Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door diergedrag
#1511667
Twee weken al, wat rot!!
Waar hebben ze nog meer naar gekeken?

Giardia is wel iets dat heel regelmatig voorkomt.
De dierenkliniek waar ik kom, geeft er alleen wat tegen als ze ook werkelijk denken dat het dat is en dan geef ik het ook.
Door bloemetje
#1511670
diergedrag schreef: Twee weken al, wat rot!!
Waar hebben ze nog meer naar gekeken?

Giardia is wel iets dat heel regelmatig voorkomt.
De dierenkliniek waar ik kom, geeft er alleen wat tegen als ze ook werkelijk denken dat het dat is en dan geef ik het ook.
Ik ben vorige week al bij de da geweest met hem. Hij voelt zich prima, goede eetlust ook en geen koorts. Ze dacht zelf dat het aan het voer lag (ik ben inmiddels 4 weken geleden van KVV gewisseld).
Toen hebben we er dus verder niets aan gedaan.
Door charmed
#1511683
het kan zijn dat de snaptest onbetrouwbaar is, maar ik geloof er niets van dat alle giardia testen onbetrouwbaar zijn! Dan zou je niet hoeven te testen, want dan is het onbetrouwbaar.
bloemetje schreef: Maar ja als het dan zo onbetrouwbaar is.. En wat kan het anders zijn  :-\. Vooral omdat Danny het nu ook heeft..
Door bloemetje
#1511685
charmed schreef: het kan zijn dat de snaptest onbetrouwbaar is, maar ik geloof er niets van dat alle giardia testen onbetrouwbaar zijn! Dan zou je niet hoeven te testen, want dan is het onbetrouwbaar.
Nou ja naar het schijnt is het in zoverre onbetrouwbaar, dat blijkbaar niet in elke ontlasting die de hond dan uitscheid de giardia te vinden is..
Door charmed
#1511686
Heb je al eens kvv overgoten met kokend water? En dat eventjes een tijdje geven tot de ontlasting weer ingedikt is. Bij ons werkt dat vrijwel altijd. Als er diarree is eerst de CB overgieten met kokend water, meestal binnen 24 uur is het dan weer over. Pas daarna (als het dan niet over is)  ga ik wat extra's bijgeven zoals finidiar of Okugest.
bloemetje schreef: Ik ben vorige week al bij de da geweest met hem. Hij voelt zich prima, goede eetlust ook en geen koorts. Ze dacht zelf dat het aan het voer lag (ik ben inmiddels 4 weken geleden van KVV gewisseld).
Toen hebben we er dus verder niets aan gedaan.

Door bloemetje
#1511688
charmed schreef: Heb je al eens kvv overgoten met kokend water? En dat eventjes een tijdje geven tot de ontlasting weer ingedikt is. Bij ons werkt dat vrijwel altijd. Als er diarree is eerst de CB overgieten met kokend water, meestal binnen 24 uur is het dan weer over. Pas daarna (als het dan niet over is)  ga ik wat extra's bijgeven zoals finidiar of Okugest.
Heb ik allemaal al geprobeerd...  :-\. Maar dan nog! Dan had de finidiar toch moeten werken..

Hij eet nu zelfs al een week gekookte kipfilet. Met een berg pro bio forte. Ook dat heeft geen enkel effect. Behalve dat hij het erg lekker vind.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1511695
dan zal het toch een virusje zijn en dan met finidair wat echt enkel is om de diarree aan te pakken, dat werkt dan niet...
zou ze een poosje op de kip houden, wat bouillon koken en met gemalen eierschaal, de boel eens een poosje tot rust laten komen...
hoor er meerdere hoor, waarvan de hond al een poosje aan het utteren is..
Door bloemetje
#1511700
vanaalst schreef: dan zal het toch een virusje zijn en dan met finidair wat echt enkel is om de diarree aan te pakken, dat werkt dan niet...
zou ze een poosje op de kip houden, wat bouillon koken en met gemalen eierschaal, de boel eens een poosje tot rust laten komen...
hoor er meerdere hoor, waarvan de hond al een poosje aan het utteren is..
Hij eet dat al een week Ellen  :-\.. Dan  moet het toch weleens beter worden of over zijn?? We gaan nu al bijna de 3e week in dat hij de diarree heeft.. :-\
Door bloemetje
#1511734
vanaalst schreef: mmmm, en hij blijft eetlust houden en energie zat?
heeft ie geen wormen?
Kan. September/oktober is ie voor het laatst ontwormt.
Door bloemetje
#1511742
vanaalst schreef: dat is toch niet heel lang geleden....
kan je ook nog nalaten kijken..
Hebben ze ook vanmorgen gedaan.. Maar dan nog zit je met het probleem dat ze niet altijd eitjes/wormpjes in de ontlasting uitscheiden. Net als bij de giardia.

Volgens mij heb ik gewoon 2 opties..

Medicatie geven
of
ontlasting opsparen..

Met het 1e zal het stoppen als het 1 van beide is en met het 2e zit je nog met onzekerheid als het weer negatief is. Met zekerheid als het dan toch positief is. Waarop dus blijkbaar niet heel veel kans is.
Dan moet het me ook nog lukken om weer ontlasting op te vangen. Want Guus is daar niet erg van gedient zal ik je zeggen  :-[
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1511764
Giardia wordt gewoon niet altijd gevonden, terwijl die er wel is. Daarom is één negatief monster niet bewijzend. Het is beter om van 3 dagen ontlasting te onderzoeken. In die zin is die test dus onbetrouwbaar.
Door yvette_van_alert
#1511845
De test is niet onbetrouwbaar maar de uitvoering. Er moet idd met ontlasting van 3 keer gewerkt worden.
Ik zou een nieuwe test doen en tot de uitslag alles zo goed mogelijk schoonmaken. Helaas kunnen giardia cystes tegen 30 minuten pure chloor.  kleden kun je een paar dagen in de vriezer leggen.  ook warmte zonder vocht dood de cystes van de giardia.

Naast giardia kan je hond ook een maag darm virus hebben waardoor er 2 honden aan de diarree gaan.

Wat voor een kleur heeft de ontlasting? Hoe dun is het en is het de hele dag door dun?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door