Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Boez
#1516093
Hij eet als een bouwvakker ;)
Ik geef sinds gisteren inderdaad Okugest.

Drinken doet hij niet meer of minder dan normaal. Gisteren en eergisteren heb ik extra water bij zijn voer gedaan. Hij plast ook gewoon 'normaal'.
Door Lizzy
#1516101
OK, geen koorts, iets sloom, normaal eet/drink gedrag (of bijna normaal). Ik neem aan dat hij ook geen buikpijn heeft? Mag je aan zijn buik zitten? En is die soepel? Als ik het zo lees: zou ik me dus nog geen zorgen maken. Maar ja, het is jouw hond en jij weet het het beste. Probiotica gaf je al?
Door Boez
#1516114
Lizzy schreef: OK, geen koorts, iets sloom, normaal eet/drink gedrag (of bijna normaal). Ik neem aan dat hij ook geen buikpijn heeft? Mag je aan zijn buik zitten? En is die soepel? Als ik het zo lees: zou ik me dus nog geen zorgen maken. Maar ja, het is jouw hond en jij weet het het beste. Probiotica gaf je al?
Dank je :)
Ik mag aan zijn buikie zitten (hij gaat het liefst op z'n rug liggen voor een uitgebreide knuffelbeurt, lekker scratchen langs de flanken, da's nog steeds zo). Zal zo eens voelen of die anders voelt dan normaal, hij heeft nu net eten achter de kiezen.
Ik gaf nog geen probiotica, heb besteld van de Groene Os maar da's nog steeds niet binnen  >:(

Ja klopt het is mijn hond en het blijft lastig om zo op afstand de inschatting te maken. Mijn idee was om ontlasting te gaan sparen dit weekend zodat ik dat, als het nog nodig is, maandag meteen aan de DA kan geven. Ik weet nml bijna zeker, als ik vanmiddag ga, krijg ik een breed spectrum antibiotica kuurtje en ik heb geen zin in zo'n 'shot in the dark'. Als je begrijpt wat ik bedoel. Als de hond het zelf kan tackelen, rustig zijn beloop laten, en zo niet dan liever meteen goed onderzoeken en gericht behandelen.
Door Boez
#1516118
yuki11 schreef: Als hij uit zichzelf niet zo veel drinkt, dan misschien een bouillonnie voor em trekken  ::)
Ja dat zal de kleine man sowieso wel lekker vinden denk ik :)
Door Lizzy
#1516123
Boez schreef: Dank je :)
Ik mag aan zijn buikie zitten (hij gaat het liefst op z'n rug liggen voor een uitgebreide knuffelbeurt, lekker scratchen langs de flanken, da's nog steeds zo). Zal zo eens voelen of die anders voelt dan normaal, hij heeft nu net eten achter de kiezen.
Ik gaf nog geen probiotica, heb besteld van de Groene Os maar da's nog steeds niet binnen  >:(

Ja klopt het is mijn hond en het blijft lastig om zo op afstand de inschatting te maken. Mijn idee was om ontlasting te gaan sparen dit weekend zodat ik dat, als het nog nodig is, maandag meteen aan de DA kan geven. Ik weet nml bijna zeker, als ik vanmiddag ga, krijg ik een breed spectrum antibiotica kuurtje en ik heb geen zin in zo'n 'shot in the dark'. Als je begrijpt wat ik bedoel. Als de hond het zelf kan tackelen, rustig zijn beloop laten, en zo niet dan liever meteen goed onderzoeken en gericht behandelen.
AB is bij darmproblemen echt niet wat je erin wilt stoppen, tenzij het echt echt echt niet anders kan. Maar door een breedspectrum AB leg je inderdaad het hele darmstelsel plat. En vernietigt je de hele darmflora. Dus ik kan begrijpen dat je daar niet happig op bent! Ik hoop dat de probiotica snel binnen komt. Anders zou je misschien al wat van Akropharma ofzo kunnen halen, dat ze tegenwoordig wel bij veel drogisten verkopen. Of Vitotaal. Ook een merk dat veel drogisten voeren.
Door Boez
#1516147
Lizzy schreef: AB is bij darmproblemen echt niet wat je erin wilt stoppen, tenzij het echt echt echt niet anders kan. Maar door een breedspectrum AB leg je inderdaad het hele darmstelsel plat. En vernietigt je de hele darmflora. Dus ik kan begrijpen dat je daar niet happig op bent! Ik hoop dat de probiotica snel binnen komt. Anders zou je misschien al wat van Akropharma ofzo kunnen halen, dat ze tegenwoordig wel bij veel drogisten verkopen. Of Vitotaal. Ook een merk dat veel drogisten voeren.
Nou precies! Misschien zie ik teveel beren op de weg als het om mijn DA gaat - een paar onderbroken nachten achter elkaar helpen daarbij ook niet mee! ;)
Ik heb je inderdaad al regelmatig dat merk zien aanraden hier, heb geinformeerd hoe lang de bestelling nog duurt, anders ga ik die 'van jou' vanmiddag maar halen.
Thanx again voor het meedenken! :)
Door Alba
#1516496
Ik heb laatst bij de Tuinen een doosje Vitotaal gekocht, dus bij van dat soort reform/natuurwinkels kun je ook terrecht! Ik vond het niet duur.

