Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1387326
Altijd heeft ze wel iets, mijn kleine grote kneus Luna.

Volgens mij heeft ze nu weer hotspots. Wat denken jullie?  En zal ik met haar naar de DA gaan of eerst zelf behandelen? De vorige keer ging het weg met het insmeren met tea tree balsem. Ik heb hier nog wel een beetje van maar ik denk niet genoeg voor een hele behandeling. Helaas verkopen ze het hier niet meer in de buurt. Verder heb ik nog rescue crème in huis, calendula creme en CD Vet vacht en huid mineraal spray ( ingredienten: Agua,Aloe Barbadensis, Maris sal, Metaleuca alternifolia, Polysorbate 20, Lavendula angustifolia, Geranium, Leptaspermum scoperium.) Toepassen bij jeuk door schilfers, glansloze vacht en bij jeuk bij ongedierte.

Ik heb al 20 jaar honden en ze hebben nooit hotspots gehad, dit zou voor Luna de tweede keer zijn en ben er dus niet zo in thuis.
Ze zat van het weekend al flink te likken. Ik had een vermoede dat de vlooiendruppels van CD Vet al niet hielpen bij haar en Buffy want ze waren best veel aan het krabben voor hun doen. Maar bij Luna vond ik geen vlooien en geen poepjes. Bij Buffy vond ik wel een vlooi. Het viel me ook al op dat de kittens veel poepjes hadden in hun vacht. Aan de linker binnenkant van af haar enkel heeft ze ook wat korsten maar het is er niet rood. Ik ga mooi even toch dit keer Advantage vlooiendruppels halen voor alle beesten hier.

Luna ziet er niet blij en happy uit.
Afbeelding

Deze is zo ongeveer 10 cm groot
Afbeelding

één van 3cm en één van 6cm
Afbeelding
Laatst gewijzigd door *Nikki* op za 28 nov 2009, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nynke
#1387339
Hee Claudette, ik zou er Propolistinctuur opdoen, dat droogt de hotspot uit. Geen vette cremes, die houden het alleen maar vochtig  :-\
Gebruikersavatar
Door kira
#1387426
En het ziet er inderdaad uit als een hotspot.

Ik doe altijd schoonmaken met hypercaltinctuur, dan droog maken en dan honingzalf erop.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1387476
yuki11 schreef: En ik heb, met succes, tea tree olie in de strijd gegooid  ;)
Succes!!
Pure olie Karin of heb je het verdunt? Heb ik namelijk ook in huis
Ik ben nu aan het smeren met de balsem maar dat is denk ik dus niet genoeg. Heb nog ongeveer 7ml.

Ik ben even aan het bestellen geweest voor de zieke. Maag Compositum is voor haar maagzuur en utero voor haar loopsheid.
Even kijken hoe de honingzalf werkt en anders ga ik toch weer tee trea balsem bestellen en/of propolistinctuur.

Was weer een rip uit me lijf voor het kneusje

1 x Vetramil tube 30 gram,
1 x Groene Os Leem wondpasta 100 gram Aanbieding,
1 x Puur Jeuk 50 ml druppelflacon,
2 x Advantage 80 kat 4 pipetten,
1 x Advantage 400 hond 4 pipetten van 4 ml,
1 x Groene Os Maag Compositum 100 gr hond kat Aanbieding,
1 x Betadine oplossing 120 ml,
1 x Puur Utero 50ml druppelflacon,

O ja en vanavond gaan we even langs de trimster om even goed de haren weg te scheren. Onze mensen tondeuse had er niet zoveel zin in. We hebben ook een kap gehaald bij de DA, is ze erg blij mee maar een shirt werkt nu niet omdat het op haar achterste zit
Laatst gewijzigd door *Nikki* op di 13 okt 2009, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1387533
*Nikki* schreef: Pure olie Karin of heb je het verdunt? Heb ik namelijk ook in huis
Ik ben nu aan het smeren met de balsem maar dat is denk ik dus niet genoeg. Heb nog ongeveer 7ml.
Uh, ja, ik heb het er puur op gedruppeld. Volgens mij bestaat er ook een spray, nog handiger  ;)
Het voordeel van tea tree olie vind ik dat ze het over t algemeen zo smerig vinden, dat ze meteen van die plek af blijven  ::)
Door tieneke
#1387599
*Nikki* schreef: Altijd heeft ze wel iets, mijn kleine grote kneus Luna.

