Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door SEMpjie
#1483394
hallo ik ben SEM een golden retriever van 19 maanden oud nu we weten dat ik een myten allergie heb :'(wordt ik helemaal gek van de jeuk slik ook al Atopica is er nog een oplossing voor de jeuk krab me helemaal kapot. mvg SEM :)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1483578
Oef atopica voor een golden, dat kost je een vermogen elke maand.
Inderdaad eerst maar op rauwe voeding met extra omega3 om de conditie van de huid te verbeteren.
Verder proberen het contact met huisstofmijt te beperken. Dus tapijt en kleden de deur uit en veel stofzuigen.
Is desensibiliseren geen optie? Dan probeer je dmv prikjes met huisstofmijtextract de hond ongevoelig te maken voor huisstofmijt.
Door Wilson
#1483601
Dat is balen he, jeuk is ook zo verschrikkelijk.
Mijn hond heeft hetzelfde probleem: allergisch voor huisstofmijt en storage mites (voorraadmijt). Ik ben nu een jaar bezig met desensibiliseren, dat helpt (maar is ook geen goedkope hobby, overigens....)
Nu geef ik heb sinds een maandje of KVV en dat helpt enorm, ik heb stille hoop dat hij ergens in 2010 helemaal van de desensibilisatiekuur af kan.... maar dat is vooral nog hoop.
Ik kan niet  over andere merken en typen KVV spreken, maar ik geef hem Skin Care van Black Dog, idd met veel Omega...

Het is in ieder geval het proberen waard, lijkt me...
Door vitess
#1483649
Hier ook een golden van 19 maanden, met vanaf pup zijnde erge jeuk. Uitgebreid bloedonderzoek wees naast allergie voor bomen, struiken en grassen ook mijtallergie uit. Begonnen met desensibiliseren, en dat was een heftig verhaal. Na iedere injectie kreeg ze ontzettende overgevoeligheidsreacties. Alle toepasbare medicatie was de revue al gepasseerd. Op dat moment voerden we haar nog Carnibest Natuurvoer (met rund en kip). Ik ben haar Carnibest Diabetes gaan geven. Binnen no time werden haar jeuk en bolle ontstoken ogen beter. Omdat het nog steeds niet over was heb ik haar overgezet op Lam en Eend Diabetes. Ik kan nu zeggen dat ze nog nooit zo goed in orde is geweest als nu. Haar ogen zijn rustig, niet meer rood en het krabben en bijten op zichzelf is over. Als aanvulling zijn we naar een veterinair homeophaat gegaan. Zo geweldig hoe ze is opgeknapt, eindelijk zit ze goed in haar vel en wordt ze niet meer geplaagd door jeuk..
Door Nicky
#1484166
Hier ook een hondje met mijtenallergie...

Ook een desenisbilisatiekuur gedaan, wat niks heeft geholpen, alleen maar heel veel stress gaf en me een rib uit mn lijf gekost heeft...

Nu lopen we bij een holistisch dierenarts,( http://www.holistischdierenarts.nl/ )en dat geeft een veel beter gevoel...Ik merk na 2 behandelingen dat mijn hondje veel beter in dr vel zit. Ze zijn ook erg rustig en lief daar, en gooien geen troep in het lijf van je hond..Die atopica werkt ook weer op haar weerstand, en die weerstand hebben ze ook nodig om de allergie 'tegen' te gaan...
Dus weerstandverhogende middelen (echinacea forte van Bloem) helpen altijd...Net als visolie kan helpen de huid te ondersteunen om sneller te herstellen...
Of de holistisch DA kan helpen weet ikzelf nog niet..we zijn nog maar pas beter...

Een persoonlijke ervaring van mij is: Hoe meer je er zelf aan gaat zitten, dus smeren of spoelen of druppelen, hoe meer ze er zelf aan gaan zitten en het dus sneller kapot gaat...Niks doen en afleiden werkt hier het beste...

Ik hoop dat je hier iets aan hebt...Veel succes en sterkte!
Door koffie
#1490605
Mijn DH heeft nu al ene maand of 4 last van 1 plek op zijn rug, tussen T12 en L2. Heb de haren kort geknipt om het ontstoken plekje te helpen genezen. Hij heeft geen wond, nergens anders last van jeuk, toch blijft hij dagelijks krabben, dan weer links, dan weer rechts, altijd op dezelfde plek. Kan geen oorzaak vinden. Hij krijgt Carnibest en is verder helemaal gezond (behalve HD dan). Zou hier sprake kunnen zijn van een afwijkende zenuwprikkel? Heb de huid goed bekeken en niets gevonden....
Door Sella
#1490850
Mijn odh jeukt en krabt door een pijnprikkel. Door te krabben of te likken krijg je endorfinen en dan voelt de heup of rug als je teveel gek gedaan hebt niet op dat moment.
Dan heb je dus een hele vervelende cirkel.
Ik heb hem doorbroken , naast de standaard gluco/chondroitine/msm, groenlipmossel, duivelsklauw, pijncompositum en ook nog een stevige pijnstiller van de dierenarts erbij.
Ook een mengsel maken van amandelolie, 4 druppels tea tree, 6 druppels crab apple. Ik heb er ook nog 10 druppels rescue remedie erin gedaan omdat ik het gevoel had dat er nog iets bij moest.
Inwendig gaf ik ook nog traumeel erbij dat de wondgenezing bevordert.
Nu,  als hij in de sneeuw iets te gek gedaan heeft begint hij weer te bijten, dus weer pijnstilling, ik geef zo beperkt mogelijk om nog ergere gekdoen slidingen te voorkomen, geef ik hem de previcox en voor de nacht tramadol.
Ook gaan we morgen weer naar de osteopaat om alles los te maken.

prikkels op de hoogste wervels en tussenschijven,  kan ook komen door compenseren op de voorhand. Dat is dus minder op je achterhand steunen(heup) en meer op je voorbenen, dan krijg je schouderklachten, elleboog en soms zelfs manken en spierverlies aan de voorpoot :-X
Is allemaal wel weer recht te breien, alleen soms is jeuk geen allergie maar pijn en dan zoek je echt jezelf tig slagen in de ronte hoe je toch je malle lieve krabbert van een herder kan helpen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door