Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Greece
#1552263
Dit hele topic in 1 adem doorgelezen. Wat een verhaal. Jacqueline ik wens je het allerbeste met Gorby en hoop dat hij nog een lang en gezond ;) mag leven.
Door Jacqueline1968
#1552382
ik ook, en ondanks af en toe een mega inzinking (is het nu niet de hond, ben ik het  :-[), gaan we vol in strijd door.
morgen een blender ophalen en het stukje van Hitam eens rustig bekijken en kijken wat ik ga doen voor Gorby, en wat we gaan mixen  :)

gaat tie gezond eten  ;D

nee zonder gekheid, Gorby is een doorzetter, ik heb nog maar een klein stukje Gorby beschreven.
hij heeft het naar gehad, en dan omschrijf ik het echt heel netjes, ik zou hem dolgraag een paar probleemloze jaren geven. hij is net 6 geworden.

vandaag heeft hij geraspte wortel, geraspte appel, quark en wat kokosolie op, een klein beetje maar natuurlijk, maar hij vond het erg lekker.
dit "receptje" kwam ik op het internet tegen echt specifiek voor "giardia' honden.
we zullen het samen overwinnen, deze hond heeft op dag 1 mijn hart gestolen dus...........
Door Sella
#1552491
Als Gorby niet een doorzetter was geweest had je hem al niet zover op de rit gekregen.
Het is altijd de hond die je aanzet om je allerbeste beentje voor te zetten met hun inzet om te blijven leven als ze zo op de bodem van hun kunnen zijn aanbeland.
Ik wens jullie een stijgende lijn en nog een heel groot aantal fijne jaren samen met mooie stevige drollen!
Door Mevroi Kruim
#1552498
yvette_van_alert schreef: Het kwam er aan...
Solly  :-[

Bedankt voor je reactie.
Het klinkt eerlijk gezegd vrij hopeloos zo. Ik snap best dat het een goed idee is om andere honden deze ellende te besparen maar jeetje, je hond maandelang niet uitlaten lijkt me toch ook zo wat  :-\ en met een fles chloor door het bos ... de bomen vinden dat niet zo leuk denk ik.
Op een bak in je eigen tuin laten poepen zou iig een oplossing kunnen zijn, maar dan moet je dus wel een tuin hebben.
Toestanden ...

Sterkte Jacqueline!
Door yvette_van_alert
#1552654
Mevroi Kruim schreef: Solly  :-[

Bedankt voor je reactie.
Het klinkt eerlijk gezegd vrij hopeloos zo. Ik snap best dat het een goed idee is om andere honden deze ellende te besparen maar jeetje, je hond maandelang niet uitlaten lijkt me toch ook zo wat  :-\ en met een fles chloor door het bos ... de bomen vinden dat niet zo leuk denk ik.
Op een bak in je eigen tuin laten poepen zou iig een oplossing kunnen zijn, maar dan moet je dus wel een tuin hebben.
Toestanden ...

Sterkte Jacqueline!
Waarom hopeloos? De meeste honden zijn er met 2 kuren van af... dan praat je over goed 2 wkn uitlaten op een verharde ondergrond, geen contact met andere honden en chloreren.  Dat lijkt me toch niet echt hopeloos.
De ervaring hier leert dat dit  bij de meeste de mensen die ik ken, die honden met giardia hebben, gewoon afdoende is.  Als je geen herbesmetting op herbesmetting krijgt is het met 1 of 2 kuren klaar.  De adviezen van de deskundige die ik heb gesproken die volgen we op. Als er uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat het anders moet dan hoor ik dat graag!

Voorlichting is de beste manier om mensen die zonder het te weten een besmettelijke hond hebben te bereiken mits ze dan ook rekening houden met anderen. Ik adviseer mensen die een giardia hond hebben, briefjes op te hangen in de wijk en/of bij uitlaat plaatsen juist om de onwetende mensen te bereiken. Als iedereen gelijk begint met kuren dan ben je er ook snel weer vanaf.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1552672
Jeetje, Jaqueline, wat hebben jullie wat doorgemaakt met Gorby...

