhoest gehad in de jaren dat ik hem liet enten. Sinds ik gestopt ben met enten: nooit meer kennelhoest gehad! Ik vind kennelhoest entingen nutteloos, zinloos en zelfs schadelijk.

Groetjes, Lizzy en sterkte met die kleine!
Door lekker kort
#178969
Ilse schreef: Nee nog niet, maar mijn andere honden hoesten nu ook af en toe :(
andere honden ook behandelen en bij de puppen en de moeder hond weg houden.

heeft de moederhond ooit kennelhoest gehad?
Door Ilse
#178973
Nee de moederhond heeft nog nooit kennelhoest gehad. Maar mijn da zegt dat weghouden geen zin heeft, omdat de besmetting toch heeft plaatsgevonden. De puppen hoesten nog niet, maar hebben wel een snotneus en krijgen ab. Luna de pup van 16 wkn krijgt ook ab. De ander 2 honden en de moederhond krijgen niks. De andere honden kunnen ziet bij de pups. Mijn da zei dat besmetting alleen kan plaats vinden via speeksel.
Door lekker kort
#178978
Ilse schreef: Nee de moederhond heeft nog nooit kennelhoest gehad. Maar mijn da zegt dat weghouden geen zin heeft, omdat de besmetting toch heeft plaatsgevonden. De puppen hoesten nog niet, maar hebben wel een snotneus en krijgen ab. Luna de pup van 16 wkn krijgt ook ab. De ander 2 honden en de moederhond krijgen niks. De andere honden kunnen ziet bij de pups. Mijn da zei dat besmetting alleen kan plaats vinden via speeksel.
en direct neus neus contact, maar als een hond kucht vliegen de bacillen ook in het rond, spreek je dierenarts maar eens aan over die enting van 4 weken geleden, die zal je genoeg gekost hebben en nu kost het je weer een vracht met geld voor de AB, vooral nu de geënte hond begonnen is met kennelhoest.

En wat de kennelhoest enting betereft ben ik het met Lizzy eens, het is de meest zinloze enting die er bestaat, hier mogen de klanten zelf kiezen of ze hem er tegen in laten enten, vaak zijn het de geënte honden die juist kennelhoest krijgen.

Zolang de puppen goed groeien en blijven eten komt het allemaal wel weer goed ze zullen van moeders ook wel afweerstoffen mee gekregen hebben.

Hou het spul goed in de gaten, en hou de andere honden wel verder weg nu bij de pups je kan nu niet een contra infectie gebruiken.

Groet Fritz.
Door Ilse
#178985
Ik ent mijn honden al jaren niet meer tegen kennelhoest. Maar omdat Luna 4 wkn geleden mee naar Belgie moest voor een jonge cockerdag heb ik het toch maar voor de zekerheid gedaan. Misschien was dit wel fout van me. Maar ik dacht dat ik daar nu wel goed had aangedaan, anders was ze misschien wel nog zieker geweest. Bedankt voor je tips Frits en Lizzy. Ik ga ze zeker opvolgen. En om mijn puppyren, heb ik nog een ren gezet, dus mijn halve kamer is afgeschermd en er kunnen geen andere honden bij. Alleen is Luna vorige weel besmet met kennelhoest en dat komt dan nu pas tot uiting, dus dan heeft de besmetting dan toch vorige week bij de puppen en andere toch plaatsgevonden, of zie ik dat verkeerd?
Door lekker kort
#179024
De incubatietijd is 7 á 8 dagen, jaren geleden heb ik één van mijn honden tegen kennelhoest laten inenten en die was zieker van de kennelhoest dan de ongeénte honden.

Ik zou je dierenarts hier zeker op aan spreken

Succes fritz.
Door Ilse
#179032
Ga ik zeker doen, bedankt Fritz.
Ik laat nu nooit meer mijn honden enten tegen kennelhoest!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door