Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ellen Els en Nina
#1417227
Ik hoorde gisteren een horrorstory. Baasje had een brood op het aanrecht laten liggen. De hond, 10 jarige labrador had het hele brood opgegeten. De hond oogde niet ziek, wel sloom, maar ja, na zoveel eten dacht de baas "die moet lekker uitbuiken" De dag daarna nog steeds sloom en hoefde ie nog steeds geen eten. De volgende ochtend vond de baas de hond 's ochtends bij het opstaan dood naast zijn mand.  :'(

Ik ken geen verdere details maar ik vind het echt een horrorstory. Ik weet dat brood slecht is, maar overlijden na het eten een heel brood... pff.  Heeft iemand van jullie eerder zoiets gehoord?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1417235
Ja, een parkhondje van 25 jaar geleden viel ook om na het eten van een halfje wit. Was een klein hondje, maar zo'n brood wordt één grote kleffe bol in die maag die geen kant meer op kan.

Wel erg zeg :-\
Door connie63
#1417238
getver dat lijkt me verschrikkelijk, ik denk dat je zelf wel voor je kop kan slaan als je dan zoiets vergeet en je hond overlijd hier door :'(
Door Suri&Bohdi
#1417239
bah wat vreselijk..hier stelen ze ook wel eens een belegde boterham van het aanrecht,
zijn het gelukkig grote  honden, maar zal de hele broden in het vervolg toch goed in
de gaten gaan houden.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1417948
oh jeetje! wat erg!
ik moet gelijk denken aan mijn eigen onwetendheid toen ik paap nog net een jaartje had..
ik was 25 en paap was net 1..
we gingen op huwelijksreis met zijn drietjes in een vakantiehuisje in de ardennen..
paap kreeg het overgebleven stokbrood..
veeeeeeeeeeeeeeeel te veel natuurlijk..
hij kotste het in 1 braak uit.. (gelukkig lees ik nu)

:'(
Door Alba
#1418156
En als je weet hoeveel mensen de hond als ontbijt een lekker sneetje brood geven... :-\
Laatst ook iemand, over dat ik zelf dus snackjes en koekjes maak voor Alba, die zei 'nou, ik koop nooit van die ongein uit de dierenwinkel... zo'n onzin allemaal! een stukje brood vind hij nét zo lekker' ::).
Door _Sandra_
#1418170
Ik weet niet of het waar is, maar om nu meteen geen enkel sneetje meer toe te laten.... vind ik overdreven. Wat moeten zij dan allemaal wel niet laten staan omdat iets slecht is? Voor hetzelfde geld is er gewoon iets anders aan de hand geweest, zonder onderzoek kun je niet zomaar zeggen dat het door het brood kwam. Niet dat ik nu zeg dat het niet door het brood kan komen, maar ik werk in het ziekenhuis en hierdoor geloof ik niet zomaar alles zonder verdere informatie.
Gewoon zoals dit voorbeeld, nu met die mexicaanse griep. Zeggen ze dat er iemand aan gestorven is, maar ze 'vergeten' voor de makkelijkheid maar even dat die persoon al op sterven lag door een ziekte (dat hoor je dan pas later in andere nieuwsuitzendingen of zo). Waar is hij door gestorven? Niet door die griep, want als die persoon gezond zou zijn geweest was hij niet gestorven.

Ik weet wel dat meerdere diersoorten geen wit brood mogen hebben, omdat dit de eigenschap zou hebben om uit te zetten in de maag. Dat geef ik dus voor de zekerheid maar aan geen enkel dier.
Laatst gewijzigd door _Sandra_ op zo 15 nov 2009, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Alba
#1418205
spreeuwtje schreef: 1 stukje brood kan echt geen kwaad hoor..
als je verder alleen barf of gedroogd wil geven prima..
maar dat ene broodje..
Dat is ook zo, onze honden vroeger hebben zat brood gegeten, vooral onze korstjes ;D. Maar ik vond die redenatie zo suf, net of ík slecht ben voor mijn hond en zij niet omdat ze 'm brood geeft. Ik heb maar niets gezegd, helemaal geen zin in en ieder doet maar mooi wat hij/zij wil. Maar dat veel mensen denken dat het heel normaal voedsel is voor een hond vind ik altijd wel een beetje typisch. Dat je het geeft is 1, maar dat je denkt dat het normaal eten is...
Door zita09
#1418235
Heeft die hond van het eerste bericht dan helemaal geen tekenen van pijn of ongemak gehad, behalve 'sloom'?
Je gaat anderhalve dag na een brood te hebben gegeten toch niet lekker slapen om niet meer wakker te worden?

Ik kan die baas niks verwijten want ik weet er verder niets van, maar als mijn hond anderhalve dag niet eet en sloom is gaan alle bellen af.

Jammer van die hond wel. Wat de oorzaak dan ook is. En sneu voor de baas.
Door Fynn
#1418268
Zonde van de hond je moet je als baas toch wel vreselijk schuldig voelen als zoiets gebeurt.

Hier krijgen ze ook wel eens een bruine boterham als ze niet allergisch zijn voor de ingredienten dan kan dat niet zoveel kwaad hoor.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#1418706
Ellen Els en Nina schreef: Ik hoorde gisteren een horrorstory. Baasje had een brood op het aanrecht laten liggen. De hond, 10 jarige labrador had het hele brood opgegeten. De hond oogde niet ziek, wel sloom, maar ja, na zoveel eten dacht de baas "die moet lekker uitbuiken" De dag daarna nog steeds sloom en hoefde ie nog steeds geen eten. De volgende ochtend vond de baas de hond 's ochtends bij het opstaan dood naast zijn mand.  :'(

Ik ken geen verdere details maar ik vind het echt een horrorstory. Ik weet dat brood slecht is, maar overlijden na het eten een heel brood... pff.  Heeft iemand van jullie eerder zoiets gehoord?
Verschrikkelijk!  :'( :'(


Tristan heeft een keer een halfje bruin gesnaaid, maar die heeft daar geen problemen mee gehad.  Hij heeft ook een keer 5 oliebollen achter elkaar opgegeten.  :-X  Ik denk dat wij gewoon ontzettend geluk gehad hebben.  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door