Ik weet niet of hij het verdraagt, maar gemalen rauwe noten bevatten ook veel nuttige stoffen, zoals bv zink, die kunnen bijdragen voor een goede algehele weerstand.
Verder bevatten kiemgroenten zoals alfa alfa ook heel veel goeds, die zou je ook kunnen toevoegen aan de groentenmix.

Heel veel sterkte met je kanjer :-*
Door Lizzy
#1552813
Hitam schreef: Ik kan je wel vertellen wat je allemaal in de groentenmix kunt stoppen: alles behalve uit en prei. Ook voorzichtig zijn met tomaten en even kijken hoe hij op kool reageert. Ik zou een hond met darmproblemen niet te veel fruit geven, zeker geen zoet fruit (gisting!) maar appel is wel weer goed vanwege de pectine.
Ik neem doorgaans minimaal 5 soorten groente en probeer zowel ondergronds als bovengrondse te mengen.
Dan doe ik er nog allerlei zaden door: sesamzaadjes, maanzaadjes, lijnzaadjes, zonnbloempitten, pijnboompitten, pompoenpitten en soms gemengede noten.
Je kunt er ook heel goed paardenbloem, weegbree, muur, kleefkruid ed door doen en zelfs keukenkruiden als tijm, rozemarij, peterselie, selderij, oregano. En knoflook.
En dan een beetje yoghurt met bacterién, wat poedervormige probiotica, een heel rauw eitje.
Spirulina of een andere alg, zeewier.
Alles wat ik kan bedenken en wat mogelijk gezond kan zijn.

Oregano, tijm, rosemarijn, pompoenpitten en knoflook werken trouwens tegen parasieten. Dus die zijn extra goed.
En terwijl je het maakt geniet je van de lekkere geur en bedenk je hoe vreselijk gezond je mixje wordt ;)
Nou, dit klinkt helemaal geweldig dus daar heb je wel wat aan! Ik sluit me daarbij ook aan bij Sanyo. Alfalfaspruiten zijn ontzettend goed. En broccoli-spruiten zijn ontzettend goed. Beide te koop in natuurvoedingswinkels. Een volwassen hond mag 1/2 tot 1 klein teentje knoflook per dag per 9 kg lichaamsgewicht. Als ik jou was, zou ik de maximale dosis gaan geven, maar wel langzaam opbouwen. Knoflook is inderdaad fantastisch bij parasieten.

Heel veel sterkte met Gorby :-*!
Door Jacqueline1968
#1552831
ben gister voor het eerst in een natuurvoedingswinkel geweest, dat was toch wel weer een ervaring :).

voor de kokosolie, maar ik lees dat ik snel terug moet  ;) die knoflook, dat had ik zelf ook kunnen bedenken, maar soms loop je vast in je hoofd.
ik heb het hele item uitgedraaid en ga vandaag aan de slag, morgen heb ik adv en ga lekker knoeien in de keuken.

en over de behandeling van Gorby:
hij heeft vorige zomer juli/augustus 3 kuren metrazol gehad, totaal en dan ook totaal geen reactie op de giardia.
maar metrazol doet heel vaak de truc niet meer.
dus toen ook al een kuur panacur.

