Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1466328
diergedrag schreef: Het heeft dus niks te maken met de lijnrust of de blessure en ook pijn is het niet. Vermoedt de dierenarts een overgevoeligheidsreactie? Zie je iets aan de huid en waar knaagt hij precies?
Je hond doet het alleen 's avonds. Is er iets dat dan stress kan veroorzaken?
Nee naar ons idee heeft het met de lijnrust niet 1.2.3.  wat te maken en of de pijn.. Ik kan zelf echt helemaal niets vinden op zijn lijf wat te zou kunnen wijzen op een overgevoeligheid van iets

Hij knaagt alleen op zijn voorpoten, zeg maar de knieen..... het begint met likken en wordt dan steeds heftiger knagen.

Hij laat zich wel corrigeren enz.... dan stop hij ook, maar als we niets zeggen gaat hij gewoon door....
Heb er gisteren honing creme zalf opgesmeerd  hahahah dat was twee keer likken en hij was klaar!  :-[ dacht bij kinderen met nagelbijten hebben ze ook een goedje met een vieze smaak om het af te leren, laat ik dit eens bij hem proberen? kijken of het zo te doorbreken valt....
#1466441
*Nikki* schreef: Ik heb het idee bij Diezl dat hij ook in een andere vorm van gemoedsrust komt als hij het doet. Een trance/extase.
Ik heb het er tijdens de workshop samenspel met Nicky Gootjes over gehad en die zei dat door dat gelik endorfine vrij komt wat eeen kalmerende werking heeft op de hond.
Voor mij was dat belangwekkende info, want dan ken het likken dus ook een verslaving worden, vandaar dat ik eht inderdaad verbied als het lang duurt en zodra zij een wondje heeft ik direct start met de homeopathie die het tegengaat. Die aanpak werkt goed bij Sofi, zo doorbreken we de cirkel. Desalniettemin likt zij altijd veel meer aan haar poten en lichaam dan Borke, maar mogelijk komt dat ook doordat haar vacht kort is en die van Borke halflang?
#1466529
Borke schreef: Ik heb het er tijdens de workshop samenspel met Nicky Gootjes over gehad en die zei dat door dat gelik endorfine vrij komt wat eeen kalmerende werking heeft op de hond.
Voor mij was dat belangwekkende info, want dan ken het likken dus ook een verslaving worden, vandaar dat ik eht inderdaad verbied als het lang duurt en zodra zij een wondje heeft ik direct start met de homeopathie die het tegengaat. Die aanpak werkt goed bij Sofi, zo doorbreken we de cirkel. Desalniettemin likt zij altijd veel meer aan haar poten en lichaam dan Borke, maar mogelijk komt dat ook doordat haar vacht kort is en die van Borke halflang?
Heb ik weer wat bijgeleerd.

Gelukkig is Diezl ook goed te corrigeren
#1467394
Als er geen andere oorzaak valt te vinden dan blijft stress over. Chronische stress is de oorzaak van dwangmatig gedrag (al zijn er enkele lijnen binnen rassen waar het abnormaal veel voorkomt en sommige rassen zijn er gevoeliger voor). Kun je iets bedenken om de gang van zaken 's avonds te veranderen? Omdat ze het alleen dan doet.
Het is inderdaad verslavend en kan van kwaad tot erger worden, waarbij het dan steeds vaker gaat optreden en de hond er steeds moeilijker uit valt te halen. Maar gelukkig is dat bij jouw hond nog helemaal niet het geval als het alleen 's avonds gebeurt.

Ik zou proberen uit te vinden wat stress kan veroorzaken (routine veranderen?), proberen het voor te zijn met iets leuks zoals een spelletje en anders te onderbreken door afleiding en beloning als ze het niet doet.
Veel succes!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door