Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bounty
#172705
Hoi allemaal,

Mijn pup Macho heeft last van diarree.
Misschien komt het door Exil spot on of de omgevingspray tegen vlooien.

Heeft iemand hetzelfde meegemaakt?

Ik geef hem nu rijst met gekookte kipfilet.

De ontlasting is vaster geworden, maar ook een beetje slijmerig bloed. :-[

Hij eet en speelt gewoon.

Ik ga morgen naar de DA als het vandaag nog niet over is.

Groetjes Bounty
Laatst gewijzigd door Bounty op do 23 sep 2004, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#172708
Geen idee of het door de Exil komt, lijkt me sterk. Ik weet wel dat honden er jeuk door kunnen krijgen, maar diaree?
Misschien kun je jouw hond Pro-biotica en Okugest (van VSM) geven? Deze middeltjes schijnen heel goed te werken bij diaree. Lees deze topic maar even, daar legt Lizzy uit wat het precies doet: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg163775

En als je het niet vertrouwd, gewoon naar je DA gaan hoor.
Door Bounty
#173237
Hoi Nitus,

Diarree is gelukkig op dit moment voorbij.
Zijn ontlasting is nu gelig, misschien komt dat door gekookte kipfilet en rijst ;D

Vandaag ben ik weer begonnen met Carnibest (kokend water) erover heen.

Weet je misschien een goed merk, want ik wil probiotica in huis hebben :)
Door Lizzy
#173288
Gelukkig dat het weer beter gaat!

Probiotica van Akopharma, Orthica is prima. Meestal wel te koop in reformwinkels.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#173337
Ah, gelukkig gaat het al beter :). Van gekookte kipfilet met rijst poepte mijn honden ook altijd wat gelig, niks dus om je druk over te hoeven maken. Hopelijk gaat het nu op de Carnibest ook goed :).
Door Bounty
#174298
Gisteren ging het goed, maar net heeft hij weer last van diarree. Ik ben zelf op dit moment ook ziek en heb aan mijn vriend gevraagd of hij Okugest van VSM wil halen.

Kunnen jullie mij vertellen hoe ik moet doseren?
Mijn hond weegt 12,6 kg (vorige week woensdag gewogen).

Kan ik Okugest gewoon fijn malen en door zijn eten gooien?

Gisteren kreeg hij Carnibest met kokend water erover.
Vandaag had mijn vriend het koud gegeven (uit koelkast)

Misschien dat hij daardoor aan de diarree is.

Groetjes Bounty
Laatst gewijzigd door Bounty op za 25 sep 2004, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bounty
#174358
Hoi Lizzy,

Bedoel je Orthiflor Basic v/h Acidophilus-4 van Orthica
100 capsules?
Lizzy schreef: Gelukkig dat het weer beter gaat!

Probiotica van Akopharma, Orthica is prima. Meestal wel te koop in reformwinkels.
Door Lizzy
#174374
Bounty schreef: Hoi Lizzy,

Bedoel je Orthiflor Basic v/h Acidophilus-4 van Orthica
100 capsules?

Ja, die. Of die van het merk Arkopharma.
Door Lizzy
#174375
Bounty schreef: Gisteren ging het goed, maar net heeft hij weer last van diarree. Ik ben zelf op dit moment ook ziek en heb aan mijn vriend gevraagd of hij Okugest van VSM wil halen.

Kunnen jullie mij vertellen hoe ik moet doseren?
Mijn hond weegt 12,6 kg (vorige week woensdag gewogen).

Kan ik Okugest gewoon fijn malen en door zijn eten gooien?

Gisteren kreeg hij Carnibest met kokend water erover.
Vandaag had mijn vriend het koud gegeven (uit koelkast)

Misschien dat hij daardoor aan de diarree is.

Groetjes Bounty
Nee! Niet door het eten geven hoor! Homeopathische middelen kun je het beste op schone mondslijmvliezen geven.! Het is het gemakkelijkst om de tabletten tussen twee eetlepels te pletten en het poeder in de bek van je hond te strooien. Je kunt bij acute diarree ieder uur een tabletje geven maar als jouw hondje al even aan de diarree is, dan mag je best vier maal per dag 1 tabletje geven.

Sterkte zelf trouwens!!
Groetjes, Lizzy en beterschap
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 25 sep 2004, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bounty
#174380
Mijn vriend heeft het gegeven. Gewoon een half uurtje voor zijn eten ;D

We hebben 1 tabletje gegeven, want ik had de zoekfunctie van deze site gebruikt en zag dat een kitten een halve kreeg ;D

Eergisteren had hij diarree, gisteren niet meer, vanochtend niet en toen opeens weer diarree.

Verder laat hij ook scheetjes. Ik denk dat hij rommelige darmen heeft. Gelukkig eet hij goed en is hij erg speels.
Door Lizzy
#174383
Prima! Geef hem vanavond gerust nog 2 tabletjes hoor. Je kunt niet makkelijk overdoseren met Okugest. Morgen weer 3 tabletjes (over de dag verdeelt) en dan hoop ik dat het alweer beter gaat. Het zou overigens best door het te koude eten kunnen komen. Geef desnoods morgen ook zijn eten met gekookt water er overheen. Maar goed, als hij zich verder niet ziek voelt, dan is het morgen vast beter!
Door Bounty
#174404
Hij wilde net poepen, maar er kwam niets uit.
Is dat een goed teken?

Ik zal morgen 3 tabletten geven.
Ik had tegen mijn vriend gezegd dat de tabletten voor mij waren anders had hij ze nooit meegenomen :-[

Hij vindt het maar vreemd vers vlees voer en Barf ;D Verder wil hij graag dat Macho brokken eet, omdat dat makkelijker is voor bijvoorbeeld de oppas.

Ik heb al gezocht naar een goede eerlijke brok en ben uitgekomen op Farmfood. (zonder kleur/geur/ smaakstoffen en BHA en BHT) en ook nog geperst.

Dan krijgt hij 2 dagen brok en 5 dagen vers, dat was de enige compromis die ik kon sluiten met mijn vriend :-[

Groetjes Bounty
Lizzy schreef: Prima! Geef hem vanavond gerust nog 2 tabletjes hoor. Je kunt niet makkelijk overdoseren met Okugest. Morgen weer 3 tabletjes (over de dag verdeelt) en dan hoop ik dat het alweer beter gaat. Het zou overigens best door het te koude eten kunnen komen. Geef desnoods morgen ook zijn eten met gekookt water er overheen. Maar goed, als hij zich verder niet ziek voelt, dan is het morgen vast beter!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door