Jouw verhaal klinkt een beetje als wat Alba ook net achter de rug heeft/ van aan het herstellen is (wel eten en blij maar slechte ontlasting). Zij krijgt nu wel een antibiotica-kuurtje Sulfatrim, waar ik natuurlijk niet echt op zat te wachten maar na meerdere dagen op en af en nachten waarin we 3 tot 4 keer buiten stonden kwam er een nacht waarin ze echt elk uur/1,5 uur eruit moest voor waterdunne diarree. Toen vond ik het wel welletjes. Alba stond van vermoeidheid te tollen op de tafel bij de dierenarts, hondje was net zo moe als wij (ik was inmiddels zo moe dat ik bij elke kleine tegenslag op het randje van janken stond)!
Ze heeft een spuitje buscopan gehad ook, om de buik tot rust te brengen en ik denk dat dat eigenlijk het belangrijkste was: kon ze eindelijk weer slapen zonder kramp in 'r buik en zoveel eruit moeten! Alba is ook pas 11 maanden, met een jonge hond die nog vollop aan het ontwikkelen is vind ik het niet verstandig om bij zulke dunne diarree te lang door te lopen. Ze bleek ook 1,5 kilo minder te wegen dan in begin december terwijl ze nog gegroeid is, haar reserves waren wel een beetje op ook!

Hopelijk voelt je hond zich alweer wat beter en gaat het inmiddels uit zichzelf alweer wat beter!
#1516780
Dit klinkt precies zoals bij Amai.

Vorige week donderdag begon ze over te geven. Diarree erbij (spuiten! ) en lusteloos, veel slapen en erg depri-houding. Ik ben wel naar de DA gegaan zondag omdat het aanhield en ze toch nog maar 7,5 maanden is.
Ze wilde haar paard en kippennekken niet meer, maar dronk nog goed.

De DA heeft haar een soort hondenparacetamol gegeven. Deze hielp niet.. Maandag ben ik weer teruggegaan om een echo te maken van haar buik, want misschien had ze iets verkeerds gegeven en ze bleef braken.

Gelukkig was er niks te zien. Ze heeft anti-braak tabletten gekregen en houd het eten binnen. Ben wel overgegaan op CB. Nu zonder braaktabletten houd ze haar eten ook binnen, alleen nog veel slapen en nog echte diarree.

Ik heb vandaag 1 tablet okugest gegeven en nu maar afwachten of het helpt.

Volgens mij is het een virus, want het is wel apart dat meerdere honden hier last van hebben.

groetjes
bianca
Gebruikersavatar
Door Dian
#1516878
let wel goed op of ie niet sloom ofzo wordt........... Rakker had ;s avonds diarree en de volgende morgen kon hij bijna niet lopen, reageerde niet op mijn roepen.............. die is direct bij de DA aan het infuus gegaan, de volgende dag 's middags kon ik hem weer meenemen. Niet om je ongerust te maken, maar wel om aan te geven dat het reuze snel kan gaan met uitdroging etc.

Beterschap voor je woef :-* :-*
Door Esther Q
#1517059
Lizzy schreef: Als mijn honden diarree hebben, ligt het er aan wat voor diarree. En aan de hand daarvan bekijk ik wat ik doe.

