Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Edelgrijsje
#1503756
Mijn vriendin haar hond, een Farao eet al 2 weken bijna niet meer. Ze is al een paar keer naar de da geweest, bloed getest op nieren en  lever, foto`s met en zonder contrastvloeistof zijn gemaakt. antibiotica gehad, peneciline gehad. Er wordt niks gevonden. Heel af en toe eet ze wat, maar de lekkerste dingen worden geweigerd :'( Gisteren een beetje bami en het is er in gebleven.
Je begint nu toch goed de ribben te zien en mee wandelen wil ze niet meer, wel in de grote tuin een "grenscontrole "doen. Ze blinkt gewoon en haar ogen kijken ook goed. Ze ruikt niet vreemd uit haar bek of de vacht. wij weten het niet meer.....Herkend iemand dit?
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1503795
Ik denk dat een holistisch dierenarts een prima optie is.

Dat de huidige da op zich geen verkeerde is, is prima, maar hij laat je wel met een probleem achter.
Met het uitsluiten van een aantal zaken, stopt het probleem van de hond niet. Die eet nog steeds niet en blijft spugen. Dat hij je dan geen andere opties biedt en maar laat sudderen, vind ik toch verre van "netjes".
#1503802
Sudderen laat hij het niet hoor, hij zit er zelf ook mee in z`n maag... er zit alleen een weekeinde tussen, en als je peneceline krijgt, moet het toch even inwerken .
ze gaat vanavond weer naar de da, maar als ie dan niks meer kan, adviseer ik haar naar een holistisch dierenarts te gaan.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1503815
Edelgrijsje schreef: Sudderen laat hij het niet hoor, hij zit er zelf ook mee in z`n maag... er zit alleen een weekeinde tussen, en als je peneceline krijgt, moet het toch even inwerken .
ze gaat vanavond weer naar de da, maar als ie dan niks meer kan, adviseer ik haar naar een holistisch dierenarts te gaan.
Maar ab en penicilinne, terwijl er niks bekend is???
Dat is dan toch gewoon een blinde gok??
Door mcSnurk
#1503823
ik zou ook voor een second opinion gaan. Niet iedereen weet alles :-\
Is er een ontlastingonderzoek geweest? Kwijlt de hond? Heeft ie misschien een speeltje gevreten of een wondje gehad?

Ik ken maar 1 verhaal van een hond die weigerde te eten, en daarna te drinken, spuugde en kwijlde, niks te vinden in de bloedtest.  Die had tetanus, maar dat ziekteverloop ging nogal snel. Als het al 2 weken is zal het dat wel niet zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door