Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Veerle-scrappyToo
#1425518
Wij zijn deze week voor een tweede mening naar een ander DA gegaan voor onze Nena haar probleem.  Onze DA had gezegd dat Nena allergisch reageerde op "iets" en wilde haar op een cortisone kuur zetten omdat ze twee keer in één maand een huidontsteking kreeg.  Wij hebben vriendelijk geweigerd  ;D
Ze had wel een tweede AB kuren gekregen omdat de zweertjes op haar buik waren terug gekomen.  Nu mochten we terug stoppen met de 2e ABkuur en wat raad je...de zweertjes waren er terug  :'(
We zijn dus niet naar onze DA teruggegaan maar hebben een tweede opinie gevraagd.  Deze DA was niet ongerust over de huidontsteking omdat het best meeviel voor hem.  Hij wou zeker geen AB en al zeker geen cortisone omdat dat de conditie van de huid alleen maar meer zou ondermijnen.  Hij gaf aan dat hij dus niet in een allergie geloofde omdat haar huid dan algemeen donkerder en roder zou zijn en ze toch een mooie roze huid heeft.  Maar haar huid is dus een zwakke plek en op haar buik zitten dus blijkbaar beestjes die al goed vastgeworteld zitten in haar huid.  Zijn oplossing: dermatosis brokken  :(
Hij zag dat we daar niet echt achter stonden en raade aan om de folder toch even door te lezen en het als een tijdelijke oplossing te zien om de huid er even helemaal op te helpen en nadien geleidelijk aan terug naar rauw en Kvv over te stappen...
Als ik lees wat er echt gezegd wordt over die brokken dan komt omega 3 en 6 steeds weer naar boven.

Nu mijn vraag aan jullie: ik wil haar huid dus extra gaan ondersteunen en sterker maken zodat ze van die huidontsteking zelf kan afkomen.
Ik behandel nu plaatselijk met propoliszalf.  Hele goede resultaten maar ik smeer enkel als ik echt zweertjes zie.  Nu heeft ze bijvoorbeeld twee dagne niets gehad dus ik smeerde ook niet.  Of doe ik dat beter wel.  Ze vind het ook niet altijd leuk als ik het er op smeer dus ik moet echt het potje uit gezichtsveld houden  ::)
Ik heb ook omega3 en 6 kind in huis gehaald en geef haar twee capsules per voeding ( twee keer per dag).  Op het flesje staat de eerste 12 weken voor je kind zes capsules per dag...daarna afbouwen.
Ik geef haar ook om de twee dagen een rauwe sardien.

Ik denk er ook aan om haar eens te wassen met shampoo ( hebben we tot nu toe niet gedaan omdat ik  haar huid niet wou "aanvallen" met zeep en wou uitdrogen of zo).  Iemand die een shampoo kan aanraden?  Ik weet waar ik er kan vinden met tea tree of eentje met aloë vera...

De meeste zweertjes zitten echt op 't midden van haar blote buik en echt in de huidplooi op die blote buik ( allé bij haar plooit haar buik daar toch een beetje ) dus het zweet ook makkelijk.  Zou ik er ook iets van talkpoeder op durven doen als de zalf is ingedroogt?

Nog ideeën voor mij als beginneling  ( vast wel) alleen wil ik proberen om toch te achterhalen of er idd een allergie in 't spel is dus liefst dingen die niet antiallergisch zijn.  ik wil die huid wel gaan helpen en de huidontsteking te lijf gaan maar een allergie moet zich kunnen uiten zodat we in haar voeding ook terug "snel" een gevarieerd aanbod kunnen en mogen geven...
Door Mevroi Kruim
#1425521
Wat voor beestjes heeft ze dan? Er zijn allerlei huidparasieten die met anti-parasietmiddelen bestreden kunnen worden. Een brok tgen parasieten is nieuw voor mij (maar de brokkenpiloten staan duidelijk voor niks  ::)).

De enige brok met dermatosis in de naam die ik kan vinden is van Eukanuba, en die staat niet op hun site voor de consument wat het is een speciale dierenartsenbrok. Ik vond wel de samenstelling op een andere site: die begint met aardappel  :-X en verder vismeel, dierlijk vet, bietenpulp  :-X en als conserveermiddel ethoxyquine, waarvan bekend is dat het kankerverwekkend is.
Ik zou het bij het chemisch afval inleveren ....
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op zo 22 nov 2009, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door **Jolanda**
#1425573
Helaas kan ik je geen raad geven.
Ik vind het wel super goed van je dat je het probeerd op een 'gewone' manier op te lossen en niet naar medicijnen of br*kken grijpt.

