Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#182101
Sennepeulen (Cassia angustifolia) worden
gebruikt ter ondersteuning van een natuurlijke stoelgang. En een purgeermiddel is een laxeermiddel. Tja, JdBL houdt er andere ideeen op na. Bij diarree geeft zij bijvoorbeeld geen middel om te diarree te stoppen, maar juist een laxeermiddel zodat de hond zich helemaal leeg poept. Ze geeft zelfs darmspoelingen.

Maar goed, ik ben geen dierenarts. Ik kan niet bepalen of je een zieke hond (desnoods onder dwang) moet laten eten omdat zijn eiwitgehalte te laag is.... Misschien is dat een goede vraag voor een holistisch dierenarts!
Door sandra1
#182114
onder dwang voeren doe ik nog niet. Misschien over een dag of twee als hij nog niet eet. Ik heb dit al een paar keer moeten doen en dat vind ik verschrikkelijk. Je moet dan het eten echt wateredun maken om het met een spuit tegeven anders vertikt hij gewoon om te slikken. Ik denk dat hij zelf weet dat hij nu even niet moet eten. Ik voel me er alleen zo hopeloos door. Vooral omdat hij net wat begon aan te komen.

Sandra
Gebruikersavatar
Door Nitus
#182186
Hè getsie, wat naar Sandra, denk je net dat het weer goed gaat :-\.... zucht :'(. Kan me voorstellen dat je wanhopig wordt, maar ik zou naar je hond luisteren en hem eten aanbieden, maar er niet moeilijk over doen als hij het niet wil, hoe moeilijk het ook voor jouw is.
Sterkte meid, en geef Tommie maar een (voorzichtige) knuffel :-*.
(Ik zou ook honing proberen zoals Lizzy schrijft)
Door sandra1
#182714
Gister heb ik Tommie water met honing gegeven (onder dwang met een spuit) Vandaag ook weer mee begonnen want hij drinkt niet. Gister aan het eind van de middag gaf hij onverteerd eten over. Dit heeft hij zeker 24 uur daarvoor gehad. Ik ga straks de internist weer bellen. Water houd hij wel binnen.

Sandra
Door Lizzy
#182795
Pfff, het houdt maar niet op he.... Ik ben heel benieuwd wat de internist zegt! Ik vind het eigenlijk wel gek dat hij maar niet opknapt....
Door Lizzy
#182812
Ik ben werkelijk heel benieuwd wat hij gaat doen/zeggen.... Ik begrijp heel goed dat je er zo langzamerhand een hard hoofd in begint te krijgen hoor. Maar, verlies de hoop niet hoor Sandra! Ik hoop weer van je te horen!
Veel sterkte en groetjes, Lizzy
Door sandra1
#182938
Tommie is weer opgenomen voor een infuus. Inmiddels weegt hij nog maar 3.5 kg :'(. De internist vertelde dat het nog steeds de giardia kan zijn die hem dwarszit dus vandaag meteen weer met panacur begonnen. Is dit niet de oorzaak en is het een autoimmuunziekte dan ziet hij het somber in.

Sandra
Door Lizzy
#182941
sandra1 schreef: Tommie is weer opgenomen voor een infuus. Inmiddels weegt hij nog maar 3.5 kg :'(. De internist vertelde dat het nog steeds de giardia kan zijn die hem dwarszit dus vandaag meteen weer met panacur begonnen. Is dit niet de oorzaak en is het een autoimmuunziekte dan ziet hij het somber in.
Sandra
Mijn hemel..... Wat een ellende Sandra :'(.....

Ach gossie, arme Tommie en arme jij. Ik vind het echt verschrikkelijk voor jullie. Ik hoop in hemelsnaam maar dat het de giardia is, maar deze zou nou toch ook zo langzamerhand eens uitgeroeid moeten zijn?

Ik mag me natuurlijk nergens mee bemoeien, maar als de internist niet veels nuttigs kan doen (nu nog niet maar in de komende tijd), dan zou je misschien nog kunnen overwegen eens naar een homeopathisch DA te gaan?

Sterkte joh. Ik zal voor jullie ontzettend gaan duimen!
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 08 okt 2004, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sandra1
#183861
Tommie ligt nog steeds aan het infuus en word onder dwang gevoerd. Hij is nog niet beter dan gisteren en moet ook vannacht blijven. Ik weet het niet meer en heb het gevoel dat hij het niet meer gaat redden. Morgenochtend hoor ik meer.

Sandra
Door Lizzy
#183865
sandra1 schreef: Tommie ligt nog steeds aan het infuus en word onder dwang gevoerd. Hij is nog niet beter dan gisteren en moet ook vannacht blijven. Ik weet het niet meer en heb het gevoel dat hij het niet meer gaat redden. Morgenochtend hoor ik meer.

Sandra
Ach jeetje Sandra.... :'(. Heb je er zo'n slecht gevoel over? He verdikkeme, dit is echt heel triest... Ik hoop ontzettend dat je deze keer echt geen gelijk hebt en krijgt.... Sterkte meis....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door