Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1488698
Lizzy schreef: Ik zou trouwens even stoppen met de maag compositum.
Oké, maar zal ik het eten nog wel koken voor haar?
En de Vitamines die wel blijven geven?

Gisteren had ze natuurlijk géén last, de muts.
#1488705
als je niet meer gaat koken maar het gewoon rauw ga geven hoef je volgens mij geen extra vit te geven..
wel een tip, zodra je zitac gaat geven, voorzichtig met het geven van (harde) botten..
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1488733
vanaalst schreef: als je niet meer gaat koken maar het gewoon rauw ga geven hoef je volgens mij geen extra vit te geven..
wel een tip, zodra je zitac gaat geven, voorzichtig met het geven van (harde) botten..
Ze eet KVV dus botten geen probleem.

Nee, maar wat is verstandiger nog blijven koken of rauw geven gelijk met de Zitac?
#1488738
rauw gaan geven..vindt ik...anders weet je nog niet echt wat de zitac doet...ik gaf zimba het ook rauw..
of je geef de eerste dagen het nog met net de kook erover en dan steeds minder zodat je lekker weer rauw kan gaan geven!!
#1497348
Luna zit nu al een week aan de Zitac voor haar maagproblemen. Maagproblemen heeft ze al vanaf dat ik ongeveer 3 maanden op vers zit dus nu 10 maanden. Sinds 4 dagen gaat het weer niet goed met haar en ik weet het nu echt even niet meer, behalve haar weer op brok te zetten. Ik ben vandaag bij de DA geweest en die zegt natuurlijk ook brok. Helaas ben ik het, na ze net een stuk stof (overblijfsel van een knuffel van Diezl) van 10 bij 20cm zo heeft doorgeslikt even helemaal de weg kwijt.

De Zitac helpt niet, de Okugest, de Gastronol en ook de maagcompositum werkt niet. De auto is momenteel nog stuk dus ik kan deze week niet naar een Hol. DA. Maar Luna kan echt niet zo nog een aantal dagen rond lopen. Dus morgen ga ik een zak brokken halen.

Alles wat ik tot nu toe gedaan heeft werkt voor ongeveer 3 dagen en dan is het weer raak. Ik weet het voor nu echt niet meer.
#1497495
je wordt er zo wanhopig van als je je beestje ziet lijden :'(. Ik hoop dat het werkt, altijd buikpijn is niks.  Maar ben bang dat het ook mis gaat als je niks aan die maag doet. Je raakt misschien in een vicieuze cirkel van geïrriteerde maag en maagzuur wat weer verder irriteerd.
#1497496
Ik ga vandaag een afspraak maken. Zo nodig ga ik met, of leen ik de auto van mijn ouders heb ik besloten.
Maar om de dagen tot de afspraak te overbruggen ga ik toch een zak br.. kopen

