Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1396088
Ook ik heb een hond met struviet problemen.

Bij Sammy is de urine op kweek gezet en een echo van haar blaas gemaakt, er waren gelukkig geen stenen aanwezig.

Ik ben toen overgestapt op een graanvrije KVV en sindsdien heeft ze nergens meer last van  :D

Tevens controleer ik elke 3-4 dagen de PH waarde in haar urine om te kijken of deze nog goed is.
De PH strips kan je gewoon kopen bij de apotheek.
Door ellyg
#1396304
hoi Inni,

bedankt voor je tip, had het al gezien, maar het is erg moeilijk om te weten als je je er nog nooit in verdiept hebt wat goed is en wat niet zo goed. En ook al verdiep je je erin via dit forum, de meningen zijn erg verschillend, dus wat moe je dan doen hè.
Door inni
#1396474
ellyg schreef: hoi Inni,

bedankt voor je tip, had het al gezien, maar het is erg moeilijk om te weten als je je er nog nooit in verdiept hebt wat goed is en wat niet zo goed. En ook al verdiep je je erin via dit forum, de meningen zijn erg verschillend, dus wat moe je dan doen hè.

's Naar de samenstelling kijken en 'n gokje wagen?  ;)  'k Zou wel een kvv zonder granen nemen. Hier eet er nu eentje haaksbarf  (eend), maar er zijn er nog zonder granen hoor. Kijk 's wat in aanmerking zou kunnen komen en wat voor jou makkelijk te verkrijgen is. In 't begin is 't misschien even zoeken en 't is zo stom als je er dan grote verplaatsingen voor gaat 't doen terwijl 't misschien ook vlak in de buurt te verkrijgen is
Door ellyg
#1396560
samenstelling kijken, tja daar weet ik dus helemaal niks vanaf... Het wordt dan een gokje wagen, ik dacht altijd onze hond kwaliteitsbrokken te geven (lees dure brokken), maar dat blijkt ook niet zo goed te zijn dus  :-\

Denk dat het iets van smuldier wordt ofzo, zal hier eens bij het plaatselijke verkooppunt gaan kijken. Ik zag dat haaksbarf nogal prijzig was?

Alleen, ik dacht altijd Rodi bijvoorbeeld stelt niet zoveel voor, zit smuldier niet zo`n beetje in dezelfde categorie?
En dan de betere categorie CB, CV, Haaksbarf enzo?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door