Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door boots16
#1563507
mijn am staf Boots van 11mnd heeft patellta luxatie aan alle 2 de knieën
hij word vrijdag geopereert aan zijn rechter knie en als deze hersteld is de linker

ik kan helaas weinig vinden hierover
wat me een beetje tegen zit is dat hij de 4 weken erna kalmerings tabletten krijgt voor hem rustig te houden
Boots heeft ook al demodex gehad nu ben ik bang dat het daardoor mischien terug gaat komen
wie heeft hier ervaring mee ???
Laatst gewijzigd door boots16 op za 08 mei 2010, 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
#1564447
Vast wel. Helaas kan ik je niet veel verder helpen behalve de tip om even met de zoekfunctie bovenaan te gaan zoeken. Dan kom je een heleboel info tegen. ;)
Wat ik er van weet is dat in ernstige gevallen een operatie het beste is. En je hond is veel te jong om ermee door te kwakkelen.
Alvast beterschap gewenst met Boots!
#1564461
Waarom moet hij kalmeringstabletten hebben? Als hij in z'n bench zit kan hij sowieso niet zo heel veel uithalen. Je kunt spelletjes met hem doen zodat hij na moet denken en geestelijk vermoeid raakt. Dan is het ook niet zo zwaar voor hem in de bench.
Ter revalidatie misschien met hem gaan zwemmen (hydrotherapie), dat kan niet zo veel kwaad bij patella en is goed voor zijn bespiering.
Ik zou hem niet uitlaten samen met je andere hond en aan de riem.
#1564481
Kan me voorstellen dat een 11 maanden oude hond ontplft als hij zovel benchrust moet hebben. Ik zou het wel eerst aanzien voordat ik met pillen ging gooien. Je kan ook wat bezigheidstherapie bedenken zodat hij geestelijk in ieder geval vermoeid raakt. Die rust is wel noodzakelijk, anders ben je zo verder van huis.

Iedere dip in de weerstand kan Demodex weer een kans geven. Een narcose kan zo'n dip veroorzaken, dus ik zou preventief al gaan beginnen met weerstandsverhogende middelen om een buffer op te bouwen Strees werkt ook weerstandverlagend, dus nmocht hij in de bench gestresses raken, dan is het geven van wat kalmering niet eens zo'n slecht idee.
#1564536
ja we hebben de bench al op gebouwd
nu zijn we al 4wkn bezig met hem in de bench te laten voor rust op dokter advies (in de hoop dat het over zou gaan)
maar helaas het is nu erger
maar de weerstand op bouwen hoe doen we dat ?
Laatst gewijzigd door boots16 op za 08 mei 2010, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#1565098
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 197.0.html

hier staat het e.e.a. en wordt ook weer verwezen naar een ander topic wat van toepassing is.

En ff zoeken met 'weerstand verhogen'. ;)
Het is een heel uitgebreid forum waarmee je al heel wat kunt vinden door even wat te spitten met zoekwoorden. Er komen anders toch wel heel veel dubbele dingen in (als die er al niet zijn... ;D )
#1565103
welke pl graad heeft hij ??

ik zou hydrotherapie adviseren zeker 10 weken voor de operatie, ik weet uiteraard niet welke graad hij heeft maar in sommige gevallen kan doormee een operatie niet nodig zijn, en in 2 gevallen die ik ken was nog maar 1 poot nodig ::)
mijn advies is niet te snel te opereren tenzij het beide poten graad 4 is dan heb je eigenlijk geen keus maar als dat zo zou zijn had hij het geen 11 maanden uitgehouden
#1565316
nou ik weet niet welke graad hij heeft
maar ik weet dat hij niet meer ermee kan lopen en dat is voor mij al genoeg om hem eraan te laten helpen
hij loop echt op 3 poten  :(
en met training moet je blijven doorgaan want als de spieren weer iets minder worden gebeurt het weer
Laatst gewijzigd door boots16 op za 08 mei 2010, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#1565566
ben in belgië geweest bij een dierenartsen praktijk
een van hun is orthopeed
ik moest zelfs een 20 min wacht tot hij er was (was net weg naar huis) :biggrin2:
hij wou wel eerts foto's maken (voor het mij te laten zien) maar ik heb zo iets van beter meteen helpen dan dat hij zo door moet sukkelen
tis echt geen pretje voor hem zo te zien
Laatst gewijzigd door boots16 op za 08 mei 2010, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
#1565569
boots-evil schreef: ben in belgië geweest bij een dierenartsen praktijk
een van hun is orthopeed
ik moest zelfs een 20 min wacht tot hij er was (was net weg naar huis) :biggrin2:
hij wou wel eerts foto's maken (voor het mij te laten zien) maar ik heb zo iets van beter meteen helpen dan dat hij zo door moet sukkelen
tis echt geen pretje voor hem zo te zien
nou patella kijk je niet via foto's. :-X
dat voel je, zo kun je beste kijken hoe en wat.
je moet voor de operatie eerst hydro doen, want zo bereik je beste resultaat.
en ik zou naar een echte orthopeed gaan en eerst hydro doen voor je ook maar gaat opereren.
want zo bereik je beste resultaat.

janet kent in belgie wel goede hydro ;)
#1565629
ja ik was wat ongelovig over dat voelen
daarom wou hij foto's maken
ik woon in maastricht en het is een hele goede dierenarts
daarom rijd ik naar belgië
maar in ieder geval hij kan er niet meer mee lopen die knieschijf gaat ook niet zelf terug
hij gaat ook ieder keer liggen dat doet ie normaal ook niet met zijn been gestrekt naar achteren
wandelen wilt hij niet meer als ik zijn riem pak gaat ie de bench in??

vandaar dat ik hem wil laten opereren in de praktijk hebben ze veel ervaring met deze ingreep
hij is pas 11 mnd nog in de bloei van zijn leven
Laatst gewijzigd door boots16 op za 08 mei 2010, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#1565650
Bij onze uitlaatgroep is een hondje eraan geholpen. Daarna met veel rust in de bench en een langzaam uitlaatschema van 10 minuutjes enz. weer helemaal beter geworden. Het is met veel geduld goed gekomen.
Succes
#1565752
welke da is dat in belgie als ik vragen mag ?? (merelbeke ??)
zoals Danielle schrijft patella l constateer je niet op een foto :-[
heb je gezien tijdens het voelen van d eknieschijf dat hij die eraf schoof??
of zit de schijf vast aan de zijkant?
als ik niet zeker zou weten wat mijn hond heeft zou ik niet laten opereren voor hetzelfde geld zijn het zijn kruisbanden (heb zelf al eens een verkeerde conclusie van een DA gehad en was gelukkig zelf zo wijs voor een seccond opinion te gaan anders had ik echt een probleem gehad)

ik zou die operatie uitstellen , dat hij op drie poten loopt betekend dat zijn andere poot misschien niet zo erg is (als het PL is)en dus door Hydro niet hoeft geopereerd.
als je het adres wilt weten van hydro hoor ik het wel.


groetjes Janet
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door