Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ineke
#187417
Is het niet zo dat wolven liggen terwijl ze eten? Ik weet het niet hoor. Leeuwen in elk geval wel.
Verder denk ik dat je de echt grote honden niet meer kunt vergelijken met een wolf, als het om het uiterlijk gaat.

Hoe verhoogd is verhoogd?

Mijn honden eten wel verhoogd, maar dan zo dat ze niet teveel door hun voorpoten hoeven te zakken. Het voer moet dus wel omhoog ipv horizontaal van de bak naar de maag.
Bij kleine en middel grote honden maakt het volgens mij ook niet zoveel uit.
Bij grote honden, zoals Duitse Dog, Ierse Wolsfhond en Leonberger moet je denk ik een goede verhouding zoeken tussen niet te hoog ivm lucht naar binnen krijgen en een te onnatuurlijke manier van voeden en een niet te grote belasting van de voorpoten.

De onderkant van de bak is bij mij 23,5 en 11,5 cm van de grond.
Voor de Parson is het niet nodig, maar ja, als je een eerste hondje neemt lees je soms verkeerde goede tips ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#187443
Ineke schreef: Is het niet zo dat wolven liggen terwijl ze eten? Ik weet het niet hoor. Leeuwen in elk geval wel.
Verder denk ik dat je de echt grote honden niet meer kunt vergelijken met een wolf, als het om het uiterlijk gaat.

Hoe verhoogd is verhoogd?

Mijn honden eten wel verhoogd, maar dan zo dat ze niet teveel door hun voorpoten hoeven te zakken. Het voer moet dus wel omhoog ipv horizontaal van de bak naar de maag.
Bij kleine en middel grote honden maakt het volgens mij ook niet zoveel uit.
Bij grote honden, zoals Duitse Dog, Ierse Wolsfhond en Leonberger moet je denk ik een goede verhouding zoeken tussen niet te hoog ivm lucht naar binnen krijgen en een te onnatuurlijke manier van voeden en een niet te grote belasting van de voorpoten.

De onderkant van de bak is bij mij 23,5 en 11,5 cm van de grond.
Voor de Parson is het niet nodig, maar ja, als je een eerste hondje neemt lees je soms verkeerde goede tips ;)
Zie vet gedrukte: dat was mij ook altijd verteld, maar als je hond in 2 seconden zijn bak leeg heeft (ja, ook bij brokken :P) zie ik dat niet als een te grote belasting, dus die reden kun je rustig schrappen, zelfs al heb je een langzame eter. Tenzij je hond een uur in z'n bak staat te hangen, maar dat doet er natuurlijk geen één. En als ik dan met wandelen oplet, de meeste honden lopen constant met hun neus aan de grond, dan zou dat ook een te zware belasting wezen? ;)

Ik heb volgens mij dan een leeuwtje, zij eet haar ribbetjes en Kong liggend ;) ;D.
Laatst gewijzigd door Nitus op za 16 okt 2004, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Barfplaats wordt gesponsord door