Verder wil ik je heel veel succes wensen en hoop voor jou en Nena dat jullie snel verbetering zien!
Door Veerle-scrappyToo
#1425578
het zijn idd brokken van eukanuba.
Onze eerste DA had gekeken en vond de eerste keer iets van coccen maar weet niet meer precies welke.  Ze sprak meteen van... is dus idd een bacteriële infectie dus AB verder geven.
De tweede Da zijn uitleg heb ik als volgt begrepen.  Der zijn bacteriën die ietsjes dieper in de poriën en huid gekropen zijn en van daaruit steeds opnieuw die zweertjes laten ontstaan.  Een huid vernieuwt zichzelf steeds weer opnieuw maar daar gaat heel veel tijd over voor een laag helemaal opnieuw vernieuwd is.  Daarom dat ik denk dat ik zowel van buitenaf als van binnen uit iets moet proberen bereiken.
Ik ga even zoeken achter welke antiparasitaire shampoo's er allemaal zijn.
Door Mevroi Kruim
#1425600
Ah, OK, bacterien, ander verhaal. Zullen dan wel staphylocokken zijn, dat zijn iig bekende en heel vervelende huidbacterien. Als je ff zoekt onder Medisch zul je zien dat Gunnar van Nynke er ook last van heeft. Iig is het heel belangrijk om de weerstand op te voeren. Visolie is heel goed voor het vel.
Door Nynke
#1425720
Gunnar heeft inderdaad Staphlokokken op zijn huid, vandaar allemaal korstjes. Ik ben nu een offensief begonnen met Probiotica, vitaminen en mineralen en tegelijk ontgiften.

De hoeveelheid korstjes is momentaal redelijk stabiel, ik heb er gisteren een mengsel van Teatree olie en jojoba-olie opgedruppeld.

Ik had van de DA Malaseb-shampoo gekregen, maar heb absoluut niet het idee dat dat wat goeds deed  :-\ :-\ :-\

Sterkte met Nena !!!!
Door Veerle-scrappyToo
#1425785
Bedankt en jij natuurlijk ook veel succes met je offensief  ;)
Welke symptomen heeft Gunnar buiten de korstjes?  Nena heeft ook jeuk en vooral op haar borststreek ( als wij bvb ietsjes te veel strelen begint ze te krabbelen en blijft krabbelen ook als we stoppen) en ook onder haar oksels.  Ze bijt ook aan haar zijkanten maar ze heeft nergens een kale plek of open wonde. 
Vroeg het mij idd af...heeft ontgiften een invloed op die staphylococcen?
Wij geven haar idd ook nog revit bij ( vitaminencomplex) 
Door Nynke
#1425810
Veerle-scrappyToo schreef: Bedankt en jij natuurlijk ook veel succes met je offensief  ;)
Welke symptomen heeft Gunnar buiten de korstjes?  Nena heeft ook jeuk en vooral op haar borststreek ( als wij bvb ietsjes te veel strelen begint ze te krabbelen en blijft krabbelen ook als we stoppen) en ook onder haar oksels.  Ze bijt ook aan haar zijkanten maar ze heeft nergens een kale plek of open wonde. 
Vroeg het mij idd af...heeft ontgiften een invloed op die staphylococcen?
Wij geven haar idd ook nog revit bij ( vitaminencomplex) 
Gunnar krabt helemaal niet, maar hij likt/sopt wel tussen zijn achterbenen. Daar zaten dus ook een paar klitjes, die waarschijnlijk weer aan zijn vel trokken. Daarom heb ik het haar daar lekker kort geknipt  ::)

Ik weet niet of ontgiften letterlijk invloed heeft op de staphylococcen, maar via een omweg verbetert zijn weerstand er wel door denk ik  :)

Gunnar's korstjes zitten onder zijn oren, in de halsstreek.
Door Eef+Stippels
#1426020
Ik zou geen omega 6 geven, alleen omega 3. Omega 6 krijgt ze al genoeg via het (verse) voer.

Qua shampoo: Tasman hondenshampoo is fijn, daar zit tea tree in.

En ik had het in het topic van nynke ook al aangegeven, bij staphylococcen kun je Puur Huid geven  :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door