Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1437847
heb je anders geen vette watten en een dik diepvrieszakje in huis?
vette watten om haar pootje, zakje erover heen en wat dichtapen en effies een plas en poep rondje...

bij weirdo was het met een kleine week voorbij.
bij vince ook zoiets, bij vince deed ik het trouwens iedere keer uitbruisen met een oplossing van waterstofperoxide...
Door *Natasja*
#1437849
Borke schreef: Hoe lang duurde het bij jouw honden?

Sofi is er behoorlijk beroerd van, ik zie wel dat ze opknapt van de medicatie, maar ze gaat absoluut niet staan op die poot.
Waardeloos dat het net ook nog zo regent.
ik hoop dat Leo voor hij naar huis komt schoentjes kan halen, ik heb gebeld met het adres wat ik van Henneke heb gekregen en daar hebben ze de schoentjes op voorraad met klittenband op voorraad. Ik denk dat ze voor dat geld (2 voor 8 Euro) veel te slap zijn om haar er van te weerhouden om er aan te zitten, maar voor buiten zal het vast wel helpen.
He bah, wat een ellende voor Sofi, nagels zijn zooooo pijnlijk als ze kapot zijn...

Ik had voor Benthe vorig jaar ook schoentjes gekocht (ongeveer dezelfde prijs) bij de dierenwinkel, maar die bleven erg goed zitten. Er zat een lange strook klittenband aan, wat je helemaal naar boven om het pootje kunt wikkelen (niet te strak uiteraard). Bij Benthe bleven ze super zitten.

Beterschap en een knuffel voor de patient  :-*
Door Borke
#1437876
Ik denk dat ik straks als het een keer droog is, haar poot maar even intape met een stevige plastic zak en dan mag ze even in de achtertuin plassen en dan weer snel naar binnen. Het verband van de dierenarts zit er nog omheen en dan blijft dat droog.

Goed te zien dat die schonetjes bij Benthe prima gingen, eens kijken hoe dat hier gaat.
Morgen die schoentjes maar eens proberen en hopelijk ook vanavond voordat we naar bed gaan even met schoen aan de tuin in. Ze wil er toch niet op staan, dus hoe minder ze nu loopt hoe handiger het is.

Ze heeft zich vanmiddag nog naar de woonkamer gestrompeld en op haar rug op haar dikke hondenkussen gelegen en nu ligt ze weer in mijn werkkamer op de vloer met haar kop tegen Borke's achterpoten aan.
Door Malamoods
#1437893
Arme Sofi.... Geef haar maar 'n dikke knufferd!

Ik heb alleen je eerste berichtje gelezen Astrid (heb 't een beetje druk)... Maar je kunt "hondenschoentjes" kopen. Die heten "booties". Effe googlen. ;) Misschien een oude sok om de poot? Vastzetten met van die dikke haarelastieken (die knellen niet heel erg)? Of misschien babysokjes o.i.d.?
Door *Natasja*
#1437895
Wat ik trouwens voorheen altijd deed bij beschadigde pootjes, dus voor ik de hondenschoentjes kocht: een oud babysokje over het verband en even bovenaan vasttapen. Is ook prima voor buiten, dat houdt het ergste vuil en nat wel tegen voor een klein rondje.

Maar jij hebt vast geen oude babysokjes in huis, vermoed ik  :biggrin2:
Door Borke
#1437907
Babyokjes...  :baby:    even kijken... nee die hebben wij toevallig nou net niet in huis, maar wel gewone sokken in maatje 38, dus dat zou ook kunnen.

Net even de truc met een plastic zak geprobeerd... dan kijkt ze wel heel erg zielig.
Uiteindelijk is ze achterin de tuin gaan zitten op de houtsnipper, maar of ze nou geplast heeft? Met die regen is het neit te zien. Ik gok er maar op van wel, zo niet dan heeft ze in ieder geval de kans gehad.
Vanavond nog maar eens proberen...

Ze is nog wel behoorlijk sloom en hangerig, maar toch wel meer geïnteresseerd in haar omgeving dan vanochtend.
Door Borke
#1437959
Sofi wil niet eten, zit ik hier met al mijn lieve woordjes en een bak met in stukken geknipte pens en paardenvlees - waar ze normaal dol op is...

Tja als ze niet wil dan niet... later op de avond nog maar eens proberen.
Ze heeft vanmiddag wel een flinke schaal yoghurt gegeten, dus ze is niet volledig nuchter.
Anders probeer ik desnoods wat CB van de katten met een eitje erdoor, kan ze het zo oplikken en krijgt ze ook wat extra vocht naar binnen.
Door Borke
#1437982
Net een rauw eitje aangeboden, is ze normaal gesproken dol op, dan neemt ze 2 likjes terwijl ze mij aankijkt alsof ze wil zeggen, het is wel lief van je hoor, maar ik heb geen trek...

Ik denk dat rust en medicatie nu zijn wat ze nodig heeft en dat ik geduldig moet wachten, geduldig...  :-\
Leo komt er aan en gaat schoentjes voor haar kopen  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1438200
Beterschap voor Sofie!

Tika had vorige week een abces aan haar poot en uiteindelijk heb ik toch besloten om haar een kap om te doen, ze was continue aan het likken en het verband het ze er ook in no time weer af...ik heb bij Dursydog een Comfy Cone besteld. Niet te vergelijken met die harde witte kappen, ze heeft even raar staan kijken, maar hem daarna volledig geaccepteerd!
Door Borke
#1438265
Sanyo schreef: Beterschap voor Sofie!

Tika had vorige week een abces aan haar poot en uiteindelijk heb ik toch besloten om haar een kap om te doen, ze was continue aan het likken en het verband het ze er ook in no time weer af...ik heb bij Dursydog een Comfy Cone besteld. Niet te vergelijken met die harde witte kappen, ze heeft even raar staan kijken, maar hem daarna volledig geaccepteerd!
Goed idee zo'n comfy cone, jammer dat ik hem dan pas in de loop van de volgende week heb, maar ik ga hem toch maar bestellen.
Op dit moment is ze toch te beroerd om er aan te zitten.

Overigens drinkt ze niet, behalve dan dat ze 2 schaaltjes yoghurt op heeft, wat natuurlijk ook vocht is.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1438297
Als je hem daar besteld, heb je hem echt de volgende dag thuis, super service!
Ze heeft hem trouwens nu wel weer opnieuw om, omdat ze toch weer begon te soppen op het herstellende wondje :-X Ze loopt er gewoon mee om te spelen...

Afbeelding

Ik denk dat Sofie met de ab wel snel verbetering zal laten zien.
Tika was er ook echt ziek van, maar na een dag op de antibiotica en Novacam was ze al weer stukken beter te pas!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door