Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1469430
Bij mijn reutje, bijna 13 jaar oud, is een vergrote prostaat vastgesteld (hij heeft er erg veel last van; plast en poept moeizaam en heeft continu  aandrang). De laatste keer dat hij onder narcose was kwam hij er bijna niet meer uit (1 jaar geleden). Ik weet dat zijn klachten zullen minderen wanner hij gecastreerd wordt, alleen overleerfd hij dat, denk ik , niet meer. Welke alternatieven zijn er? Ypozone (heb al gelezen dat deze pillen kunnen leiden tot epileptische aanvallen), chemische castratie elke maand??? Zou een implantaat invloed hebben op de prostaat, anders zou dit misschien de beste oplossing zijn??
#1469467
Fynn schreef: Ik ken een reu die ook een implantaat heeft gekregen omdat hij een vergrote prostaat heeft.
Deze reu is 8 jaar en zijn eigenaar wil hem liever niet laten castreren.
Dat zou dan heel mooi zijn. Ik ga morgen de leverancier van het implantaat benaderen.

Dank je wel.

Nb Remy reageert heel heftig op narcoses; de vorige keer is daar al rekening mee gehouden (de gekozen narcose was heel licht, bovendien werd direct, na een paar minuutjes, het tegenmiddel ingespoten)
#1469469
Maar het duurt toch wel even, een aantal weken eer dat een implantaat gaat werken, en als hij er nu al zoveel last van heeft...
Moet je niet onderschatten hoor, het is ozo ellendig voor hem..
Ik heb een Boef gehad met een vergrote prostaat maar dat werd veroorzaakt door een kwaadaardige tumor in z`n prostaat.
Je weet zeker dat zoiets niet aan de orde is?
Is het geen optie dat hij een plaatselijke verdoving kan krijgen?

Sterkte met je ventje....
#1469477
de Meiden schreef: Maar het duurt toch wel even, een aantal weken eer dat een implantaat gaat werken, en als hij er nu al zoveel last van heeft...
Moet je niet onderschatten hoor, het is ozo ellendig voor hem..
Ik heb een Boef gehad met een vergrote prostaat maar dat werd veroorzaakt door een kwaadaardige tumor in z`n prostaat.
Je weet zeker dat zoiets niet aan de orde is?
Is het geen optie dat hij een plaatselijke verdoving kan krijgen?

Sterkte met je ventje....
Remy heeft vorige week een chemische castratie gekregen, die na 10 dagen moet gaan werken (dat zou dus woensdag moeten gaan gebeuren). Ik dacht om hem misschien nogmaals een injectie te laten zetten (dus nog een maand chemisch castreren), zodat het implantaat zijn werk kan gaan doen.

Plaatselijke verdoving voor bij een castratie??? Zou dat kunnen? Het is een simpele operatie en Remy blijft zeker liggen en laat alles toe (wanneer ik bij hem ben). Ook dit ga ik morgen navragen. Dank je!!
#1469514
nee, een castratie kan je niet plaatselijk verdoven......heb ik nog never nooit van gehoord.....als dat zou kunnen lijkt het mij dat het wel vaker gedaan zou worden
een chemische castratie werkt heel anders dan een implantaat, bij een chemische castratie spuit je vrouwelijke hormonen in...
bij een implantaat legt het de mannelijke hormonen stil...heel het testosteron wordt platgelegt
daarbij zou ik voor een implantaat gaan, kijken of het werkt en gewoon, gezien zijn leeftijd, het doen met het implantaat...
anders eerst even een echo/rontgenfoto laten maken om te zien of er niet iets anders aan de hand is(verhaal van marjan/de meiden)
kijk anders even bij de zoekfunctie onder GNRH implantaat
Laatst gewijzigd door me and my boys op zo 03 jan 2010, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
#1469760
Hitam schreef: Normaal gesproken kun je een prostaat ook goed krijgen met kruiden. De Dwergzaagpalm is daar erg geschikt voor. Sabal serrulata is de latijnse naam.
Maar gaat dat niet (te) lang duren? Jij zou voor de kruiden gaan, als ik het goed begrijp? Remy (zijn prostaat) ondergaat hopelijk de komende weken effect van de chemische castratie. Wanneer ik aankomende week met de kruiden begin zouden deze dan al over een maand invloed kunnen hebben op zijn prostaat?

Nb de dierenarts heeft hem eerst anaal onderzocht en daarna zijn prostaat van buitenaf bevoeld. Hij was niet zeer vergroot, ook voelde hij niet onregelmatig (hij was alleen erg pijnlijk). Zij verwachtte niet dat er een tumor in zou zitten. Toch nog echo laten maken??
#1469986
*Remy* schreef: Maar gaat dat niet (te) lang duren? Jij zou voor de kruiden gaan, als ik het goed begrijp? Remy (zijn prostaat) ondergaat hopelijk de komende weken effect van de chemische castratie. Wanneer ik aankomende week met de kruiden begin zouden deze dan al over een maand invloed kunnen hebben op zijn prostaat?

Nb de dierenarts heeft hem eerst anaal onderzocht en daarna zijn prostaat van buitenaf bevoeld. Hij was niet zeer vergroot, ook voelde hij niet onregelmatig (hij was alleen erg pijnlijk). Zij verwachtte niet dat er een tumor in zou zitten. Toch nog echo laten maken??
Die kruiden hebben wel een week of twee drie nodig om te gaan werken. Dus als je er nu mee begint dan moet dat goed komen. Je hebt wel kans dat je heel lang zoniet levenslang geregeld die kruiden moet inzetten, maar dan hoef je hem niet te castreren.
Echo lijkt me voorlopig niet nodig. Als hij goed reageert op de medicatie verwacht ik niet dat het kwaadaardig is.
#1470003
Vroeger heb ik ook een reu gehad die een behoorlijke vergrote prostaat had en ben toen Sabal gaan gebruiken, wel iedere dag, maar hij heeft er nooit meer last van gehad. Sabal is een speciaal homeopatisch middel voor de prostaatproblemen. Als je googelt op sabal zie je verscheidene items hierover ;) ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door