Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Brecht
#1514481
Anderz heeft zojuist voor de tweede keer een soort van "tril aanval"gehad... Een week of 6 geleden ook al een keer toen was het s'middags rond half 1. Het duurt een minuut of 10 niet langer en ze begint dan ineens vanuit het niets met haar hoofd te trillen van links naar rechts in korte bewegingen. Alleen haar hoofd en hals trilt dan, de rest van het lijf is gewoon stil. Ze is wel gewoon bij en er is verder niets aan haar te merken. Ik weet ook niet of er last van heeft of dat ze het uberhaupt doorheeft dat ze het doet. Na een paar minuten stopt het ook weer.
Is iemand hier bekend mee? Is het een voorbode voor iets en moet ik dingen in de gaten houden? Owja ze is een teefje van 3 jaar oud...
#1514513
charmed schreef: Ik heb het wel eens gezien bij een sheltie van mij met Epileptische aanvallen. Ze lijkt dan op een parkinson patientje die met het hoofd trilt/schudt.
ja daar moest ik dus ook aan denken. maar bij een epileptische aanval zie je toch nog wel meer symptomen toch?
#1514561
Brecht schreef: ja daar moest ik dus ook aan denken. maar bij een epileptische aanval zie je toch nog wel meer symptomen toch?
Hoeft niet. Er bestaan ook partiële aanvallen, dan beperkt een aanval zich tot het trillen van een lichaamsonderdeel. Wat ik ervan begrijp is het vaak wel een voorbode van meer, dus ik zou zeker even met je da in gesprek gaan. er kan nu nog niet veel gedaan worden, maar dan weet hij dat er iets aan de hand is vopor het geval het acuut erger wordt.
#1514565
Dat hoeft niet altijd. Soms zie je dat de aanval over het hele lichaam is, maar soms ook gewoon schokjes door het lichaam of in het hoofd en bij haar dus soms ook minuten lang het hoofd trillen/schudden.
Brecht schreef: ja daar moest ik dus ook aan denken. maar bij een epileptische aanval zie je toch nog wel meer symptomen toch?
Door miik
#1514573
Het kan inderdaad een vorm van epilepsi zijn.
Het is verstandig om dit soort dingen bij te gaan houden, hoe, wanneer, hoe lang en hoe vaak... en kijken of je een patroon ziet. Soms kan een dierenarts dat soort dingen graag willen weten.
#1514809
vanaalst schreef: is zeker niet raar, mijn vriendin haar hond had dat ook, bleek een middenoorontsteking te zijn..
Wat ik mij kan herrineren had de hond van jouw vriendin wel meer symptomen dan alleen het trillen van het hoofd :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door