Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1539797
net als wanneer je ergens een blauwe plek hebt zitten, terwijl je je helemaal niet kan herinneren dat je je gestoten hebt, is het ineens mogelijk om een wit vlekje op je nagel te hebben. Net als bij het oplopen van een blauwe plek, wordt het vlekje veroorzaakt door stoten. Wanneer je namelijk je nagel stoot op het nagelbed, dan ontstaat er een heel kleine beschadiging. Deze beschadiging kun je op dat moment nog niet zien. Met het groeien van de nagel wordt er langzamerhand een vaag wit vlekje zichtbaar, wat steeds witter wordt naarmate de tijd vordert. Uiteindelijk is het vlekje tot bovenaan de nagel meegegroeid en verwijnt door slijtage of knippen.

Deze tekst vond ik met google.
Zeker een actieve hond stoot weleens een teen.
#1539813
yuki11 schreef: Bij mensen kan het duiden op een magnesiumtekort...
Als het komt door stoten is er geen vuiltje aan de lucht maar als het komt door en gebrek  :-\ dat is niet de bedoeling. Ik had, ook voor mensen, gevonden dat het zinktekort zou kunnen zijn.  Nogal verschillend dus....

Waar zit zink in (vlees of groente) en waar magnesium? Weet iemand dat, dan ga ik dat eens wat extra voeren en kijken of het helpt. Het is wel een wildebras die tynn dus tenen stoten zal ze ook zeker maar ik vind het toch wle gek omdat het op bijna alle(witte) nages zit  :-\
#1539836
evds schreef: Als het komt door stoten is er geen vuiltje aan de lucht maar als het komt door en gebrek  :-\ dat is niet de bedoeling. Ik had, ook voor mensen, gevonden dat het zinktekort zou kunnen zijn.  Nogal verschillend dus....

Waar zit zink in (vlees of groente) en waar magnesium? Weet iemand dat, dan ga ik dat eens wat extra voeren en kijken of het helpt. Het is wel een wildebras die tynn dus tenen stoten zal ze ook zeker maar ik vind het toch wle gek omdat het op bijna alle(witte) nages zit  :-\

Zink: vis en schaaldieren, oesters, eidooier, lamsvlees, rundvlees, sesamzaad, biergist, paddestoelen  ;)
Magnesium: heilbot, krab, makreel, slakken, noten, pompoenpitten, avocado, gedroogde vijgen, pruimen, spinazie, kelp en bieslook.
#1540531
yuki11 schreef: Zink: vis en schaaldieren, oesters, eidooier, lamsvlees, rundvlees, sesamzaad, biergist, paddestoelen  ;)
Magnesium: heilbot, krab, makreel, slakken, noten, pompoenpitten, avocado, gedroogde vijgen, pruimen, spinazie, kelp en bieslook.
Dank je  :-*

hmmm als het een teken van zink of magnesium gebrek zou zijn dan denk ik, gezien de producten lijste, idd eerder aan magnesium dan zink. Geen van de magnesium houdende producten voer ik eigenlijk. Ja soms een inniminie beetje spinazie in de groetenmix.
#1540539
evds schreef: Dank je  :-*

hmmm als het een teken van zink of magnesium gebrek zou zijn dan denk ik, gezien de producten lijste, idd eerder aan magnesium dan zink. Geen van de magnesium houdende producten voer ik eigenlijk. Ja soms een inniminie beetje spinazie in de groetenmix.
Je zou gemalen pompoenpitten en cashewnoten kunnen geven....en kelp. Ik zal eens kijken of t in chlorella ook zit...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door