Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
#12249
zeker interessante site, thanks ;D :D

er staat dat er teken zijn van begin maart tot eind november.
ik ben pas begonnen met frontline in het voorjaar (op advies van de dierenwinkel)
qyan is bij ons sinds de eerste week oktober, dus misschien toch in oktober/november gebeten.
volgens de dierenwinkel was er toen geen ``gevaar`` meer, dus heb ik toen ook niet echt naar teken gezocht :'( en behandelen was onzin omdat het niet mere de tijd was.
en dan staat hier dus tot eind november :-/
kl... kl... kl... beestjes, ik haat teken!!!!!!!
Door Admin
#12251
ik woon in voorburg.
als het verkeer meezit dan ben ik in 10 a 15 minuten op scheveningen ;D
ik laat ook niet meer enten, ben het nu wel ene keer zat zeg ::).

oh, vandaag de uitslag gehad van het tweede biopt van de lymfeklieren :D :D :D ;D ;D ;D
inderdaad zoals johan de vos al zei, een reactie lymfoon die waarschijnlijk reageert nu op het lyme gebeuren.
ze hebben dit keer ook geen verdachte kwaadaardige cellen aangetroffen zoals de vorige keer.
dus weer een opluchting erbij.
WAUW WENDY! Ik zie dit nu pas!!!!!!!!! MEID, GEFELICITEERD! Ja, ik schreeuw even, maar ik ben dan ook ZO BLIJ!!!!! Jeetje, eindelijk goed nieuws zeg! Fantastisch!
Groetjes, Lizzy
Door qyan
#12252
heel goed nieuws, heb het ookal uit geschreeuwd ;D
ga wel ff met de da overleggen of die lymfeklier in zijn wang niet verwijderd kan worden.
het biopt is van de lymfen uit de hals genomen, dus wat die in zijn wang is wil ik nu toch ook wel zeker weten.
die klier in zijn wordt namelijk niet kleiner, dus wil het toch weten.
en misschien hebben ze dat bij de eerste biopten wel door elkaar gehaald, dat het wel een vetbultje is ofzo.
je weet maar nooit.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#12253
Ha Wendy, nou super dat je nu weet wat er gaande is ....  

Je zult waarschijnlijk nooit te weten komen hoe hij hier aan gekomen is (en eigenlijk doet dat er voor Qyan niet zo veel meer toe) maar kun je er nu wel wat aan doen.

Mijn eerste reactie was ook: ziekte van lyme? Weerstand hoog houden!! Maar ik heb er geen verstand van eigenlijk.  ;D

En volgens mij moet je gewoon doen met je hond wat hij kan en wil (kan er getraind worden? doen.) Maar je moet hem nu gewoon even de tijd geven om bij te komen. (tja, met Bas zijn we gestopt met de puppycursus vanwege de demodex, regelmatig de vervolgcursus gemist, 1 seizoen waterwerk gedaan en daarna niets meer omdat zijn gezondheid het niet toeliet...... ik had me dat toen toch echt anders voorgesteld dan een jonge hond die zich te ellendig voelde om wat dan ook te kunnen doen )

Dus ja, je moet er misschien nu wat voor inleveren maar als hij 1x weer de "oude" is kun je weer een heleboel dingen wel doen.  :-*
Door qyan
#12254
hoi ivonne,
haha, ja, weerstand hoog houden.
de kans op een terugval (mits hij in de sluimerfase zit) is het grootst op momenten dat de weerstand laag is.
net als met de demodex eigenlijk, ben gister ook weer begonnen met ectodex helaas, weer kaal rondom de ogen en hij krijgt weer plekjes op de voorpoten :'(

maar ik blijf ook gewoon met hem doen, maar ik stop wel met de africhting denk ik, ik was toch al aan het twijfelen of het nu wel of niet bij me paste.
die trainingsdagen slopen hem gewoon, op het moment dan.
eerst maar eens helemaal herstellen en dan zien we wel verder.
desnoods maar naar een kynologenclub, als ik nog maar wel iets met hem doe, want trainen vindt hij nu eenmaal geweldig.
en iets inleveren, als mijn hond daardoor gezonder blijft en minder kans heeft op terugvallen, dan noem ik dat geen inlveren.
er zijn zat andere dingen die je kunt doen toch!

nu ook, hij is nog wel snel moe, maar hij begint al weer aardig de oude te worden gelukkig.
afwachten wat er na de antibiotica gebeurt, maar dat zien we dan wel weer.
hij loopt in ieder geval ook weer los buiten en dat is toch wel het moment suppreme van de dag voor qyan, lekker dollen in het bos, dus prima
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#12255
hihihihi, ja klinkt lekker he? Weerstand hoog houden.... maar toch.

Jammer dat de demodex weer tevoorschijn komt, aan de andere kant is dat ook wel weer logisch.

Ach, je vind wel weer iets anders om te doen met Qyan, je moet gewoon je ding aanpassen op wat hij kan en leuk vind en dan komt het dik in orde. Als Bas goed in zijn vel zit dan gaat ie eerst mee aan de fiets, daarna gaan we het park in (daar zijn veel andere honden) en gaat ie lekker donderjagen en eventueel nog pootje baden en dan weer naar huis naast de fiets.  

Zit ie niet zo goed in zijn vel dan rij ik hem in de auto naar het park zodat ie toch nog even met die andere honden kan spelen en dan in de auto weer terug.

En zo is/was het voor hem goed te doen en heeft ie er ook nog lol in en dat vind ik toch wel erg belangrijk.

Dus, ik heb er vertrouwen in dat je de gulden middenweg gaat vinden (en je hebt de mazzel dat je heel veel kennis van Lobbes bij Qyan kunt gebruiken)

Hoe dan ook: succes !!!!
Door qyan
#12256
dacht het 2 weken terug al hoor, maar heb het geloof ik niet willen zien, maar het wordt meer steds meer nu.
misschien mede door het roesje van de foto´s ook.
nou ja, wassen maar weer he.
en hij wordt toch al zo sloom van die ectodex, hij werd net weer een betje zichzelf.
maar ja, het zij zo en niet anders.

neem qyan ook eens mee aan de fiets ;D
heb ooit een poging gewaagd, is een week goed gegaan, daarna werd het een ramp.
in de riem hangen, grommen, bijten ???
of hij vindt fietsen niet leuk, of door de pijn in zijn poten door het lyme gebeuren, toen we nog niets aan zijn lopen merkte, kan natuurlijk best.
maar het fietsen was een regelrechte ramp.
probeer het wel als hij weer is uitgepuberd ;D ;)

die gulden middenweg vinden we wel hoor, maak ik me niet druk om.
gaat helemaal goed komen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door