Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elizuh
#1442843
Zijn er mensen die denken dat de (on-)vruchtbaarheid van een teef te maken kan hebben met (verkeerde) voeding? En zo ja, wat en welke voeding zou daar invloed op kunnen hebben?
Laatst gewijzigd door Elizuh op wo 09 dec 2009, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1442858
Beste Elizuh, het zou aardig zijn wanneer je je even voorstelt, zodat we weten tegen wie we praten :). En, welkom op Barfplaats natuurlijk! Overigens heb ik je tekst even aangepast. Het is heel lastig lezen, vetgedrukte tekst.

Maar goed, ja, onvruchtbaarheid van de teef kan inderdaad te maken hebben met verkeerde voeding. Te weinig vitamine E bijvoorbeeld is een probleem.
Door Elizuh
#1443627
Hi Lizzy, ik ben Elise, woon in Berkel en Rodenrijs en heb een Tsjechoslowaakse Wolfhond van bijna 4 jaar oud. Ze is met droogvoer opgegroeid, maar het laatste jaar krijgt ze iedere dag vlees (kippenekken/pens etc.). Haar gebit is er veel schoner door geworden  :biggrin2:
Ik zou graag een nestje met haar willen hebben, maar zoals jullie waarschijnlijk ook weten, wordt een wolfhond slechts 1 keer per jaar loops. De laatste keer heeft de dierenarts geen eisprong kunnen ontdekken. Ik heb haar toen niet dagelijks laten testen, dat gaf haar teveel stress. Ik vroeg me dus af, hoeveel effect de juiste voeding kan hebben. Veel mensen hier denken dat voeding er niets toe doet.
Door Lizzy
#1443841
[quote="Elizuh"]
Hi Lizzy, ik ben Elise, woon in Berkel en Rodenrijs en heb een Tsjechoslowaakse Wolfhond van bijna 4 jaar oud. Ze is met droogvoer opgegroeid, maar het laatste jaar krijgt ze iedere dag vlees (kippenekken/pens etc.). Haar gebit is er veel schoner door geworden  :biggrin2:
Ik zou graag een nestje met haar willen hebben, maar zoals jullie waarschijnlijk ook weten, wordt een wolfhond slechts 1 keer per jaar loops. De laatste keer heeft de dierenarts geen eisprong kunnen ontdekken. Ik heb haar toen niet dagelijks laten testen, dat gaf haar teveel stress. Ik vroeg me dus af, hoeveel effect de juiste voeding kan hebben. Veel mensen hier denken dat voeding er niets toe doet.
[/quote]

Hoi Elisa, nogmaals welkom op Barfplaats! Mooi, een Tsjechoslowaakse Wolfhond. De juiste voeding heeft dus wel effect. Maar je moet wel tamelijk beroerd voeren (als je dus zelf samenstelt) om een onvruchtbare hond te krijgen. Denk maar aan zwerfhonden (die in de regel niet echt veel moeite hebben met de voortplanting). Groenten, rauwe noten, tarwekiemolie, niertjes, zijn prima vitamine E leveranciers. En vitamine E is dus een vruchtbaarheidsvitamine. Wat een prima boek is over dit soort zaken (en wat je een drachtige hond, bevallen hond en de puppy's moet voeren) is Grow Your Pups with Bones van Ian Billinghurst.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1444732
[quote="Elizuh"]
Dank je voor de tips! Ze krijgt regelmatig lijnzaadolie door haar eten, bevat ook vitamine E. Maar ja, de natuur laat zich niet dwingen  ;)
[/quote]

Nu valt vrchtbaarheid natuurlijk wel bij meer dan alleen Vit. E. Maar lijnzaadolie hoef je niet voor de hoeveelheid vit. E te geven. Integendeel, het schijnt de vit.e aan het lichaam te onttrekken. Hierom wordt vaak geadviseerd om bij gebruik van lijnzaadolie vit.E er apart bij te nemen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door