Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Danny
#1472348
Tja sleetje rijden kun je verwachten met dit winter weer he..
Maar goed Gina heeft dus last van haar kont, haar anaalklieren neem ik aan.

Was voor de kerst weer een tijdje aan het sleetje rijden, dus voor de kerst haar anaalklieren leeg laten drukken door mijn vriendin ( da ass) Gina blij geen kriebel billen meer...helaas maar voor een paar dagen. Na een paar dagen begon ze weer af en toe sleetje te rijden.

Gister moest ik bij de da zijn, voor de entingen en vroeg haar of ze nog eens naar die klieren wilde kijken...ja hoor weer vol...dus weer geleegd. Maar volgens mij zag ik haar net toch weer sleetje rijden..
Wat kan het toch zijn?

Verder is ze nog steeds niet loops...
Ze moet voor de 3e keer loops worden.
De eerste loopsheid was toen ze 18 mnd was.
toen 8 mnd later de tweede loopshied.
En nu zit er al weer 11 mnd tussen....

De da gister de baarmoeder bevoelt enzo..voelde allemaal prima, Gina heeft ook nergens last van volgens mij.
Door bloemetje
#1472397
Wormpjes? Of misschien is de dokter een beetje te ruw geweest gisteren? Of heeft ze met haar kontje op de stoep gezeten (zout)?
Door Lizzy
#1472430
Mijn ervaring is dat als je er eenmaal aan begint, je aan de gang blijft. Goed uitknijpen van binnen uit wil nog wel eens helpen. Hoe je dat moet doen: zie dit filmpje:

Wat bij Whoofer altijd goed hielp was een warme kompresse op d'r kont. Ik zette dan kamille thee of maakte een badje warm water. Washand nat maken (flink nat) en een tijdje op de kont houden.

Verder weet ik niet wat Gina ook alweer eet? Maar een paar dagen een flink vleesbot wil nog wel eens helpen de anaalklieren door haarzelf flink uit te laten knijpen.
Door Danny
#1472513
Gina eet KVV, heeft eigenlijk altijd wel lekkere stevige ontlasting!

De da zei me al eens dat het erop lijkt dat de klieren bij Gina iets dieper liggen waardoor ze zelf niet goed kan legen...

De Da en mijn vriendin doen ze idd van binnenuit legen.
Door Stef@nie
#1472517
Lizzy schreef: Mijn ervaring is dat als je er eenmaal aan begint, je aan de gang blijft.
Die ervaring heb ik ook, maar bij Maxi zijn ze ook al een paar ontstoken geweest en dan heb je volgens mij niet zoveel keus? Het is in ieder geval een terugkerend probleem bij haar. Harde ontlasting maakt bij Maxi niet zoveel uit, het lijkt alsof ze gewoon niet echt in staat is om de anaalklieren zelf (volledig) te legen. Daarom vind ik het filmpje ook erg interessant!
Ik zie de dierenarts eigenlijk altijd aan de buitenkant knijpen. Is dat pijnlijker voor de hond? De hond op dit filmpje heeft in ieder geval nergens last van! Zijn beide methodes even effectief? Ik vind het wel wat eng om zelf te doen, maar het lijkt niet al te moeilijk in het filmpje. De warme compressen raadt hij ook aan: Zeker 5 minuten er op houden, tot het afgekoeld is. En 4 tot 5 keer per dag. Hoor ik nou goed dat hij dat inzet voor obstructies, maar dat het ook verzachtend werkt? Lizzy, zette jij die compressen in ter verzachting?
Door Lizzy
#1472611
Stef@nie schreef: Die ervaring heb ik ook, maar bij Maxi zijn ze ook al een paar ontstoken geweest en dan heb je volgens mij niet zoveel keus? Het is in ieder geval een terugkerend probleem bij haar. Harde ontlasting maakt bij Maxi niet zoveel uit, het lijkt alsof ze gewoon niet echt in staat is om de anaalklieren zelf (volledig) te legen. Daarom vind ik het filmpje ook erg interessant!
Ik zie de dierenarts eigenlijk altijd aan de buitenkant knijpen. Is dat pijnlijker voor de hond? De hond op dit filmpje heeft in ieder geval nergens last van! Zijn beide methodes even effectief? Ik vind het wel wat eng om zelf te doen, maar het lijkt niet al te moeilijk in het filmpje. De warme compressen raadt hij ook aan: Zeker 5 minuten er op houden, tot het afgekoeld is. En 4 tot 5 keer per dag. Hoor ik nou goed dat hij dat inzet voor obstructies, maar dat het ook verzachtend werkt? Lizzy, zette jij die compressen in ter verzachting?
Volgens mij is uitwendig knijpen zeker pijnlijker. Ik zie honden daarbij altijd zoiets hebben van " ???". Wanneer je van binnen uit 'werkt' zie je die reactie toch niet of minder. Ik gebruikte die compresses omdat het en verzacht en inderdaad de verstopping lijkt te verhelpen. En het is me zelfs een keer gebeurd dat daarmee een ontsteking openbrak. En daarna verdween de ontsteking vanzelf.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1473311
Boomer heeft ook een tijd last gehad van dr anaalklieren toen ik KVV gaf.
Ik ben toen 1 dag in de week 1 dagmaaltijd door kippennekken gaanvervangen en ze heeft nooit meer last gehad.
Misschien het proberen waard :)
Door Bien
#1503291
Onze Schapendoes heeft van pup af aan al last van d'r anaalklieren.
Zijn 1 x bij de dierenarts geleegd, maar dit was alles behalve en prettige ervaring. Wat eruit kwam was minimaal zei de dierenarts.
Eerst at ze br*kken, niet gesteraliseerd, na steralisatie nog brokken, nu 3-weken KVV, en nog steeds aan het sleetje rijden.
Lees hier dat honden minder of geen last meer hebben na start KVV.
Ze krijgt geen BARF.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door