Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#1426834
Grappig de meningen over pens.
ik geef al jarenlang een dag pens in de week en heb er nog nooit problemen mee gehad met de ontlasting, ook niet bij Sofi die best gevoelig is voor dunne ontlasting.
#1427027
ik ga het toch eens proberen om die pens te combineren met iets anders... Dan krijgen ze de dinsdag ipv kippennekken en groentemix er pens bij en de zaterdag dan de rest van de kippennekken (of iets anders van kip bv karkas) met pens.. ben eens benieuwd
Door pallas
#1427053
Ik heb hier ook een hond die het beter doet als zij van alles een beetje krijgt (dus vleesbot/orgaan/spier/groente)
Als ze eens iets te dik is en ik geef wat minder eten , dan moet ik eraan denken om het bot% wat lager te zetten, want bij minder eten krijgt ze iets hardere keutels.

Tis een kwestie van even puzzelen en soms handig inkopen. Zo koop ik bijna alleen maar bot met heel veel vlees eraan. Eenderuggen hebben vaak ook wat orgaan eraan en de meeste wild karkassen ook.
Mocht ik een keer wat kaler vlees bot hebben , dan doet een dotje pens erbij wonderen.
Van alleen maar pens gaan ze hier ook aan de  race :P
#1427092
pallas schreef: Ik heb hier ook een hond die het beter doet als zij van alles een beetje krijgt (dus vleesbot/orgaan/spier/groente)
Als ze eens iets te dik is en ik geef wat minder eten , dan moet ik eraan denken om het bot% wat lager te zetten, want bij minder eten krijgt ze iets hardere keutels.

Tis een kwestie van even puzzelen en soms handig inkopen. Zo koop ik bijna alleen maar bot met heel veel vlees eraan. Eenderuggen hebben vaak ook wat orgaan eraan en de meeste wild karkassen ook.
Mocht ik een keer wat kaler vlees bot hebben , dan doet een dotje pens erbij wonderen.
Van alleen maar pens gaan ze hier ook aan de  race :P
wel, ik kan ook niet anders dan goed bevleesde botten te kopen.  Vroeger gaf ik al eens een recreatiebot maar met onze jongste erbij (is nu 8 maand) is dat uitgesloten ::)
Die schrokt dat het een lieve lust is en het is niet af te leren.. denk dat het te maken heeft met het feit dat toen ze pup was, ze een groeischijftrauma in haar rug heeft opgelopen en daardoor minder mobiel was dan de andere pups in de nest en zo altijd heeft moeten knokken voor haar eten.
Ik kan nu al iets afnemen zonder gebeten te worden, was in het begin wel effe anders hoor :o
Zo heeft ze een tijdje geleden eens een hele kippevleugel (die gelukkig wel geknipt was maar dan nog) ingeslikt.. die kwam er na 20 min terug uit zoals hij er is ingegaan, gelukkig maar..  ook heeft ze eens een halve kg pens in 1 keer ingeslikt  :o en maar piepen nadien, kan moeilijk anders dan dat dat pijn doen aan haar slokdarm, niet?
#1429273
had mijn vraag ook op een ander forum gesteld en ik denk dat ik ze ginder gelijk zal moeten geven...

Er vroeg iemand of ik zeker was dat het niet aan een van mijn leveranciers lag en ik denk dat die persoon er recht op zat >:(

Gisteren toen ik thuiskwam, heeft Ellis een hele mooie drol gelegd, ikke heel blij natuurlijk  :)
Gisteravond laat (we waren in slaap gevallen in de zetel :-[) lag er een kadootje van ons jongste teefje in de veranda.. mooi vast begonnen, op het einde wat diarree...
Vanmorgen toen ik opstond, had Ellis een kadootje in de veranda gelegd >:( (iets wat ze enkel doet in uiterste nood!  mijn honden zijn zindelijk hoor, behalve dat jongste teefje is nogal euh.. nonchalant, als ze niet direct buiten kan, doet ze in huis >:() en daar lag heel dezelfde stoelgang als dat van het ander teefje.  Vraag me nu niet hoe ik stoelgang van Ellis herken uit die van de anderen maar ik kan het wel ;D (is een nogal lang verhaal en doet er eigenlijk niet toe).

Er waren al problemen geweest met de poelier van waar ik m'n kip haal (met andere mensen, bij iemand zijn 6 honden gestorven door botulisme type C in de kip) en eergisteren hadden ze idd kippennekken gegeten >:(

Nu, ik ga nog niemand met de vinger wijzen, deze namiddag moet ik toch langs de DA, haar kakje zit al in een zakje, kunnen ze eens kijken of er geen parasieten ofzo inzitten.

Als er niks gevonden wordt in haar ontlasting, dan kieper ik die kippennekken vandaag nog in de vuilbak, heb gisteren toch een stuk of 12 kippen meegebracht van de makro dus kan ik nog wel even verder.
#1429369
Waarom probeer je niet eerst de kip van de makro dan? Als ze het daar wel goed op doen weet je ook voldoende. Is dat niet het geval, zou je voor niks de kip weggegooit hebben.
Of proberen kip een week uit je menu te laten.

Zou het niet kunnen zijn dat ze gewoon niet goed tegen kip kan? Sommige honden kunnen nou eenmaal niet tegen een (of meerdere) diersoorten.
#1429552
Jol schreef: Waarom probeer je niet eerst de kip van de makro dan? Als ze het daar wel goed op doen weet je ook voldoende. Is dat niet het geval, zou je voor niks de kip weggegooit hebben.
Of proberen kip een week uit je menu te laten.

Zou het niet kunnen zijn dat ze gewoon niet goed tegen kip kan? Sommige honden kunnen nou eenmaal niet tegen een (of meerdere) diersoorten.
er zit maar een kg of 2 meer en nog 1 zakje vleugels.. 
Met kip heeft ze nog nooit geen problemen gehad en zeker al dat ons ander teefje net dezelfde ontlasting heeft gehad, doet me vermoeden dat het aan die kip ligt... ben eens benieuwd of ze straks iets gaan vinden in haar ontlasting bij de DA :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door