Toen hebben wij hem laten "rusten", en door ingrijpen van Leonie (in ruggespraak met Hildegard) zijn we veel klassieke homeopatie gaan doen, heel trouw en heel intens en hebben hem van de lichtverteerbare brok overgezet in 1e instantie op seafoodbrokjes.
De buikecho gaf aan dat Gorby wel ff genoeg had gehad, en de bloedtesten ook.
Er onstond toen enige rust (is niet de diarree af en aan weg, maar wel een betere situatie)
Omdat rauw te veel gevraagd was van de totaal vernielde darmen (wormen, giardia, zware onstekingen).
Dat was september/oktober.
Ook de osteopate is enige malen geweest, omdat Gorby lichamelijk ook wel wat meer heeft meegemaakt.
En gelukkig keerde enige rust toen weer, en je kon heel goed zien dat Gorby zich ging herstellen en opschonen.
Hij heeft bv een week een enorme snotneus gehad, echt erg
En hij heeft soms opeens een paar dagen vieze ogen.
Zijn huid begon minder te schilferen (das nu helemaal weg) en de talgproductie wat af te nemen.
Begin november zijn we begonnen met versvlees toe te voegen en dat ging heel moeizaam.
Uiteindelijk ging pure pens nog het beste, en toen begon Gorby toe te nemen in massa, een echte Ries te worden.
Eind november had hij een extrme uitbraak van giarda, het spoot eruit, zo erg hadden we het sinds september niet meer gezien.
Maar we zijn met voeding stug door gegaan.
In december heeft hij 2x 3 dagen panacur gehad met 10 rustdagen, een poging...............  :'(
7 dagen na de laatste pillen poepte hij giardia diaree en had hevige buikpijn.
Buscopan helpt hem dan, en finidiar, en norrit.
Vanaf de kerstdagen hebben we tot 23januari een goede tijd gehad.
We hebben de kvv razendsnel opgevoerd (want toen ging het opeens wel) en Gorby ging van 36 naar 40kg (wat een goed gewicht is)
Helaas kreeg hij op 23januari (uiteraard op zondag) een hevige aanval met een grote plas bloed  :'(

We hebben toen gezocht en overlegd, en kwamen uit op nog 1x een ultieme poging.
Dus 6 dagen panacur, week rust, 6 dagen panacur.

We hebben gepoetst, geschrobt, gestoomd, hond gewassen, zeer kort laten trimmen, kleden op 60graden en dan langdurig in de droger.
Je kan het zo gek niet bedenken, auto's uitgeschrobt.
Volgens onze da, die er door ons echt ingedoken is en zelfs wel eens avonds speciaal medicijnen is wezen brengen (hoeveel da's doen dat nog) kunnen we niet meer doen.

Dus niks 2 kuurtjes en eruit, het is super fijn als het zo werkt, en ik hoop van harte dat dat bij de meeste honden en katten !!! zo blijft, maar daar ziet het niet naar uit. Het medische internet staat behoorlijk vol over berichten over resistentie op panacur en metrazol bij Giardia.

Elke dag dat Gorby goede ontlasting heeft zijn wij blij, want dat betekent dat hij voeding goed opneemt en aansterkt.

Degene die zelfs maar suggereert om deze hond geen kans te geven weet niet wat hij zegt.

Gorby is momenteel een gitzwarte, diep ebbenhout glanzende Riesen Schnauzer, die een enorme kracht uitstraalt.
Een schat van een hond, vrolijk en vol humor. Tuurlijk Ries, maar wel een bijzondere.
Hij geniet van het leven en vooral de lange wandelingen.
Na 5 jaar 23uur en 45minuten op het beton te hebben moeten liggen.
Hij laat steeds meer van zijn reserve los en gaat heel voorzichtig en stapje voor stapje een diepe band met ons aan.
Dat is bijzonder, gezien waar deze hond doorheen is gegaan.
Hij is werkelijk een genoegen om mee te leven.

En over dat besmetten buiten: ik vind het heel vervelend omdat ik niemand een hond met een giardia besmetting gun die er ziek van wordt (en dat worden ze echt lang niet allemaal). We ruimen op, en komen weinig op de 'gewone" routes, daar hebben we altijd al hekel aan gehad.
Dat besmetting niet avn hond op hond gaat blijkt uit de groep waarin we vaak wandelen, alles is gezond en wel.
Gorby is ook niet altijd besmettelijk trouwens.

Een tuin hebben we niet, wel een groot terras balkon, maar een hond is een lopend dier.
Als we hem hadden moeten opsluiten had ik hem laten inslapen, en dat slaat nergens op!!
tientallen honden en katten lopen besmet rond, soms totaal onwetend -omdat ze niet ziek zijn-
soms bij eigenaren die het geen moer interesseert.

