Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
#11612

Volgens mij is er ook een verschil tussen een verstopte porie (dingetje die mee-eet) en een talgkliercyste! Een meeeter-achtig ding kun je wel uitknijpen, denk ik. Een talgkliercyste niet. Da's hartstikke link! Deze cystes kunnen overigens echt kolosaal worden! Whoofer heeft er 1 van 4 cm doorsnede! Deze kan ik operatief laten verwijderen, maar dat doe ik niet omdat ze er geen last van heeft en het ding niet ontsteekt. Lekker laten zitten dus zolang ze niet rottig doen (ik ben sociaal, ik laat ze meeeten).

Groetjes, Lizzy
;D ;D ;D
ja daarom zei ik al ik weet niet of paul en ik het over hetzelfde hebben,ik denk het niet dus .
Door sylvia
#11613
als ik dit zo lees weet ik wel zeker dat we het over iets anders hebben,ik heb het over kleine bobbeltjes ,ook verstopte talgkliertjes maar dan klein ,net als je zelf wel eens kan hebben,en nee dan ben ik niet bang dat ze aan de andere kant klappen.
Door Femke
#11614
(ik ben sociaal, ik laat ze meeeten).

Groetjes, Lizzy

Lizzy..... Tis bij jouw honden ook net een vijfsterrenrestaurant, vind je het gek dat ze blijven. Misschien moet je een bordje ophangen: Vanaf heden uitsluitend brokken in de keuken, zijn ze zo weg!!
;)
Door sylvia
#11615


Lizzy..... Tis bij jouw honden ook net een vijfsterrenrestaurant, vind je het gek dat ze blijven. Misschien moet je een bordje ophangen: Vanaf heden uitsluitend brokken in de keuken, zijn ze zo weg!!
;)
Lizzy d'r honden ook denk ik  :o
Door Lizzy
#11616


Lizzy..... Tis bij jouw honden ook net een vijfsterrenrestaurant, vind je het gek dat ze blijven. Misschien moet je een bordje ophangen: Vanaf heden uitsluitend brokken in de keuken, zijn ze zo weg!!
;)
Whaaaahahahahaha! Dat is een goeie! Ik ga voor de meeeters kleine bordjes maken! Even in de vacht knopen en klaar is kees!

En Syl, mijn honden mogen dat natuurlijk niet zien... Anders lopen ze weg... Dus ik maak heeeeel kleine bordjes! Aleen voor de meeeters!

Groetjes, Liz
Door Angelique
#11617
! Even in de vacht knopen en klaar is kees!

Groetjes, Liz

Ben dus echt heeeeeeeeeeeeeeel benieuwd hoe je dat gaat doen ;D ;D
Door sylvia
#11618


Ben dus echt heeeeeeeeeeeeeeel benieuwd hoe je dat gaat doen ;D ;D
met nietjes natuurlijk net als hoe je met de kerst van die leuke geweien bij muisjes op hun kop kan vast maken  ;D ;D ;D ;D
Door WendyB
#11619

Deze kan ik operatief laten verwijderen, maar dat doe ik niet omdat ze er geen last van heeft en het ding niet ontsteekt.
een vriendin van mij had een bassethound met een talgkliercyste die ook wel Jeroentjes rugzak werd genoemd ( 6x8x10 cm). en ook nooit weglaten halen want hij zou er geen last van hebben. wel bleef hij iesje achter bij het wandelen ( jeroen liep ongeveer 500 meter en d andere honden een uurtje), is op een nacht geklapt, op bed en door de dierenarts zijn de resten weggehaald. en toen liep jeroen wel een uurtje mee in het park...........
Door sylvia
#11620

een vriendin van mij had een bassethound met een talgkliercyste die ook wel Jeroentjes rugzak werd genoemd ( 6x8x10 cm). en ook nooit weglaten halen want hij zou er geen last van hebben. wel bleef hij iesje achter bij het wandelen ( jeroen liep ongeveer 500 meter en d andere honden een uurtje), is op een nacht geklapt, op bed en door de dierenarts zijn de resten weggehaald. en toen liep jeroen wel een uurtje mee in het park...........
:o :o :o :o :o :o :o :o
Door WendyB
#11621
ik vind de uitspraak dat een hond ergens geen last van heeft altijd lastig. het is slecht te zeggen of dat ook echt zo is. net als bij slome oude honden: zijn die wel sloom omdat ze oud zijn of omdat ze ziek zijn/pijn hebben?
Door WendyB
#11622
jeroen heeft dus vier jaar met die rugzak rondgelopen.
zeg jullie gebruiken toch geen koperen nietjes voor die bordjes en geweien???? das nl giftig  ;D ;D
Laatst gewijzigd door WendyB op ma 21 jul 2003, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#11623
jeroen heeft dus vier jaar met die rugzak rondgelopen.
zeg jullie gebruiken toch geen koperen nietjes voor die bordjes en geweien???? das nl giftig  ;D ;D
oooo goed dat je het zegt....geen erg in gehad  ;D ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door