Net greep ze Buffy ook toen ik een rondje wou lopen met ze. Dit is nog nooit gebeurd (voor mij was het zomaar). Rond etenstijd is het knokken normaal, als ik ze niet snel genoeg apart zet.
Lijk naar mijn inziens dat ze even niks kan hebben momenteel van de andere 2.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#1497535
elianne schreef: Diezel,nu 29 mnd,als pup een slechte start gehad. Te laat geconstateerde Giardia, met alle gevolgen vandien. Wil even vermelden dat ik toen geen weet had wat Giardia was, na aanschaf van pc is er een wereld voor mij open gegaan! En dat een da ook niet altijd alles weet...mijn ervaring jammer genoeg. Maar terug naar mijn ervaring.... Na het bekijken van de 1e endoscopie zag Diezel dr maagwand was zò erg aangetast door deze parasiet,bijna tot niks geen maagwandslijm,dat ze zelfs kon braken na het drinken van water. Dus Diezel was bijna altijd misselijk en daardoor ook geen eetlust en het beetje wat ze dan at spuugde ze vaak uit. Kreeg ulcogant en Zitac,spec vers voeding van Hills en heel langzaam aan werd ontlasting beter en het braken minder,maw....de medicatie deed zijn werk. Deze herstelinsperiode heeft bijna 1 jaar geduurd. Toen pc aangeschaft...leve de pc!!!! en ben in vers gaan verdiepen. Ben in contact gekomen met voedingsadviezeuse van Farm Food en onder hun gegeleiding ben ik overgestapt naar FFF,deze overstap heeft wel 10 weken geduurd,was erg bang voor een terugslag. Maar is gelukkig niet gebeurd. Diezel heeft ondertssen nog wel 2x de Giardia opgelopen omdat ze natuurlijk bijna of geen weerstand had, maar door mijn (lees)ervaring gelijk inggrijpen is "de schade"beperkt gebleven.Oja...tijdens de overstap naar FFF ben ik gelijk helemaal gestopt met de medicatie....en ik kan je vertellen dat ik door dit te stoppen en de overgang naar FFF nog nooit mijn hond zò vrolijk en goed in dr vel heb zien zitten, kreeg een hele vrolijke hond over de vloer! En nòg steeds ben ik erg blij met een mooie drol. Het gaat nu zo super dat ik ook de andere kvv als afwisseling kan geven.Diezel is wel aangekomen door de kvv en dan valt het niet mee om te minderen....want ze is gek op eten!! il mijn ervring even met je delen, omdat zoals ik de reacties heb gelezen, wel even Zitac kan geven....maar ten eerste is het òòk een aanslag op de organen en vooral als je "de bron" van het ziek zijn  van je hond niet weet. Ik hoop dat het allemaal maar vlug duidelijker word wat je hond mankeert, want ik weet wat het is als je je zo machteloos voelt. Heel veel succes en dat ie maar zsm opgeknapt is
Ben nu mijn 2 puppen ook aan het testen op Giardia want het blijft ellende met dunne poep, gal of eten spugen maar wel redelijk vrolijk en redelijk goede eetlust. Zodra de uitslag van tannetje binnenkomt horen jullie het meteen.

Belangrijk om te weten is dat Giardia van mens op dier en van dier op mens overdraagbaar is....
hoe wat precies weet ik ook nog niet maar als dit het is moet ik voor mij en mn man maar langs de huisarts om het definitief uit te bannen. Wellicht kunnen we allemaal (wij en de honden) nog wel iets homeopatisch krijgen om de chemische pillen aanslag te ondersteunen.

Ik loop al jaren te klooien met mn darmen en mijn ouwetjes (oude inmiddels overleden honden) ook.
En nu met die pups hetzelfde gezeik terwijl die nog geen jaren brok en ook geen jaren entingen hadden gehad was wel een noodzaak om verder te zoeken omdat ik de brok echt als een tijdelijke oplossing zie...
Helaas moet je wat want ze werden te mager en steeds minder actief, dit is ook funnest voor de ontwikkeling (4 en 6 mnd).
#1497543
PS: ik kan met vlagen ook bepaalde voeding minder goed verteren en 1x in de paar maanden spuug ik een flinke lading gal wat erg oplucht omdat ik dan weer een echt leeg gevoel heb. Maar het lijkt zich in de periode erna weer op te bouwen. Dwz steeds weer iets vaker maag/darmklachten tot een piek naar gal spugen...

De huisarts vind het te vaag om er iets meer mee te doen, ik kan wel maagzuurremmers krijgen maar verder niks. Dit komt ook omdat de klachten niet constant zijn denk ik. Nu bedenk ik mij dat mijn moeder al jaren dagelijks maagzuurremmers slikt omdat zij op een bepaald moment helemaal geen eten meer kon verdragen / brandend maagzuur / gal spugen deed.

Dit vind ik ook zo rot van de reguliere geneeskunde: de symptomen zijn bestreden dus het probleem is opgelost... Niet dus maar verder gebeurd er niks meer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door