Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Binno
#1551748
Suzanne schreef: Hm... ik heb nu de primeval Gelatinaat, dat is volgens mij ook een glucosamine/chondroitine-preparaat.
Primeval en glucosamine/chondro zijn volgens mij twee verschillende dingen
ik geef een combinatie van beide, bij de gluco chondro zit ook nog oa duivelsklauw (harpago)
en ik geef ook nog MSM en zalmolie
er bestaan kennelijk (nooit geweten) homeopatische pijnstillers.
dan denk ik aan Coxcompositum (vroeger heette dat Pijncompositum) van de Groene Os

succes ;)
Door Suzanne
#1552112
Binno schreef: Primeval en glucosamine/chondro zijn volgens mij twee verschillende dingen
ik geef een combinatie van beide, bij de gluco chondro zit ook nog oa duivelsklauw (harpago)
en ik geef ook nog MSM en zalmolie
dan denk ik aan Coxcompositum (vroeger heette dat Pijncompositum) van de Groene Os

succes ;)
He, je hebt gelijk! ;-)
ik dacht echt dat het ook glucosamine bevatte....

nou ja, als het maar helpt straks!


We overwegen trouwens het Orthobed aan te schaffen.... ;-)
Zo jammer dat we niet even kunnen proberen of ze er wel op wil gaan liggen (en op blijven liggen!)

Suzanne
#1553733
Dit is voor mij een heel bekend verhaal. Onze Pukkie is inmiddels 15  :o, dus is ze regelmatig aan het kwakkelen met haar gezondheid  :(. Ze gaat ook slechter zien en horen. Pukkie was ook een losloper, maar in de stad is het nu onverantwoord (en in een niet-omheinde tuin trouwens ook). Zonder enige problemen hebben we haar gewoon aangelijnd en dat pikte ze gewoon zonder morren. Mocht je minder geluk hebben met Guinnie zou ik inderdaad zo'n lange lijn proberen. Wat betreft het slechte zicht: het is echt van belang om in huis zo weinig mogelijk te verplaatsen. De laatste keer dat wij een stoel verplaatsten, stootte ze haar neus tegen een metalen stoelpoot, dus dat was geen succes. Als we niets verplaatsen kan Pukkie prima haar weg vinden in huis, omdat ze weet waar alles staat. Ook orienteert ze zich op de andere hondjes. Buiten loopt ze naast me aan de lijn en dan praat ik hardop, zodat ze op mijn stem af kan gaan (je loopt wat voor gek, maar ach... ;) )
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door