Tis te gek voor woorden dat ik me hier verdedig eigenlijk, dus daar stop ik bij deze mee.
Door Jacqueline1968
#1552840
en super bedankt voor de reacties, ook over de pb, echt hartverwarmend  :bigarmhug:.

ik was gisteravond heel heel erg moe, maar heb eindelijk eens als een marmotje geslapen,
want ik weet nu waar we tegenover staan dankzij de wetenschappelijke info, maar
ook dat we met hulp van de klassieke homeopatie en vooral de voeding, de weerstand in Gorby zelf,
nog misschien wel zover komen dat de giardia zich terugtrekt.

Thanx allemaal, enne..........alle suggesties zijn welkom, ook over snoeperijtjes of tussendoortjes.
Gorby mag geen rund en geen kip producten, en geen granen cq gluten.
Door Lizzy
#1552845
Jacqueline1968 schreef: ben gister voor het eerst in een natuurvoedingswinkel geweest, dat was toch wel weer een ervaring :).

voor de kokosolie, maar ik lees dat ik snel terug moet  ;) die knoflook, dat had ik zelf ook kunnen bedenken, maar soms loop je vast in je hoofd.
ik heb het hele item uitgedraaid en ga vandaag aan de slag, morgen heb ik adv en ga lekker knoeien in de keuken.

en over de behandeling van Gorby:
hij heeft vorige zomer juli/augustus 3 kuren metrazol gehad, totaal en dan ook totaal geen reactie op de giardia.
maar metrazol doet heel vaak de truc niet meer.
dus toen ook al een kuur panacur.

Toen hebben wij hem laten "rusten", en door ingrijpen van Leonie (in ruggespraak met Hildegard) zijn we veel klassieke homeopatie gaan doen, heel trouw en heel intens en hebben hem van de lichtverteerbare brok overgezet in 1e instantie op seafoodbrokjes.
De buikecho gaf aan dat Gorby wel ff genoeg had gehad, en de bloedtesten ook.
Er onstond toen enige rust (is niet de diarree af en aan weg, maar wel een betere situatie)
Omdat rauw te veel gevraagd was van de totaal vernielde darmen (wormen, giardia, zware onstekingen).
Dat was september/oktober.
Ook de osteopate is enige malen geweest, omdat Gorby lichamelijk ook wel wat meer heeft meegemaakt.
En gelukkig keerde enige rust toen weer, en je kon heel goed zien dat Gorby zich ging herstellen en opschonen.
Hij heeft bv een week een enorme snotneus gehad, echt erg
En hij heeft soms opeens een paar dagen vieze ogen.
Zijn huid begon minder te schilferen (das nu helemaal weg) en de talgproductie wat af te nemen.
Begin november zijn we begonnen met versvlees toe te voegen en dat ging heel moeizaam.
Uiteindelijk ging pure pens nog het beste, en toen begon Gorby toe te nemen in massa, een echte Ries te worden.
Eind november had hij een extrme uitbraak van giarda, het spoot eruit, zo erg hadden we het sinds september niet meer gezien.
Maar we zijn met voeding stug door gegaan.
In december heeft hij 2x 3 dagen panacur gehad met 10 rustdagen, een poging...............  :'(
7 dagen na de laatste pillen poepte hij giardia diaree en had hevige buikpijn.
Buscopan helpt hem dan, en finidiar, en norrit.
Vanaf de kerstdagen hebben we tot 23januari een goede tijd gehad.
We hebben de kvv razendsnel opgevoerd (want toen ging het opeens wel) en Gorby ging van 36 naar 40kg (wat een goed gewicht is)
Helaas kreeg hij op 23januari (uiteraard op zondag) een hevige aanval met een grote plas bloed  :'(

We hebben toen gezocht en overlegd, en kwamen uit op nog 1x een ultieme poging.
Dus 6 dagen panacur, week rust, 6 dagen panacur.

