Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Greece
#1607200
He, had ik dat nou eerder geweten dan had ik vorige week wat van die druppels bij Juul achter kunnen laten om voor Maxi te laten testen.
Volgende week gaan wij weer en als het mogelijk is dan wil ik dan wel wat druppels achterlaten (getver..wat klinkt dat raar.. :-[ ;D
Door Stef@nie
#1607262
Rosalie schreef: He, had ik dat nou eerder geweten dan had ik vorige week wat van die druppels bij Juul achter kunnen laten om voor Maxi te laten testen.
Volgende week gaan wij weer en als het mogelijk is dan wil ik dan wel wat druppels achterlaten (getver..wat klinkt dat raar.. :-[ ;D
;D ;D ;D
Als je dat zou willen doen volgende week, super!!! Ik blijf voorlopig toch nog even de Otoclean gebruiken en ik denk dat het samen niet zo goed gaat, dus ik heb er geen haast mee. Alvast dankjewel :) :) :) !!!
Door Nicky
#1607411
Anders had ik ze ook wel gehad!...Ik zet ze ook preventief in...als ze vuile, soort modder oren heeft dan maak ik de schelp schoon en daarna een paar druppies erin...
ff ot: Ik heb net loopse lola uitgelaten en er was geen kip te bekennen in het bos dus ze heeft nog lekker rond kunnen schooieren...ze stinkt als een bunzing!  :o en gek genoeg kan ik daar dan van genieten  :P
Door Greece
#1608221
Stef@nie schreef: ;D ;D ;D
Als je dat zou willen doen volgende week, super!!! Ik blijf voorlopig toch nog even de Otoclean gebruiken en ik denk dat het samen niet zo goed gaat, dus ik heb er geen haast mee. Alvast dankjewel :) :) :) !!!
O.K....laat ik wat druppeltjes achter  ;D ;D ;D ;D
Door Stef@nie
#1626017
We zijn inmiddels weer 2 keer geweest, dus weer even een update.
Vorige keer dacht ik dat de jeuk aan haar anus wat minder was, nu is dat weer even erg. Het poten bijten lijkt nu weer even wat minder, maar ook dat blijft ze eigenlijk wel doen. Het oor gaat goed, zo lang ik er Otoclean in doe. Ik probeerde het af te bouwen, maar dan is er eigenlijk al vrij snel weer jeuk. Doordat ze een bloedoor heeft gehad is haar oorschelp heel raar verfrommeld, met allemaal gleufjes en hoekjes en gaatjes. Het vuil dat loskwam uit het oor bleef daar lekker in zitten. Dat heb ik laatst voorzichtig allemaal geprobeerd schoon te maken en dat scheelde ook wel weer iets in de jeuk. Maar het blijft dus terug komen :( . Het zou kunnen zijn dat ze nu op die manier afvalstoffen aan het afvoeren is, door de behandelingen. Maar aan de andere kant had ze dit natuurlijk vóór de behandelingen ook precies zo. De Prodier Oordruppels die Rosalie voor me had achtergelaten :-* zijn goed getest (niet belastend, wel nodig), dus als de Otoclean op is, gaan we daar op over. Ben benieuwd :) .

Haar nieren en darmen hadden steeds ondersteuning nodig, gisteren kon dit al iets minder. Dat zou eenmalig kunnen zijn, maar dat zou ook al een kleine verbetering kunnen betekenen. Opvallend was wederom dat Maxi, terwijl ze bij het apparaat moest liggen, nog ontzettend aan het krabben en bijten was aan poten, anus en weet ik het allemaal... En toen de behandeling voor de zware metalen startte:  :sleeping: , maar dan net niet met de "zzz" (ze was nog wel wakker deze keer).

Eigenlijk zouden we volgende week weer terug moeten komen, maar vanwege andere BP-activiteiten aankomende woensdag :D, wordt het dus over 2 weken.
Door Stef@nie
#1683132
Inmiddels zijn we weer zo'n 7x geweest geloof ik ::) :biggrin2: dus ik kan wel weer eens een update geven.

Ik kan heel moeilijk zeggen of het nou ECHT beter gaat... De algemene jeuk (zo noem ik het krabben overal aan haar vacht) is minder, of eigenlijk grotendeels wel weg. MAAR daar moet ik aan toevoegen dat dat altijd in fases was.
Haar specifieke jeuk, aan haar anaalklieren en poten, en de vieze oren zijn eigenlijk niet echt minder. Het is allemaal niet heel hevig (maar ook dat kwam in fases), maar het blijft aanwezig. Dit zouden echt Maxi's manieren zijn om de afvalstoffen af te voeren en dat zou dus ook pas kunnen verminderen als dat allemaal goed weggewerkt is.

Maxi wordt momenteel behandeld voor zware metalen (kwik) en later moet ze nog behandeld worden voor de antibiotica. De laatste weken kan de behandeling steeds verhoogd worden (voorheen was de behandeling steeds heel kort en laag, omdat Maxi's klachten anders te heftig werden), omdat ze het nou wel aan zou kunnen. Dat moet een goed teken zijn, alles komt los zeg maar. Ze zou voor de zware metalen nog 1 of 2 keer behandeld moeten worden. Maar dan zijn we er dus nog niet... dan moet de antibiotica er nog uitgewerkt worden.
Door Nicky
#1685600
Dit klinkt mij bekend in de oren :) hier gaat het precies hetzelfde! De hevige, felle jeuk is weg, maar het blijft sluimeren op een net wel of net niet acceptabel punt..feit is wel dat jaia met dit weer (warm en vochtig) de meeste last zou hebben...en na de loopsheid...dus we gaan gewoon stug verder! Is maxi nu ook zo sloom?
Door Nicky
#1794386
Ik haal even dit topic omhoog omdat ik zelf weer met de handen in het haar zit...Hoe is het nu met Maxi?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door