Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jolly
#12257
EHBH= Eerste Hulp Bij Honden  ;D

maar ik zou graag het lijstje of een lijst willen die hier stond of onder de ander medisch, wat er allemaal in een ehbo doos moet/kan zitten, want ik wilde die dit weekend gaan samenstellen en nu is alles dus foetsie en had het nog niet uitgeprint.
Ja ik weet BLONDDDDDDDD  :-/
Dus wie voelt zich geroepen, alles is welkom.
laf yoe al
#12259
Ja OK, ik ga met een hutkoffer op vakantie, maar dit neem ik dus mee:

schaar  

pincet

tekentang

vlooienkam

muilkorf

betadine of Calendula (om wonden te ontsmetten)

gaaskompressen (steriel)

Hydrolast (elastisch verband)

drukverband

Cambric zwachtel (niet rekbaar verband)

leukoplast

snelverband

spakje

wondzalf  

pijnstillers

middel tegen acute diarree (ik neem zelf plantaardig
kool mee)

witte watten

vette watten

pleisters

oorreiniger

lange pincet (om eventuele grasaren te verwijderen uit oren)

zaklamp met vergrootglas

Carbo Vegetabilis D4 of D6 (tegen maagtorsies - je moet sowieso naar de DA, maar het helpt soms om lucht te laten verdwijnen)

Resue remedy

Trauma Vetsem of Arnica D4/D6 (bij verstuikingen)

Thermometer!

Vaseline

Printout van wat te doen bij vergiftigingen

Zout (ivm vergiftigingen)

Schoentje (voor pootbeschadigingen)

Soda

Nou, jullie begrijpen vast waarom ik nooit op vakantie ga ;D
#12266
Allemachtig ... geen wonder dat jullie niet op vakantie gaan ...
PRECIES! Ik had (echt waar) voor de honden 1 hele koffer bij me. En aangezien onze laatste vakantie (met de camper) helemaal 1 groot fiasco werd (en we onze EHBO kit werkelijk nodig hadden), hebben we daarna besloten NIET meer te gaan!

Groetjes, Lizzy
#12269
hallo ik wens je een hele fijne vakantie toe, en ga lekker genieten samen met je doggy's.
Waar ga je naar toe als ik vragen mag???
Ik zou ook niet precies weten wat ik mee zou moeten nemen voor de eerste hulp voor de hond maar heb nu wat geleerd.
Ik print het straks meteen uit die lijst, voor als ik ook nog eens op vakantie ga.
Groetjes van annelies en toeska
#12270
 ;D ik geloof dat ik het en beetje verkeerd neer heb gezet.
Ik ga niet op vakantie, maar heb een honden dag/vakantie opvang en als er wat met die hondjes gebeurd is het handig om dat thuis te hebben zo'n kissie
Door ine
#12271
Jolly, dit onderwerp staat er nog steeds!!! Op BP!!!
Kijk maar onderaan de pagina!! ;) :P

Door Lizzy ( - 62.234.67.91) op Zaterdag, Juni 1, 2002 - 04:25 pm:
Hoi Hanneke,  
Dit gaat met mij mee: een ordinaire EHBO-doos (verband, snelverband, gaasjes, schaar, de hele mikmak). Minimaal 2 tekenpennen en een gewone pincet. Sterilon. Antibiotica zalf.  

Dan:  
1)Plantaardige kool van Vitelle (ook tegen de race).  
2)calendula spray en zalf.  
3)Soda (vorig jaar werd de nagel van Whoofer uit haar poot gerukt om maar eens een voorbeeldje te geven).  
4)Gember (tegen wagenziekte).  
5)Grote hoeveelheden OKOUGEST (van VSM voor wanneer ze iets smerigs hebben gegeten - soms is het beter geen kool te geven doordat de bacterieen dan juist in de darmen blijven "hangen"). Dit helpt FANTASTISCH tegen buikpijn en kramp. Ook bij mensen!  
6)Carbo Vegetabilis D6 (je mocht onderweg maar een maagtorsie bij 1 van je honden krijgen..)  
7)Trauma Vetsem (gevolgen van blessures). Hier zit o.a. Arnica in. Altijd Arnica meenemen.  
Een mix van Tea Tree Olie, citronella olie, lavendel olie, cedar olie, geranium olie, rozemarijn olie (tegen de teken). Ik maak dit dus thuis en neem het mee.  
9)Een lange pincet om eventuele grasaren uit de oren van Whoofer te kunnen halen.  
10)Zaklampje om bij te schijnen.  
11)Diverse middelen die specifiek voor mijn honden zijn zoals Bryonia D6 tegen ochtendmisselijkheid met galspugen, etc.  
12)Oorreiniger.  
13)Loop/bescherm-schoentje.  
14)Muilkorf.  
15)Antihistamine tabletjes (van de dierenarts) voor mochten ze gestoken worden door een insekt.  
16)Een homeopathisch middel voor allergieen. Ik ben tegenwoordig zelf buitengewoon te spreken over Holergie van Steigerwald. Dit is voor hooikoorts-achtige verschijnselen en huidirritaties door allergie.  

Je ziet het, ik moet met een complete hutkoffer op vakantie met mijn honden... Een van de redenen waarom wij maar gewoon lekker thuis blijven.... EHBO-doos heb ik overigens ALTIJD bij me. Ligt standaard in de auto.  


------------------------------------------------------------------------ --------
 Door Lizzy ( - 62.234.67.91) op Zaterdag, Juni 1, 2002 - 04:27 pm:
p.s., de Carbo Vegetabilis is natuurlijk alleen maar een minimaal hulpmiddeltje bij maagtorsie.... Het boekje "Met de hond op reis" ook meenemen. Heel handig voor als je een dierenarts in het buitenland nodig hebt...  
#12272
;D :-[sorry jolly misschien heb ik het wel verkeerd begrepen, maar ik dacht dat jij op vakantie ging.
Nou ik heb in ieder geval wel wat geleerd en ik heb het al uit geprint.
groetjes van annelies en toeska
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door