Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1435119
Humaan zijn er een paar jaar terug een aantal COX 2 remmers een tijdje na hun lancering van de markt gehaald. Toen ze op grote schaal weren voorgeschreven, bleek dat het aantal gevallen met hersenbloedingen en ik dacht ook lever problemen erg hoog was. :-\
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#1435133
Wanneer ik het goed begrijp zitten er nog meer risico's aan het permanent geven van previcox en trocoxil, dan aan het permanent geven van rimadyl of metacam?

Of in ieder geval is de kans groter dat de risico's groter zijn, aangezien men nog niet weet wat de negatieve gevolgen van de specifieke COX-2 remmers zijn bij honden (bij mensen zijn ze gebleken gevaarlijk te zijn). Is dit correct gezegd?
#1435234
[quote="*Remy*"]
Wanneer ik het goed begrijp zitten er nog meer risico's aan het permanent geven van previcox en trocoxil, dan aan het permanent geven van rimadyl of metacam?

Of in ieder geval is de kans groter dat de risico's groter zijn, aangezien men nog niet weet wat de negatieve gevolgen van de specifieke COX-2 remmers zijn bij honden (bij mensen zijn ze gebleken gevaarlijk te zijn). Is dit correct gezegd?
[/quote]

Nee, ik denk dat je eerder kan concluderen dat previcox en troxocil niet veel en veel veiliger zijn dan rimadyl en metacam, zoals altijd wordt gezegd.
Door Lizzy
#1435240
[quote="*Dorothea*"]
Nee, ik denk dat je eerder kan concluderen dat previcox en troxocil niet veel en veel veiliger zijn dan rimadyl en metacam, zoals altijd wordt gezegd.
[/quote]

Ik denk dat dit mogelijk de conclusie wel eens zou kunnen zijn ja.

Ik vond het altijd al zo raar dat Brutus het zo slecht deed op Previcox (en wel goed doet op Metacam). Maar nu valt het met dat raar toch wel mee, denk ik......
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1435246
[quote="*Dorothea*"]
Nee, ik denk dat je eerder kan concluderen dat previcox en troxocil niet veel en veel veiliger zijn dan rimadyl en metacam, zoals altijd wordt gezegd.
[/quote]
Precies. Het wisselt naar mijn idee ook heel sterk per individu. De een reageert op de ene beter dan op de andere.

[quote="Sanyo"]
Humaan zijn er een paar jaar terug een aantal COX 2 remmers een tijdje na hun lancering van de markt gehaald. Toen ze op grote schaal weren voorgeschreven, bleek dat het aantal gevallen met hersenbloedingen en ik dacht ook lever problemen erg hoog was. :-\
[/quote]
Ik heb gelezen dat er ook hartstilstand voorkwam bij de COX2 remmers en bij mensen zijn ze er behoorlijk op terug gekomen.
Door Lizzy
#1435252
[quote="*Dorothea*"]
Ik zit toch ernstig te overwegen om helemaal te stoppen met de previcox en voor de osteopathie te gaan  :g:
[/quote]

Ja, als dat kan is dat natuurlijk nog mooier. Krijgt Sita previcox voor de LSI?

Bij Brutus kan ik dat dus niet, omdat hij geen pijn heeft aan de LSI (zijn achterpoten worden slapper maar pijn heeft hij er niet aan) maar wel heel veel pijn heeft aan de artrose in zijn voorpoten. Zo erg dat hij niet kan lopen, als hij geen pijnstiller krijgt.
#1435255
[quote="Lizzy"]
Ja, als dat kan is dat natuurlijk nog mooier. Krijgt Sita previcox voor de LSI?

Bij Brutus kan ik dat dus niet, omdat hij geen pijn heeft aan de LSI (zijn achterpoten worden slapper maar pijn heeft hij er niet aan) maar wel heel veel pijn heeft aan de artrose in zijn voorpoten. Zo erg dat hij niet kan lopen, als hij geen pijnstiller krijgt.
[/quote]

Ja, ze heeft behoorlijke spondylose op die plek, zonder previcox gaat ze slepen met haar rechter achterpootje.
Haar voorpoten daar lijkt ze weinig last van te hebben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door