We hebben gepoetst, geschrobt, gestoomd, hond gewassen, zeer kort laten trimmen, kleden op 60graden en dan langdurig in de droger.
Je kan het zo gek niet bedenken, auto's uitgeschrobt.
Volgens onze da, die er door ons echt ingedoken is en zelfs wel eens avonds speciaal medicijnen is wezen brengen (hoeveel da's doen dat nog) kunnen we niet meer doen.

Dus niks 2 kuurtjes en eruit, het is super fijn als het zo werkt, en ik hoop van harte dat dat bij de meeste honden en katten !!! zo blijft, maar daar ziet het niet naar uit. Het medische internet staat behoorlijk vol over berichten over resistentie op panacur en metrazol bij Giardia.

Elke dag dat Gorby goede ontlasting heeft zijn wij blij, want dat betekent dat hij voeding goed opneemt en aansterkt.

Degene die zelfs maar suggereert om deze hond geen kans te geven weet niet wat hij zegt.

Gorby is momenteel een gitzwarte, diep ebbenhout glanzende Riesen Schnauzer, die een enorme kracht uitstraalt.
Een schat van een hond, vrolijk en vol humor. Tuurlijk Ries, maar wel een bijzondere.
Hij geniet van het leven en vooral de lange wandelingen.
Na 5 jaar 23uur en 45minuten op het beton te hebben moeten liggen.
Hij laat steeds meer van zijn reserve los en gaat heel voorzichtig en stapje voor stapje een diepe band met ons aan.
Dat is bijzonder, gezien waar deze hond doorheen is gegaan.
Hij is werkelijk een genoegen om mee te leven.

En over dat besmetten buiten: ik vind het heel vervelend omdat ik niemand een hond met een giardia besmetting gun die er ziek van wordt (en dat worden ze echt lang niet allemaal). We ruimen op, en komen weinig op de 'gewone" routes, daar hebben we altijd al hekel aan gehad.
Dat besmetting niet avn hond op hond gaat blijkt uit de groep waarin we vaak wandelen, alles is gezond en wel.
Gorby is ook niet altijd besmettelijk trouwens.

Een tuin hebben we niet, wel een groot terras balkon, maar een hond is een lopend dier.
Als we hem hadden moeten opsluiten had ik hem laten inslapen, en dat slaat nergens op!!
tientallen honden en katten lopen besmet rond, soms totaal onwetend -omdat ze niet ziek zijn-
soms bij eigenaren die het geen moer interesseert.

Tis te gek voor woorden dat ik me hier verdedig eigenlijk, dus daar stop ik bij deze mee.
Joh, laat je niet gek maken. Ja, heel vervelend dat hij af en toe besmettelijk is. Zo zijn nog honderden andere honden. Moet jij Gorby daarom in laten slapen? Natuurlijk niet. Ik heb bewondering voor je moed en doorzettingsvermogen :-*. Er komt een dag dat hij, met zijn eigen kracht, de parasiet kan overwinnen!
Door Lizzy
#1552847
Jacqueline1968 schreef: en super bedankt voor de reacties, ook over de pb, echt hartverwarmend  :bigarmhug:.

ik was gisteravond heel heel erg moe, maar heb eindelijk eens als een marmotje geslapen,
want ik weet nu waar we tegenover staan dankzij de wetenschappelijke info, maar
ook dat we met hulp van de klassieke homeopatie en vooral de voeding, de weerstand in Gorby zelf,
nog misschien wel zover komen dat de giardia zich terugtrekt.
Met jouw goede zorgen? Dat gaat lukken!!! Wedden?!
Thanx allemaal, enne..........alle suggesties zijn welkom, ook over snoeperijtjes of tussendoortjes.
Gorby mag geen rund en geen kip producten, en geen granen cq gluten.
Ik zou zeggen: koop lekker een droogmachine en ga zijn snacks zelf drogen! Je kunt lamshartjes drogen, eendenvlees, schapenpens, etc. Ideaal!
Door Lizzy
#1552875
Overigens is Metrazol dan wel het meest gebruikte middel, de bijwerkingen zijn nogal heftig en het is giftig voor de lever. Ik zou er zeker Maria-distel bij geven, mocht je deze troep ooit nog een keer moeten geven (en dat geldt voor alle andere besmette honden die met deze zooi behandeld moeten worden). Het is trouwens maar 67% effectief.

