Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1410586
Decibels schreef: ik dacht dat lupus er minder 'mooi' uitzag...meer een wat korsterige huid? Dit plekje van Tim ziet er glad en egaal uit...tenminste...zo op de foto.
Inderdaad lupus ziet er echt heel anders uit, gaat uit van de neus zelf en is korsterig.

Afbeelding
Door chamourel
#1410595
ziet er in mijn ogen erg onschuldig uit en ik had het zeker ook even aangekeken.
narcose en DA bezoek is nou ook niet alles voor je hond.
hij kan zo maar met wegkijken langs een steen of weet ik veel wat geschuurd zijn, daar lijkt het mij op in ieder geval meer op.
ik snap je bezorgdheid hoor, maar zoals ik vroeger voor elk dingetje bij de DA zat, heb ik inmiddels wel geleerd dat die graag geld verdienen  8) :biggrin2:

als het tot maandag niet erger wordt of juist dat het zwart weer terug komt kan je het misschien nog uitstellen/afzeggen.

sterkte in ieder geval en natuurlijk beterschap  :-* :-*
Door Do
#1410650
chamourel schreef: ziet er in mijn ogen erg onschuldig uit en ik had het zeker ook even aangekeken.
narcose en DA bezoek is nou ook niet alles voor je hond.
hij kan zo maar met wegkijken langs een steen of weet ik veel wat geschuurd zijn, daar lijkt het mij op in ieder geval meer op.
ik snap je bezorgdheid hoor, maar zoals ik vroeger voor elk dingetje bij de DA zat, heb ik inmiddels wel geleerd dat die graag geld verdienen  8) :biggrin2:

als het tot maandag niet erger wordt of juist dat het zwart weer terug komt kan je het misschien nog uitstellen/afzeggen.

sterkte in ieder geval en natuurlijk beterschap  :-* :-*
als de kans aanwezig is dat het Lupus is zou ik een narcose dan maar op de koop toe nemen
personelijk vind ik het niet zo onschuldig uit zien, vind het best eng uit zien
Door Lizzy
#1410787
Lieve Pam, Tim is natuurlijk jouw hond en als jij je bij deze handelswijze goed voelt: is het prima natuurlijk! Maar ik liet zelf persoonlijk mijn hond hier niet voor onder narcose brengen en ik nam een narcose zeker niet op de koop toe. Ik zocht een DA die hier gewoon een biopt van neemt zonder de hond onder narcose te brengen. Kan je mijn DA echt van harte aanbevelen. Hij is grand master in het nemen van biopten.
Door Mister T
#1410810
Vooropgesteld ben ik absoluut niet iemand die voor iedere klipscheet naar de DA rent.
Tim heeft n zodanige medische staat van dienst dat ik redelijk doorgewinterd ben en niet snel in de paniekmodus schiet,t is gewoon n brokkepiloot.
Maar plekjes,bultjes,rare vlekken en aanverwanten zijn echter niet mijn specialiteit en zeker niet favoriet en omdat ik weet dat "onschuldiguitziende "plekjes vaak de onhebbelijke gewoonte kunnen hebben om uit te monden in iets minder onschuldigs én op aanraden van iemand die vaker "onschuldige plekjes" onder zn neus krijgt dan ik vond ik t raadzamer om niet te wachten en t aan te zien.
(dit was trouwens n DA die er geen stuiver rijker van wordt want t is niet mijn DA dus graag geld verdienen?mmmm...volgens mij willen we dat allemaal als ik soms topics lees over hoe duur alles wel niet is,belastingverhalen etc. je kunt nu éénmaal niet altijd voor n dubbeltje op de 1e rang zitten  ::) deze mensen hebben járen met hun neus in de boeken gezeten,geinvesteerd in tijd,geld etc en vind ik t niet meer dan logisch dat daar voor betaald moet worden )
Maar goed,met dit soort dingen geldt voor mij;ik laat er liever 2 x te veel naar kijken dan 1 x te weinig.
Wat de narcose betreft...wat moet,moet...maar ja,wat is "moet"? Dat is voor iedereen verschillend.
In dit geval ga ik mee in de DA zn verhaal,tis gewoon n rotplek punt en aangezien Tim n gigantische zenuwleier is maar ondanks dát én zn ellenlange medische staat van dienst nog zo graag bij de DA naar binnen vliegt,neem ik idd de narcose op de koop toe..ik wil t niet traumatischer maken dan nodig.
Dat de meningen daarover verdeeld zijn,is niet meer dan logisch...ieder neemt zn beslissing waarvan ie denkt dat ie t beste doet,dit is de mijne...
Kijk ik t aan en blijkt na enige tijd dat t wel iets akeligs is,had je maar eerder naar de DA moeten gaan,als t niks blijkt te zijn,krijg je t "ziejewelverhaal" te horen...

Dus...

Mocht t iets zijn dan ben ik hopelijk op tijd en valt de schade mee...
of
t is niks en dan ben ik 300.- armer en heb ik Tim "onnodig" aan n narcose blootgesteld...

ik ga voor t laatste...
Door 202Spots
#1411100
Pam..jij kent je eigen Tim 't beste,gewoon doen wat je ZELF besluit!
En als daar 'n roes bij komt...so what!! We hopen voor positieve uitslag!!
Ik zat zelf zwaar te denken om de sprinkaan onder roes te gooien om d'r nagels te knippen...
en wanneer er echt geen andere manier was...dan had ik dat ook gedaan..
gelukkig was ' t einlijk door de trimmer bij de DA gelukt.
Eerst op de tafel, en d'r temper tantrum laten doen, en toen ze zag dat er geen uitweg mogelijk was
liet ze d'r nagels op alle 4 d'r voeten netjes met de dremel afschuren ::)
#1411179
Pam je gevoel is in dit soort gevallen erg belangrijk en als jij dit wil doen dan is dat goed.
Het is voor mij vanaf een foto ook maar raden en wat je zegt een da ziet het in het echt en heeft heel wat meer kennis.
Ik denk dat ik als ik op zo'n plek een biopt zou moeten laten nemen bij Boomer dat ik ook zeker zou denken aan een narcose.
Heel veel succes maandag met Tim!! Ik zal voor je duimen!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door