Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#170180
Hoeveel kleine plasjes is eigenlijk normaal??? Sophie doet ook veel kleine plasjes, maar 't zijn wel plasjes..geen druppeltjes..
Door Eef+Stippels
#170253
Ik heb nog weer even een vraag. Stel dat Yindra nu weer een AB-kuur moet hebben, dan wil ik haar graag iets voor haar weerstand erbij geven. Wat kan ik dan geven?

Heeft het trouwens zin om die probiotica te blijven geven als ze weer een AB-kuur moet, of vernietigt de AB de probiotica helemaal?

Sorry voor alle vragen hoor!
Door Lizzy
#170287
Evelyn schreef: Ik heb nog weer even een vraag. Stel dat Yindra nu weer een AB-kuur moet hebben, dan wil ik haar graag iets voor haar weerstand erbij geven. Wat kan ik dan geven?
Ja hoor, dat kan. Je kunt vitamine C geven. Dat heeft meerdere voordelen: het verbeterd de werking van de AB kuur, het verzuurt de urine en in zure urine leven niet graag bacterieen en het verbetert de weerstand. Je kunt daarnaast ook nog Echinacea geven.
Heeft het trouwens zin om die probiotica te blijven geven als ze weer een AB-kuur moet, of vernietigt de AB de probiotica helemaal?

Sorry voor alle vragen hoor!
In het boek dat ik onlangs gelezen heb over antibiotica staat dat het zeker zinvol is om tijdens de kuur al met probiotica te beginnen en even door te gaan na de antibiotica-kuur.

Groetjes, Lizzy enne: vragen staat vrij! Daar is het forum voor ;)
Door Lizzy
#170298
geer schreef: Hoeveel kleine plasjes is eigenlijk normaal??? Sophie doet ook veel kleine plasjes, maar 't zijn wel plasjes..geen druppeltjes..
Geen idee hoe dat zit bij een meisjespup.... :-[
Door Eef+Stippels
#170342
Hartstikke bedankt Lizzy!

Ik gaf al cranberry met zure vit c, dan blijf ik haar dit gewoon geven, ook voor de weerstand. En de probiotica blijf ik haar dus ook geven.

Nou, nu net belt de DA, Yindra heeft inderdaad weer blaasontsteking. Ze heeft een ph-waarde van 7. Afgelopen vrijdag bij de controle was dit 5,5. Ze heeft geen blaasgruis. We krijgen nu een AB-kuur voor 20 dagen, die eerste kuur was voor 10 dagen. Mocht dit niet helpen, dan worden er foto's gemaakt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door