Overigens schijnen er nog een aantal natuurlijke middelen heel effectief te zijn. Te weten:

Grapefruit-zaad extract. Dit schijnt echt zeer effectief te zijn. En het is nog te koop in NL ook: http://www.aov.nl/producten/fytotherape ... rapefruit/. Je moet minimaal de volwassen mensen dosis geven.

Zoethoutwortel. Ook dit is in capsules te koop.

Boombastmeel. Op de dagen dat hij diarree heeft, kun je dit geven. Dat schijnt goed te werken.

Verterings enzymen zoals Pancreatine, pepsine, lipase, tripsine, bromelaine, papaine. Je hebt zat Internetwinkels maar ook drogisterijen die capsules verkopen waar al deze enzymen in zitten. Zie bijv: http://www.cgs-shop.nl/Webwinkel-Produc ... zymen.html. Dit kun je geven om de absorptie van voedingsstoffen te bevorderen.

Probiotica. Of course.

L-Glutamine. Dit beschermt de maag en versterkt het immuunsysteem.

Zo. En dit allemaal volgens de homeopathisch en holistische dierenartsen Don Hamilton en Pitcairn.
Door Lizzy
#1552902
Oh, en wat je ook echt moet geven (je moet niks natuurlijk) is :

Canadese geelwortel of Hydrastis canadensis. Ook in capsules te koop van bijv. het merk Vitotaal. Let niet wat er op de verpakking staat. Tik anders maar in op google: goldenseal giadia.
Door Jacqueline1968
#1552916
wauw, ik ben er dus nog lang niet, met wat er mogelijk is.  :)

ik moet nog meer uidraaien en morgen flink aan de google en op zoek, dat laatse klinkt echt super interessant.

hij krijgt trouwens pro/prebiotica (het merk is me even ontschoten)

heb ik een tip terug.
kokosolie: de theorie is dat de structuur van de kokosolie zorgt dat de giardia niet kan hechten aan de dunndarm vlokken van het slijmvlies en zo dus gelijk doorgespoeld worden zonder schade. Het is een theorie, maar het proberen waard.

Hildegard behandeld (door Leonie) Gorby ook, en hij krijgt 4 middelen:
carb / phos / lyc / suph en podo voor nooddiarree.
we hebben Gorby ook al echt zien opbloeien, ook geestelijk, hij heeft ook in dat opzicht heel veel meegemaakt.

om een akelig voorbeeld te noemen: hij blaft nooit (en dat terwijl er ipo met hem gedaan is) als hij blaft schrikt hij enorm van zichzelf, ik wil niet eens weten hoe dat is gegaan, maar ik heb wel een sterk vermoeden.
Ook zit hij onder de littekens, deze relaxte, super stabiele hond is zo getreiterd dat hij dwars door een glazen deur is gegaan.
zijn oren zijn zo kapot dat de bloedoren (kapot samen getrokken weefsel) tot onder in de gehoorgangen doorloopt.
1 oor is geopereerd (heel netjes gedaan) maar de pijn die hij moet hebben gehad moet onbeschrijfelijk zijn zeggen de da's die het zien (de van kleur verschieten als ze voor het eerst de oren voelen en zien)

en ik kan niet uitleggen hoe lief hij is, ik heb een fantastische foto van zijn snoet, mag ik hem aan iemand mailen die hem voor me plaatst, tis Gorby op en top
de eerste paar maanden was zelfs het tuutje om te kijken in de oren bij de da te breed, maar dankzij alle zorg kan dat nu wel, en de ongelofelijke lieverd, die nog het vertrouwen in mensen niet is verloren, laat het nog toe ook.
we proberen zo min mogelijk in te grijpen op de oren, om ook dat van binnenuit te laten opschonen, maar dat is heel moeilijk omdat we ons geen onsteking kunnen permiteren, het kan er van zichzelf nauwelijks uit komen.

