Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door roksefloks
#1463348
Een kennis van me heeft een Lagotta teefje. Ze is loops geweest en wat schijnzwanger. Ook kreeg ze kla plekken aan de flanken.
Alopecia zegt de fokster. Hormonen zegt de DA. Kan beiden volgens mij, omdat alopecia een verzamelnaam is? Toch??? :-\
Wie heeft er ervaring mee?
Het hondje eet nu Royal Canin en Duck. :P Ze wil overgaan op Carnibest en een andere brok. ::) Dit  omdat ze volgens hen van alleen vlees gaat braken.
Iemand ervaring......tips????

Ze is ook een week of zes geleden getrimd. Kan dit er mee te maken hebben? Do?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1463383
Alopecia is latijn voor kaalheid, is geen ziekte maar een symptoom.
Kale flanken kan duiden op een te traag werkende schildklier.
Door Fynn
#1463392
Ijuba heeft seizoensgebonden kaalheid.
Ze is gesteriliseerd met 18 maanden dat was in oktober en daarna in januari begon haar vacht plekken te vertonen achter op haar rug.
De plekken werden kaal en verkleurden zwart dit duurde tot juni ongeveer en daarna groeide er weer haar op de plekken.
De huid was wel wat gevoelig maar voor de rest had ze er geen last van.
Dit heeft ze dus een aantal jaar gehad elke keer begon het in januari tot juni ongeveer.
We hebben een aantal dingen geprobeerd ,ze is onderzocht op schildklier tot 2 maal toe en ze heeft melatonine tabletjes gehad maar het hielp niets.
Dit jaar heeft ze er een stuk minder last van gehad de plekken waren minder groot en het was eerder weg.
Het enige wat veranderd is in mijn ogen is dat ze 5 kg in gewicht kwijt is en dat ze actiever is.

Groetjes Rian
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door