Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Angelique
#12438
Er staan tegenstrijdigheden in dit bericht.
Eerst heeft men het over:

>>Klachten als gevolg van beschadiging van het gewrichtskraakbeen komen pas op latere leeftijd, als de onherstelbare veranderingen aan het kraakbeen-/b] en het bot al zijn ontstaan. <<

Verderop staat:

>>7. Corticosteroïden (zoals prednisolon en dexamethason) zijn steroïde ontstekingsremmer, die de pijn stillen, maar tevens herstel van gewrichtskraakbeen belemmeren en de weerstand tegen infecties verminderen. Bij langdurige toediening kunnen zij ook ernstige verstoringen in de hormoonhuishouding veroorzaken.
<<<

Mag ik vragen wat de bron van dit stuk is?
Veel honden hebben best veel last van de bijwerkingen van Metacam, voornamelijk misselijkheid, verminderde eetlust en daaraan gerelateerde klachten.
Door qyan
#12439
hoi eva, bedankt voor de uitgebreide info, maar ik had ookal mijn huiswerk gedaan, want stilzitten kan ik nu eenmaal niet.
maar toch bedankt.
Door qyan
#12440
we hebben vandaag een doorverwijzing gevraagd naar de orthopeed, ik kan aanstaande maandag om 9 uur terecht.
qyan loopt vandaag dus bijna helemaal niet, en viel zelfs om met poepen.
kan ik wel prioriteit gaan geven aan de lymfeklieren, maar dit kan echt niet, kan ook pas over 1,5 maand bij ene internist terecht en als ik naar amsterdam ga over een maand.
en misschien dat de orthopeed wel een link kan leggen tussen de problemen.

er worden heup en rugfoto´s genomen, aangezien de linkerheup ook niet lekker voelt.
verder voelen de voorpoten, linkerachterpoot en de lage onderrug echt kokend heet aan, mara hij hefet geen koorts en ook geen verhoging meer.
de rechterklier is ookal weer aardig groot geworden, dus misschien toch ene relatie met de poten.

toen hij vorige maand namelijk last had van de poten, heeft hij metacam gehad.
na 3 dagen liep hij weer, dus ben ermee gestopt.
de week daarop begonnen de klieren dus op te zetten en toen afgelopen week de klieren begonnen te slinken, kwamen zijn poten weer op zetten. en nu beginnen de klieren weer groter te worden, alleen rechts dan.
god, laten we hopen dat het daarin zit.
dus misschien toch een ontsteking in de poten, of weet ik het wat.

hoe de uitslag ook zal zijn, ik denk niet dat ik hem meteen aan de pijnstillers zet, die troep werkt ook niet echt bevorderend voor zijn darmen.
ik wil eerst, als de mogelijkheden dara zijn, toch naar de fysiotherapie.
aangezien qyan ook met ene kromme rug loopt, zijn rug iets te lang is en ook zwak, lijkt het me vooral zaak om te beginnen met hoe hij zal moeten bewegen en misschien wel weer in ene goede positie kan gaan lopen.
misschien dat er dan inderdaad medicijnen voor nodig zijn, maar dat moet dan maar.
verder doet ene vrindin van mijn moeder aan reiki, gata ze morgen op qyan doen. wie weet wat het uit kan halen.

eerst maar de foto´s afwachten in ieder geval.

ben in ieder geval blij dat er voor maandag iemand heeft afgebeld, anders had ik nog even moeten wachten.
Door qyan
#12442
eva, ook nog bedankt voor de link over ortho, nog wat.
ga meteen ene mailtje sturen, eens vragen hoe dat nou precies werkt, aangezien er misschien ook nog HD bijkomt.
maar ik denk in de lage onderrug aan een hernia.
met puppycursus werkte we met een lange nylon lijn.
de lijn gleed uit mijn handen, vervolgens ging qyan ervan door.
qyan vond de haag altijd al een interessant geval. uiteraard rende meneer op ene leeftijd van 3,5 maand dus over de haag die helemaal hoog stond. op het hogste punt viel hij naar benden, bovenop zijn rug en wandelde daarna vrolijk naar een hond.
da hefet toen wel gekeken of er iets was, helmaal niets, dus dat zou wel een oorzaak kunnen zijn.
maar ja, de foto´s zullen het wel uitwijzen, kan wel gaan speculeren, maar wel nodig om te vertellen denk ik.
Door diana
#12443
lady is toen ze nog erg klein was tegen een lantaarnpaal aangeknald met haar zij
heb toen een foto laten maken vd plek , maar er was alleen een flinke bloeduitstorting zichtbaar.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#12444
Ik ben toevallig net bezig met het in elkaar zetten van het clubblad van de hondenclub en heb dit keer ook een artikeltje van diezelfde Dorit Aharon. Het gaat over het belang van een orthomanuele sportkeuring van de hond en over orthomanuele behandelingen van blessures.
Ik heb dit artikel gekregen van iemand die bij onze club heeft getraind. Haar bouvier is daar onder behandeling vanwege een nekhernia. Zij zag na 1 behandeling al een heel duidelijk resultaat.
De inhoud van deze artikelen is ook te lezen op www.kreupeldier.nl
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door