Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1423603
met dat sufmakende prikje is/was vince al helemaal van de wereld, knock out was ie!
terwijl andere hondjes nog mee konden lopen moesten ze vince dragen....
over dat lopende band werk, in feite is in vele klinieken wel speciale castratie dagen, heb ik het idee, net zoals voor ons speciale dagen zijn voor amandelen knippen ed..
#1423709
vanaalst schreef: over dat lopende band werk, in feite is in vele klinieken wel speciale castratie dagen, heb ik het idee, net zoals voor ons speciale dagen zijn voor amandelen knippen ed..
Dat vind ik ook niet meer dan logisch. De ingreep is heel kort, de apparatuur is verschrikkelijk duur. Tuurlijk wil je dan veel achter elkaar opereren.
Het is meer een beetje hoe gaan ze met m'n hondje om, en wat vindt m'n hondje ervan als ze wakker wordt in een vreemde omgeving met vreemde mensen om haar heen...
Ze vindt het al echt niet leuk (en dat is een giga understatement) als ik even wegloop en zij moet even ergens (aan de riem) bij iemand anders blijven. Maar dat gaat met name om het feit dat ze mij of mijn man ziet weglopen.
Na die OK zijn we sowieso nog niet bij haar, dus is het misschien anders.
#1423869
vince was al van de wereld, maar met de eerste keer wakker worden was ie heel boos, toen hebben ze gelijk gebeld en konden we al bij hem..
misschien valt het allemaal wel mee, meestal maken we ons druk en dan achteraf denken we van waarom was dat nodig..
denk niet eens dat ze het merkt dat je wegloopt, althans die druiloor van mij iig niet, terwijl dat ook een moederskindje is!
#1437768
Hoewel ik me een beetje laat in de discussie meng, zou je ook nog eens aan dierenkliniek pietersberg in oosterbeek kunnen denken (vlakbij arnhem). Naast dat zij veel verwijzingen (chirurgie, orthopedie, tandheelkunde) van andere dierenartsen krijgen doen ze sinds twee jaar laparoscopische sterilisaties. Voor Tascha (kruising stabij) en mij werd alle tijd genomen en op mijn verzoek mocht ik er ook bij blijven totdat ze sliep. Ze doen ook maar 1 of 2 van deze operaties per ochtend, dus niet dat lopende bandwerk. De veiligheid van de narcose sprak me ook wel aan. Naast dat ze gasnarcose kreeg, werd ze ook automatisch beademd. Omdat de buik bij dit soort operaties nogal stevig wordt opgeblazen geeft dat ook druk op de borstkas en dan is het wel zo fijn dat de ademhaling heel goed geregeld wordt. Met Tascha is het ook erg goed gegaan, fit wakker geworden en heel snel hersteld. De volgende dag werd ik ook nog eens teruggebeld door de praktijk om te horen hoe het ging met Tascha. Al met al voelde ik (en Tascha) me erg goed bij de complete zorg hier. Sterkte en succes! :)
#1437886
Diederik schreef: Hoewel ik me een beetje laat in de discussie meng, zou je ook nog eens aan dierenkliniek pietersberg in oosterbeek kunnen denken (vlakbij arnhem). Naast dat zij veel verwijzingen (chirurgie, orthopedie, tandheelkunde) van andere dierenartsen krijgen doen ze sinds twee jaar laparoscopische sterilisaties. Voor Tascha (kruising stabij) en mij werd alle tijd genomen en op mijn verzoek mocht ik er ook bij blijven totdat ze sliep. Ze doen ook maar 1 of 2 van deze operaties per ochtend, dus niet dat lopende bandwerk. De veiligheid van de narcose sprak me ook wel aan. Naast dat ze gasnarcose kreeg, werd ze ook automatisch beademd. Omdat de buik bij dit soort operaties nogal stevig wordt opgeblazen geeft dat ook druk op de borstkas en dan is het wel zo fijn dat de ademhaling heel goed geregeld wordt. Met Tascha is het ook erg goed gegaan, fit wakker geworden en heel snel hersteld. De volgende dag werd ik ook nog eens teruggebeld door de praktijk om te horen hoe het ging met Tascha. Al met al voelde ik (en Tascha) me erg goed bij de complete zorg hier. Sterkte en succes! :)
Bedankt voor je reactie, maar de sterilisatie van Luna is 2 dagen geleden al uitgevoerd (operatie was vervroegd), in Bussum (DAP Naarden Bussum, door DA van Dierenkliniek Westland). Ben prima tevreden, ook over de gang van zaken. Er werden wel meerdere teefjes achter elkaar geholpen, maar lopende band werk vind ik echt te sterk uitgedrukt. Bovendien snelle jelle DA, maar erg aardig en lief voor Luna.

De assistentes vingen ons ook goed op, Luna kreeg een prikje om slaperig te worden, waar we bij mochten zijn en toen ze echt zeer sloom was, werd ze opgehaald. Heeft niets gemerkt van dat ze bij ons weg ging, volgens mij.
Aangezien je allemaal verhalen leest over 'de volgende dag zijn ze weer de oude en kunnen ze weer rennen en spelen', was ik de volgende dag een klein beetje bezorgd dat Luna nog zo sloom was. Pas ongeveer 26 uur na de narcose werd ze weer wat actiever. Daarvoor lag ze maar een beetje voor zich uit te staren.
Ook wij hebben contact gehad met de kliniek de dag na de OK, die zeiden dat dat op zich niet zo gek was.

Wel maakte ze net even een sprongetje en toen ze neerkwam zei ze au (of 'piep' eigenlijk). Kan dat toch iets van het wondje zijn ofzo, dat een beetje trekt? Het is op zich helemaal niet zo'n piepmiep, dus het was wel even een flinke pijnscheut denk ik.
#1439488
Marjet schreef: Bedankt voor je reactie, maar de sterilisatie van Luna is 2 dagen geleden al uitgevoerd (operatie was vervroegd), in Bussum (DAP Naarden Bussum, door DA van Dierenkliniek Westland). Ben prima tevreden, ook over de gang van zaken. Er werden wel meerdere teefjes achter elkaar geholpen, maar lopende band werk vind ik echt te sterk uitgedrukt. Bovendien snelle jelle DA, maar erg aardig en lief voor Luna.

De assistentes vingen ons ook goed op, Luna kreeg een prikje om slaperig te worden, waar we bij mochten zijn en toen ze echt zeer sloom was, werd ze opgehaald. Heeft niets gemerkt van dat ze bij ons weg ging, volgens mij.
Aangezien je allemaal verhalen leest over 'de volgende dag zijn ze weer de oude en kunnen ze weer rennen en spelen', was ik de volgende dag een klein beetje bezorgd dat Luna nog zo sloom was. Pas ongeveer 26 uur na de narcose werd ze weer wat actiever. Daarvoor lag ze maar een beetje voor zich uit te staren.
Ook wij hebben contact gehad met de kliniek de dag na de OK, die zeiden dat dat op zich niet zo gek was.

Wel maakte ze net even een sprongetje en toen ze neerkwam zei ze au (of 'piep' eigenlijk). Kan dat toch iets van het wondje zijn ofzo, dat een beetje trekt? Het is op zich helemaal niet zo'n piepmiep, dus het was wel even een flinke pijnscheut denk ik.
Fijn dat het achter de rug is en alles goed is gegaan!
Waar de pijn van kan zijn: ik durf het je echt niet te zeggen... Ik zou haar gewoon even in de gaten houden en desnoods morgen even contact opnemen met Bussum (mocht ze nog een pijnscheut krijgen).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door