Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1489611
Nou vanochtend voor de rontgen om te kijken of er een steen in zat. Niet het geval dus dan naar boven voor de echo of daar wat afwijkends op te zien is en aan te prikken voor urine.
Op de echo was niet echt iets afwijkends te zien. De blaaswand was iets verdikt leek het maar niet extreem.
Er is urine afgenomen en dat word op kweek gezet en vrijdag kunnen ze dan zien of er nog bacterien in groeien als dit het geval is stuurt ze het op naar utrecht waar ze dan precies kunnen zien welke bacterie en welke antibiotica daar tegen gebruikt moet worden.
Ze wilde dr nu op een blaasdieet zetten maar heb gevraagd of het niet anders kan want ik wil dat ze vers blijft eten.
Ze heeft nu urical meegekregen en dat moet ik over dr eten doen.
Is er een barf blaas dieet?! Of is dat hetzelfde als een nierdieet?!
Ze krijgt nu voor nog een week antibiotica en dan in samenwerking met de urical moet de ph omlaag gaan.
Zijn jullie bekend met urical?! Goeie resultaten gezien?!
Ben in iedergeval opgelucht dat er niks engs te zien was op de foto.
#1489620
pH 7 is neutraal dus zeker niet te zuur. Idealiter zou 'ie rond de 6 moeten liggen.
Vers is absoluut het beste nier- en blaasdieet, hoogwaardig eiwit, veel vocht en zuurvormend. In combinatie met verzuurders als vtC en appelazijn en cranberry (goed tegen ontstekingen) kun je het nauwelijks beter doen eigenlijk.
Er zijn hier nierdieten in omloop, Astrid heeft er een voor Sofi, met extra groente en een minimale hoeveelheid fosfor, dat is het belangrijkste. Dat betekent oa vooral niet te veel orgaan en geen vlees/botten van grote grazers (rood vlees) maar vooral gevogelte (wit vlees).
#1489623
MarijeEnBoomer schreef: Nou vanochtend voor de rontgen om te kijken of er een steen in zat. Niet het geval dus dan naar boven voor de echo of daar wat afwijkends op te zien is en aan te prikken voor urine.
Op de echo was niet echt iets afwijkends te zien. De blaaswand was iets verdikt leek het maar niet extreem.
Er is urine afgenomen en dat word op kweek gezet en vrijdag kunnen ze dan zien of er nog bacterien in groeien als dit het geval is stuurt ze het op naar utrecht waar ze dan precies kunnen zien welke bacterie en welke antibiotica daar tegen gebruikt moet worden.
Ze wilde dr nu op een blaasdieet zetten maar heb gevraagd of het niet anders kan want ik wil dat ze vers blijft eten.
Ze heeft nu urical meegekregen en dat moet ik over dr eten doen.
Is er een barf blaas dieet?! Of is dat hetzelfde als een nierdieet?!
Ze krijgt nu voor nog een week antibiotica en dan in samenwerking met de urical moet de ph omlaag gaan.
Zijn jullie bekend met urical?! Goeie resultaten gezien?!
Ben in iedergeval opgelucht dat er niks engs te zien was op de foto.
pH 7 is iets te alkalisch, niet te zuur.

Konden ze aangeven waardoor de blaaswand verdikt is? Dat zou ik (eerlijk gezegd) wel willen weten. Wat is Urical? Wat zit erin? Ik zou je het nierdieet niet aanbevelen. Dat verzuurt de urine namelijk niet specifiek. Vlees verzuurt, groenten maakt alkalisch. Ik zou dan liever tijdelijk voeren: 40% a 50% vleesbot, 20% orgaanvlees (inclusief pens), 30% a 40% spiervlees. En dus voorlopig geen groenten en geen zuivel.

Inderdaad fijn dat er niks engs te zien was :-*!!
#1489624
Mevroi Kruim schreef: pH 7 is neutraal dus zeker niet te zuur. Idealiter zou 'ie rond de 6 moeten liggen.
Vers is absoluut het beste nier- en blaasdieet, hoogwaardig eiwit, veel vocht en zuurvormend. In combinatie met verzuurders als vtC en appelazijn en cranberry (goed tegen ontstekingen) kun je het nauwelijks beter doen eigenlijk.
Er zijn hier nierdieten in omloop, Astrid heeft er een voor Sofi, met extra groente en een minimale hoeveelheid fosfor, dat is het belangrijkste. Dat betekent oa vooral niet te veel orgaan en geen vlees/botten van grote grazers (rood vlees) maar vooral gevogelte (wit vlees).
Ohhwwkee, wij geven dus een 180 graden tegenovergesteld advies aan Marije. Ik ben benieuwd wat jouw gedachten hierachter ligt, achter het nierdieet geven? Ik ben van mening dat je juist verzurende producten moet geven en dus juist orgaanvlees, spiervlees en geen groenten. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk!
#1489758
Lizzy schreef:
Konden ze aangeven waardoor de blaaswand verdikt is? Dat zou ik (eerlijk gezegd) wel willen weten.
Dat kon komen door de onsteking maar dat kon ze niet met zekerheid zeggen.
Lizzy schreef: Wat is Urical? Wat zit erin?
Een vloeistof die je over/door het eten moet doen.
Ingredienten:
ammonium chloridum, acidum citricum, ferri chloridum, glucosum, kali chloridum, methioninum, methylthioninum, natrii chloridum, flavorum agentia, aqua (die snap ik ;) ) en zinci sulfas
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1492165
Nou er waren geen bacterien zichtbaar in de urine. Nu kan dit vertekend zijn omdat ze nog aan de ab zit maar het kan ook dat ze weg zijn.
Nu dus zaak om met voeding de urine zuurder te krijgen.
Ze eet bij moeders tafelrestjes dit ga ik moeders verbieden  ::) want groenten en aardappels zijn niet bevordelijk voor de zuurgraad  ;)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1492542
Hebben ze nu een kweek van de urine gemaakt terwijl ze op de ab zat? Dat is niet erg handig.
Trouwens eerst een foto maken en daarna een echo ook niet. Alleen een echo zegt al voldoende.
Een verdikte blaaswand komt door een chronisch geïrriteerde blaas. Dus uiteindelijk ben je niet zoveel verder lijkt me. Behalve dat je dan weet dat er geen stenen of tumoren zijn.
Ammonium chloride is salmiak. Dat werd vanouds altijd gebruikt om de urine zuur te krijgen.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1492553
Ze zeiden al dat dat niet handig was om te doen terwijl ze op de ab zat maar als er een bacterie in zou zitten die niet reageerde op deze ab dan zouden ze die hoogstwaarschijklijk wel zien.
De reden voor eerst rontgen en dan echo legde ze uit dat de steen goed te zien zou zijn op de rontgen en de echo werd gebruikt ook voor het urine monster en die was niet nodig als er een steen was.
Maar nu je het zo zegt hadden ze ook alles op de echo kunnen zien :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1492905
Ik weet niet beter of het is zinloos om een kweek te doen als ze op ab staan. De ab wordt uitgescheiden in de urine, dus die zijn dood. Er zijn echter ook bacteri"n die zich vasthechten aan de blaaswand en daardoor komt het steeds terug. Dus ik zou zeggen: de kweek een keertje over doen als ze zeker twee weken geen ab heeft gehad.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door