Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door robbiekomvoor
#1542404
eergisteren tijdens het eten begon janice ineens te gorgelen,het leek net alsof ze wat vocht in haar longen weg wilde werken,
er was geen paniek ofzo,maar ze was flink aan het ''borrelen'',maar heeft toch haar hap opgegeten.
s'avonds bleef het een beetje bij het ''borrelen'',maar ook wat reserved sneezing.
gisteren en vandaag was zo'n beetje het zelfde,het gebeurd ook tijdens slaap,zonder opwinding dus,maar ook met opwinding,bijvoorbeeld tijdens het wandelen.
of gewoon terwijl er niks gebeurd [zonder opwinding ]
het lijkt op reserved sneezing,maar het gorgelen erbij vindt ik toch wat eng.
heeft iemand hier dit ook mee gemaakt?  [morgen natuurlijk naar de da ]
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1542416
Klinkt mij in de oren als kennelhoest, oftewel een luchtweginfectie.
Heeft ze ook koorts?
Ik zou vandaag inderdaad naar de da gaan om te laten luisteren naar de longen en of ze hiervoor een kuur ab nodig heeft.
Beterschap voor Janice :-*
Door mcSnurk
#1542417
reversed sneezing klinkt eng, ziet eng uit, maar kan voor zover ik weet geen kwaad. Dat borrelen vind ik niet goed klinken. Zou het zeker even laten nakijken.
Door henneke
#1542440
het lijkt mij dat als je het kan horen borrelen op afstand het in ieder geval hoog zit en niet in de longen , als het wel vanuit de longen komt en het zo goed hoorbaar is dan zou ik een echt zieke hond verwachten .
als het vandaag nog zo is dan zou ik morgen er even naar laten luisteren , of het moet vandaag duidelijk erger zijn dan zou ik het weekende niet afwachten .
Gebruikersavatar
Door Dian
#1542714
bij reverse sneezing zie je echt de hele hond in beweging komen, kop naar de grond, rug bol en maar snuiven.
Laatst gewijzigd door Dian op zo 07 mar 2010, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#1542730
Reverse sneezing (geen reserved  ;)) gebeurd volgens mij maar 1 keer ...en niet meerdere malen per dag.
Ik zou ook even naar de DA gaan om zeker te weten dat het geen kennelhoest of iets met d'r slokdarm is.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1542752
202Spots schreef: Reverse sneezing (geen reserved  ;)) gebeurd volgens mij maar 1 keer ...en niet meerdere malen per dag.
Ik zou ook even naar de DA gaan om zeker te weten dat het geen kennelhoest of iets met d'r slokdarm is.
bij Rakker gebeurt het als hij de lucht van een heerlijk reukend teefje opsnuift............... dan heb ik hem weer zover dat hij normaal ademt, maar bij het volgende plasje is het dan weer raak :-X De 1e keer dacht ik dat hij doodging :-X
Door 202Spots
#1542763
Dian schreef: bij Rakker gebeurt het als hij de lucht van een heerlijk reukend teefje opsnuift............... dan heb ik hem weer zover dat hij normaal ademt, maar bij het volgende plasje is het dan weer raak :-X De 1e keer dacht ik dat hij doodging :-X
Rakker is gewoon 'n Macho Man!! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1545057
202Spots schreef: Reverse sneezing (geen reserved  ;)) gebeurd volgens mij maar 1 keer ...en niet meerdere malen per dag.
Ik zou ook even naar de DA gaan om zeker te weten dat het geen kennelhoest of iets met d'r slokdarm is.
Reverse sneezing kan ook best een paar keer per dag voorkomen hoor. Windhonden en Podenco's hebben er wat sneller last van dan andere honden. Meestal als ze in opperste staat van opwinding zijn wil dat nog al eens gebeuren. Kan op zich geen kwaad als het maar niet te lang duurt. Ik los dat meestal op door even heel hard in de neus te blazen. Het is een soort krampje en door dat inblazen van lucht in de neusgaten krijg je een tegendruk en dat helpt. ;)

Voor wat betreft dat gorgelende geluid in de longen erbij.. mm ik denk dat dat wat anders is. Ik zou als je het niet helemaal vertrouwd en er ook nog wat vocht bij komt even contact met de DA opnemen. In ieder geval beterschap met Janice.
Door robbiekomvoor
#1545126
het is sinds gisteren gelukkig een stuk minder,ook het borrelen en gorchelen heb ik niet meer gehoord.
ik wacht het eventjes af,misschien gaat het vanzelf over. ;)
Door 202Spots
#1547221
Aquillo schreef: Reverse sneezing kan ook best een paar keer per dag voorkomen hoor. Windhonden en Podenco's hebben er wat sneller last van dan andere honden. Meestal als ze in opperste staat van opwinding zijn wil dat nog al eens gebeuren. Kan op zich geen kwaad als het maar niet te lang duurt. Ik los dat meestal op door even heel hard in de neus te blazen. Het is een soort krampje en door dat inblazen van lucht in de neusgaten krijg je een tegendruk en dat helpt. ;)
Kan best hoor, hier alleen niet dagelijks het geval ;)
Ik houd altijd de neusgaten dicht met vinger en duim van 1 hand terwijl ik met de andere hand onder z'n keel wrijf..
dan is 't ook gelijk over.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door