Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door karenM
#1558213
hallo, heb me net voorgesteld in de barplaats.
Ik heb een zwarte lab van ruim een jaar die vanmorgen op een onbewaakt moment een speldenkussen heeft gerooft en half opgegeten.
Hij heeft alles, op één speld na uitgebraakt. We hebben direct de dierenarts gebeld, om 13.45 de eerste twee foto's en 3 kwartier later weer twee.
Daarop was te zien dat hij helaas één speld niet heeft uitgebraakt, en die is dus inmiddels in zijn darmen terecht gekomen.
Advies is om hem ontbijtkoek te geven (maar hoeveel???) in de hoop dat de speld er via de natuurlijke weg snel weer uitkomt. Op dit moment is het opereren net zo risicovol als wachten of hij er gewoon weer uit komt.
Morgen moet is iig om 12 u weer bellen, als hij er nog niet uit is wordt opnieuw een foto gemaakt en mogelijk alsnog operatie.
Hebben jullie nog tips voor mij? Vooral wb het geven van ontbijtkoek, hij heeft nu ruim de helft van zo'n XL van pijnenburg op. Iemand anders kwam nog met de tip van katoenen watten geven, die heb ik nu niet en vind dat ook een beetje griezelig...
Dank alvast! Groetjes, Karen
Laatst gewijzigd door karenM op ma 22 mar 2010, 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#1558298
jeetje je zal wel geschrokken zijn.
Ja ik weet alleen ook van ontbijtkoek en watten....lijkt me niet gevaarlijker dan een spelt trouwens ;-)

Succes met afwachten hoor!
Door karenM
#1558353
watten gevonden :)
kan ik dat echt nog bij al die ontbijtkoek geven? Hij heeft daarvan al het nodige op...
En gaat dat niet verstoppen? Ben ff aan het mutsen hoor, ik weet het...
Door 202Spots
#1558463
karenM schreef: watten gevonden :)
kan ik dat echt nog bij al die ontbijtkoek geven? Hij heeft daarvan al het nodige op...
En gaat dat niet verstoppen? Ben ff aan het mutsen hoor, ik weet het...
Gewoon even kijken bij de link..'n lab is grote maat..
Grote honden geef je 5 - 7 watten ballen
De grotere honden kunnen de hele wattenbal in 1 keer doorslikken.

Als je die lange  stukken watten heb dan gewoon de maat van 'n ping pong bal er af halen en uit elkaar trekken
de watten in koffiemelk dopen of beetje boter of vla of yogurt en dan slikt ie ze wel door.
Geeft niet of ie al ontbijtkoek heeft gehad, en nee 't gaat niet verstoppen,
je zal de volgende paar dagen de watten in de poep terug vinden
en dan wel even de handel uit elkaar peuteren om te kijken of er 'n speld in zit.. ;)
Door karenM
#1558474
De watten zitten er inmiddels ook een uurtje in, lekker met vanillevla. :D
Het beest weet niet wat hem overkomt, hij krijgt allemaal dingen die hij nog nooit gegeten heeft ;)

Ik ben niet zo'n paniek-piet hoor, maar als je zo'n speld op die röntgenfoto ziet, dan denk je echt bij jezelf dat dat noooooooit meer goed gaat komen.

En dus wil ik nu zolangzamerhand wel eens poep zien... Ben net terug van mijn ronde met bakje, zaklantaren, lepel en plastic zakjes, maar niks nog. Maak me wel erge zorgen, bah.
Door karenM
#1558707
daarnet voor het eerst gepoept, dun met twee wat steviger flatsen
geprakt, geroerd en gezeeft, niks gevonden :(
Door karenM
#1558772
nee dus... nog niks...
Hebben jullie enig idee hoe lang ik door moet gaan met ontbijtkoek geven? En hoe veel?
Ik mag wel aandelen nemen bij Pijnenburg ::)
Of toch al een beetje terug zetten op normaal? In Koda zijn geval dus compleet barfen... En waar dan mee te beginnen? Pffff...
Door Mister T
#1558790
karenM schreef: daarnet voor het eerst gepoept, dun met twee wat steviger flatsen
geprakt, geroerd en gezeeft, niks gevonden
:(
sorry,ik leef echt mee hoor maar vind je entree wel hilarisch  :-[ :biggrin2:
jammer dat je m nog niet hebt,kan me voorstellen dat je je niet prettig voelt  :-\ succes met hengelen  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door