Hij was de eerste weken goeddeels doof bij ons, maar hoewel hij soms wel wat moeite heeft met een geluid te plaatsen hij ons weer prima hoort.
Door Lizzy
#1552922
Jacqueline1968 schreef: wauw, ik ben er dus nog lang niet, met wat er mogelijk is.  :)

ik moet nog meer uidraaien en morgen flink aan de google en op zoek, dat laatse klinkt echt super interessant.

hij krijgt trouwens pro/prebiotica (het merk is me even ontschoten)

heb ik een tip terug.
kokosolie: de theorie is dat de structuur van de kokosolie zorgt dat de giardia niet kan hechten aan de dunndarm vlokken van het slijmvlies en zo dus gelijk doorgespoeld worden zonder schade. Het is een theorie, maar het proberen waard.
Ik had het zien staan, dat je kokos olie geeft. Ik vind het een super idee. Ignit Bekken van BARF natuurlijk heeft ook hele stukken geschreven over kokosmelk/olie en wormen. Kokosolie is fantastisch, dus ja, ik zou dat zeker geven. Ik raad je wel aan echte biologische olie te geven en liefst een merk dat niet ontdaan is van de geur. Dus zo Extra Vergine mogelijk.
Hildegard behandeld (door Leonie) Gorby ook, en hij krijgt 4 middelen:
carb / phos / lyc / suph en podo voor nooddiarree.
we hebben Gorby ook al echt zien opbloeien, ook geestelijk, hij heeft ook in dat opzicht heel veel meegemaakt.
Heel mooi!
om een akelig voorbeeld te noemen: hij blaft nooit (en dat terwijl er ipo met hem gedaan is) als hij blaft schrikt hij enorm van zichzelf, ik wil niet eens weten hoe dat is gegaan, maar ik heb wel een sterk vermoeden.
Ook zit hij onder de littekens, deze relaxte, super stabiele hond is zo getreiterd dat hij dwars door een glazen deur is gegaan.
zijn oren zijn zo kapot dat de bloedoren (kapot samen getrokken weefsel) tot onder in de gehoorgangen doorloopt.
1 oor is geopereerd (heel netjes gedaan) maar de pijn die hij moet hebben gehad moet onbeschrijfelijk zijn zeggen de da's die het zien (de van kleur verschieten als ze voor het eerst de oren voelen en zien)
Het is toch verschrikkelijk :'( :'( :'( :'( :'(. Alleen daarom al verdient hij het om bij jou te mogen blijven en te weten dat niet alle mensen zulke rotzakken zijn en het leven ook mooi kan wezen :'( :'( :'(
en ik kan niet uitleggen hoe lief hij is, ik heb een fantastische foto van zijn snoet, mag ik hem aan iemand mailen die hem voor me plaatst, tis Gorby op en top
Stuur maar op: [email protected]
de eerste paar maanden was zelfs het tuutje om te kijken in de oren bij de da te breed, maar dankzij alle zorg kan dat nu wel, en de ongelofelijke lieverd, die nog het vertrouwen in mensen niet is verloren, laat het nog toe ook.
we proberen zo min mogelijk in te grijpen op de oren, om ook dat van binnenuit te laten opschonen, maar dat is heel moeilijk omdat we ons geen onsteking kunnen permiteren, het kan er van zichzelf nauwelijks uit komen.

Hij was de eerste weken goeddeels doof bij ons, maar hoewel hij soms wel wat moeite heeft met een geluid te plaatsen hij ons weer prima hoort.
:'( :'( :'(.
Ik ben blij dat hij jou is tegen gekomen. Iemand die voor hem door het vuur gaat en het niet zo makkelijk op geeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door