Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door yvette_van_alert
#1513420
Afhankelijk van hoe erg de giardiabesmetting op dat moment is kan de ontlasting gewoon zijn, breierig, breierig met slijm, bruin waterdun, breierig met bloed of waterdunne bloederige diarree. Sorry voor het onsmakkelijke beeld ..  Het risico van giardia is dat honden hiervan een leverontsteking kunnen krijgen wat fataal kan aflopen.
Ik zou dus bij wisselende dikte van de ontlasting direct aan giardia denken en laten testen.  Bedenk ook dat giardia een zoonose is dus je kan het zelf oplopen en zelfs zelf de aanstichter zijn.. waardoor je hond keer op keer een besmetting oploopt. Ook komt het regelmatig voor op kinderdag verblijven en lopen mensen het op tijdens reizen naar verre landen waar de hygiene een stuk minder is.
Door Malamoods
#1513455
Typisch is ook de geur van Giardia... Ik vind 't moeilijk te omschrijven, maar het is een lucht die ik heel eigenaardig en typisch voor giardia vind... Ikijok is een paar jaar geleden heel erg ziek geweest van Giardia. Zijn hele darmen waren naar de filestijnen... Hij is toen behandeld met metrazol en panacur en we hebben 't hele huis op zijn kop gehad voor grote schoonmaak. Hij is zelfs onder de douche geweest en heeft gegild alsof hij vermoord werd... Maar, gelukkig is hij er weer helemaal bovenop gekomen!
Door Jacqueline1968
#1513497
Ik had er tot van de zomer nog nooit van gehoord en dat na 20 jaar honden en al eerder ook een zeer verwaarloosd exemplaar, waarmee we ook veel met diarree hebben getobt het 1e jaar. En ook honden vroeger thuis, nooit van giardia gehoord.

Onze da vertelde dat het meegenomen wordt/is uit warme landen, zowel door vakantiegangers als door importhonden (griekenland, spanje) Die honden hebben er meer weerstand tegen als die van hier zijn, vandaar dat het toe kan slaan.
In Afrika heb ik begrepen kost het nog menig jong mensenkind het leven, omdat het in het drinkwater zit, tis een akelig ding, met recht een parasiet, bah !!  :-\.

en die diarree is inderdaad op een bepaald moment heel typisch voor......... maar om dat nu uit te leggen, net een soort vettige brij, na de 1e hoos van waterachtige rommel. En het gaat maar op en neer, van redelijke ontlasting, tot bagger en weer terug.
Onze Gorby is er ook ver weg van geweest.
Laatst gewijzigd door Jacqueline1968 op wo 10 feb 2010, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door verwonderd
#1513499
Lizzy schreef: Waarom hoorde je 5 jaar geleden nog niks over giardia en is het nu schering en inslag?
Eerst hoorde je ook nog niets over cryptosporidia, ook een parasiet die in landen voorkomt zoals bijv. Afrika maar ook in Amerika.
En Lo heeft toch echt cryptosporidia gehad.
Door bloemetje
#1513542
Al die verhalen van jullie over een bepaalde stank en die vettige brij en het slijm... Ik herken het allemaal niet..

Maar goed. Gistermiddag was het aardappelpuree en vanmorgen weer een brokkendrol maar al een stuk vaster als gisteren. Ik heb beiden mee naar huis genomen  :biggrin2:
Vanmiddag wil ik er nog 1 opvangen en dan zal ik het wel laten checken. Of zal ik morgen nog meenemen  ???

Overigens heeft Danny nergens meer last van.
Laatst gewijzigd door bloemetje op wo 10 feb 2010, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kira
#1513696
ik zou het allemaal meenemen. Tenslotte is Giardia iets wat heel veel energie gaat kosten qua schoonmaken, en als uit al jouw verzamelde hopen niets blijkt, weet je redelijk zeker dat je ook niet aan de poets moet. Ik zou denken hoe meer hopen onderzocht zijn, hoe groter de kans dat de uitslag negatief ook juist is.
Door bloemetje
#1513700
kira schreef: ik zou het allemaal meenemen. Tenslotte is Giardia iets wat heel veel energie gaat kosten qua schoonmaken, en als uit al jouw verzamelde hopen niets blijkt, weet je redelijk zeker dat je ook niet aan de poets moet. Ik zou denken hoe meer hopen onderzocht zijn, hoe groter de kans dat de uitslag negatief ook juist is.
Dan doe ik morgen nog en dan heb ik van 4 dagen ongeveer.


Idd Nyn het staat nu 4dubbel verpakt buiten  :biggrin2:
Door Nynke
#1514448
bloemetje schreef: Dan doe ik morgen nog en dan heb ik van 4 dagen ongeveer.


Idd Nyn het staat nu 4dubbel verpakt buiten  :biggrin2:
braaf, koekie erin  :D :D :D

Ik hoop dat het geen Giardia is en dat ze er allebei heel snel helemaal klaar mee zijn !!!!

:-*
Door yvette_van_alert
#1514467
bloemetje schreef: Dan doe ik morgen nog en dan heb ik van 4 dagen ongeveer.


Idd Nyn het staat nu 4dubbel verpakt buiten  :biggrin2:
NIET BRAAF!!! EN GÉÉN KOEKJE!!

Giardia gaat dood door vorst (heb ik al eerder gepost) ... dus hoe zo buiten verpakt????  Toch niet de zakjes buiten in de vorst bewaard.. hoop ik.. dan krijg je vast een negatieve test. ( dwz dat er geen giardia aangetoond wordt  ::)  )
Laatst gewijzigd door yvette_van_alert op wo 10 feb 2010, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#1514744
yvette_van_alert schreef: NIET BRAAF!!! EN GÉÉN KOEKJE!!

Giardia gaat dood door vorst (heb ik al eerder gepost) ... dus hoe zo buiten verpakt????  Toch niet de zakjes buiten in de vorst bewaard.. hoop ik.. dan krijg je vast een negatieve test. ( dwz dat er geen giardia aangetoond wordt  ::)  )
Nou hoor IKKE WIL EEN KOEKJE  :'(
Vanacht binnen gehaald en vanmorgen nog 2 drolletjes opgepikt en naar de da gebracht. Driedubbele zakjes in een tupperware doos met daar weer een zak omheen  8)
Laatst gewijzigd door bloemetje op do 11 feb 2010, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#1514887
yvette_van_alert schreef: oja en geen contact met andere honden, niet op gras uitlaten maar op beton ( ontlasting opruimen en chloor overgeen gooien) Dan voorkom je dat andere honden door jou hond worden besmet. Giardia cystes in het gras kunnen maanden overleven. Behalve bij droge hitte boven de 30 graden en flinke vorst ca. -10
Eeuuuh Yvette... Eerst zei je wat anders  ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door