Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eef+Stippels
#162559
Ik heb zojuist urine van onze pup naar de dierenarts gebracht, ik denk dat ze blaasontsteking heeft. Ze moet steeds plassen, de helft van de tijd komt er niets, ze had gisteravond een wat dikke afscheiding aan haar fluffie, met een heel klein drupje bloed erin. Ik heb niet het idee dat ze pijn heeft bij het plassen, maar ze kan het absoluut niet ophouden. Gisteravond plastte ze zo over me heen in de auto (ik had haar op schoot en voelde ineens iets warms...).

Ik heb zojuist op de terugweg van de dierenarts alvast cranberry met zure vit c gehaald en haar net een tabletje gegeven. Ik ben nu ook weer hartstikke blij met deze site, anders had ik dit niet geweten... Nog wel even een vraagje hierover: hoeveel tabletten zal ik geven? Elke tablet bevat 300 mg veenbessenextract en 60 mg vit c (ascorbinezuur). En kun je dit ook ter voorkoming geven, bijvoorbeeld 1 keer in de zoveel tijd ofzo?

Ik wacht nu het telefoontje van de dierenarts af...
Door Lizzy
#162562
Hoi Evelyn, blaasontsteking komt inderdaad nogal eens voor bij pups. Houd je pup maar lekker op versvlees want dit verzuurt ook de urine. Daarnaast denk ik dat 1 tabletje per dag wel voldoende is. Het kan zijn dat ze er ietsje dunne poep van krijgt, dat wel. Je kunt dit het beste geven totodat de blaasontsteking over is (en bijv. nog 1 week extra) en daarna zou ik er helemaal mee stoppen. Want ik denk dat het zinloos is om dit te blijven geven in de hoop dat je het er mee voorkomt. Als het goed is groeit de pup hier gewoon zelf overheen en bouwt ze genoeg weerstand op om geen blaasontsteking meer te krijgen.
Door Eef+Stippels
#162567
Hartstikke bedankt voor je reactie!

Natuurlijk houd ik mijn pup op versvlees, ik zou gek zijn als ik op brokken overging ;D.