Als mijn hond niet lekker is en ook trut met eten of al beroerd begint te kijken bij het idee van eten: dan laat ik de hond vasten. Tenminste 24 uur. Ik geef ook Okugest tabletten (de pillen plet ik tussen twee eetlepels tot poeder en het poeder gooi ik in de bek). Als dit niet gauw over gaat en er komt koorts bij kijken en de hond gaat ook spugen of is echt ziek ziek: dan ga ik naar de DA.

Als mijn hond diarree heeft maar verder niet ziek is en geen koorts heeft: dan blijf ik gewoon het zelfde voeren als altijd. Sterker nog: ander voer geven maakt het probleem soms juist erger. Ik kook ook niks. Gekookt vlees is slecht verteerbaar en het is in mijn ogen dus geen goed idee om gekookt voer te geven. Evenals witte rijst. Witte rijst is hartstikke moeilijk en slecht verteerbaar. Dus ik geef, zolang ze willen eten, stukjes pens met bijv. geplette kippenvleugels of nekjes. Niet teveel en niet te vet.

Ik heb ooit een artikeltje geschreven voor het dalmatisch nieuws. Over diarree. Ik zal het even in de bieb gooien.

Is overgieten met kokend water volgens jou ook niet zinvol?
#1517615
Wonderbaarlijk spul dat Okugest!

Gisteravond nog 1 gegeven, vanmorgen nog 1 en ze is niet meer aan de diarree!!
Wow! Ik ben weer blij na 1 week flinke diarree (wat ze overigens goed kon ophouden en ik niet constant naar buiten moest) heeft ze nu weer drollen. Het is nog niet zoals het echt hoort, maar het gaat zeker de goede kant op! Ik raad iedereen dit aan!
Door Boez
#1518808
Alba schreef: Ik heb laatst bij de Tuinen een doosje Vitotaal gekocht, dus bij van dat soort reform/natuurwinkels kun je ook terrecht! Ik vond het niet duur.

Jouw verhaal klinkt een beetje als wat Alba ook net achter de rug heeft/ van aan het herstellen is (wel eten en blij maar slechte ontlasting). Zij krijgt nu wel een antibiotica-kuurtje Sulfatrim, waar ik natuurlijk niet echt op zat te wachten maar na meerdere dagen op en af en nachten waarin we 3 tot 4 keer buiten stonden kwam er een nacht waarin ze echt elk uur/1,5 uur eruit moest voor waterdunne diarree. Toen vond ik het wel welletjes. Alba stond van vermoeidheid te tollen op de tafel bij de dierenarts, hondje was net zo moe als wij (ik was inmiddels zo moe dat ik bij elke kleine tegenslag op het randje van janken stond)!
Ze heeft een spuitje buscopan gehad ook, om de buik tot rust te brengen en ik denk dat dat eigenlijk het belangrijkste was: kon ze eindelijk weer slapen zonder kramp in 'r buik en zoveel eruit moeten! Alba is ook pas 11 maanden, met een jonge hond die nog vollop aan het ontwikkelen is vind ik het niet verstandig om bij zulke dunne diarree te lang door te lopen. Ze bleek ook 1,5 kilo minder te wegen dan in begin december terwijl ze nog gegroeid is, haar reserves waren wel een beetje op ook!

Hopelijk voelt je hond zich alweer wat beter en gaat het inmiddels uit zichzelf alweer wat beter!
Heyhey,

ja ik heb ook jouw draad met belangstelling mee gelezen. Je liep met Alba net een week 'voor' op ons ofzo.

Ben blij dat het met Alba wat beter gaat nu en dat de middeltjes van de DA hebben aangeslagen :)
Cassie ging vrijdag middag al een stuk beter. Toen zijn we vrijdag avond naar vrienden gegaan en hebben hem meegenomen, kennelijk was dat toch te snel te veel :( Dat heb ik dus compleet verkeerd ingeschat want het tripje stelde echt niet veel voor :( Maar goed vrijdag nacht en zaterdag was het dus weer hommeles. Sinds afgelopen nacht gaat het weer beter dus ik hoop dat dat doorzet, anders morgen ochtend naar de DA.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door