Volgens mij heeft ze nu weer hotspots. Wat denken jullie?  En zal ik met haar naar de DA gaan of eerst zelf behandelen? De vorige keer ging het weg met het insmeren met tea tree balsem. Ik heb hier nog wel een beetje van maar ik denk niet genoeg voor een hele behandeling. Helaas verkopen ze het hier niet meer in de buurt. Verder heb ik nog rescue crème in huis, calendula creme en CD Vet vacht en huid mineraal spray ( ingredienten: Agua,Aloe Barbadensis, Maris sal, Metaleuca alternifolia, Polysorbate 20, Lavendula angustifolia, Geranium, Leptaspermum scoperium.) Toepassen bij jeuk door schilfers, glansloze vacht en bij jeuk bij ongedierte.

Ik heb al 20 jaar honden en ze hebben nooit hotspots gehad, dit zou voor Luna de tweede keer zijn en ben er dus niet zo in thuis.
Ze zat van het weekend al flink te likken. Ik had een vermoede dat de vlooiendruppels van CD Vet al niet hielpen bij haar en Buffy want ze waren best veel aan het krabben voor hun doen. Maar bij Luna vond ik geen vlooien en geen poepjes. Bij Buffy vond ik wel een vlooi. Het viel me ook al op dat de kittens veel poepjes hadden in hun vacht. Aan de linker binnenkant van af haar enkel heeft ze ook wat korsten maar het is er niet rood. Ik ga mooi even toch dit keer Advantage vlooiendruppels halen voor alle beesten hier.
Tsja als je deze zooi er nu op doet kan het nog wel eens flink verergeren  ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1387657
Herkenbaar probleem. Stan heeft zo af en toe ook hotspots en dat kan ik ook altijd herleiden tot de aanwezigheid van vlooien. Hij hoeft maar tegen 1 vlo te zijn aangelopen en het is raak. Ik ben helemaal geen voorstander van al dat gif, maar soms gaat het gewoon even niet anders. De hotspots zitten meestal achter op zijn rug. Ik gebruik dan pipetten voor in de nek en de hotspots schrob ik schoon met een washandje en wat betadinezeep. Dan droog ik ze goed (met de waterblazer) en doe er propolistinctuur op.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1387918
Nou we zijn net terug van de trimster, handig al dat gereedschap bij de hand :biggrin2: Luna heeft er nog 1 spot vlak bij haar plasser, Die grote van 10cm is nog even wat meer ontstoken en groter als wat we dachten. Hij is erg dik. Door dat die plek zo dik is rade mijn trimster aan om naar de DA te gaan en nu ga ik twijfelen om te gaan. Ik zie aan Luna dat ze niet in haar hum is. Ze krapt of likt minimaal tot niet sinds ze geschoren is. Maar het is wel erg dik en gezwollen. Ik denk zelf dat met tea tree of propolistinctuur of honingzalf de zwelling (dus ontsteking) weg gaat. Moet ik misschien nog iets van traumeel of pijn compositum bestellen. Ik heb wel duivelsklauw in huis.
tieneke schreef: Tsja als je deze zooi er nu op doet kan het nog wel eens flink verergeren  ;)
Zooi is het zeker. Ik heb al 2x mijn deuren door die troep moeten verven want het bijt gewoon de verf van je spullen  :-X . Maar hotspot door vlooien is hHET ook niet
spreeuwtje schreef: je hebt t ook over loopsheid..
kan dat niet met elkaar te maken hebben??
Ze is nu niet loops. Die utero wil ik gaan gebruiken als ze loops is
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1388017
yuki11 schreef: Hoe lang geleden heb je een antivlomiddel gebruikt bij haar??
Advantage is al een hele tijd geleden. CD Vet gebruik ik wekelijks met onderhoud dosis
Door 202Spots
#1388026
Elke hond kan hotspots krijgen, en loopsheid heeft er niets te maken heeft..
Hotspot kan beginnen na 'n vooien bijt of andere insect bijt,of andere irritatie op de huid,
de hond gaat likken omdat de huid geirriteerd is en maakt 't erger door er aan te blijven likken.

En nee geen pipet OP de hotspot doen...is ie nu ook pas gewassen?
Wanneer er vlooien zijn dan kan je 2 dagen na 't wassen eventueel 'n Advantage in de nek gedeelte doen.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1388029
202Spots schreef: Elke hond kan hotspots krijgen, en loopsheid heeft er niets te maken heeft..
Hotspot kan beginnen na 'n vooien bijt of andere insect bijt,of andere irritatie op de huid,
de hond gaat likken omdat de huid geirriteerd is en maakt 't erger door er aan te blijven likken.

En nee geen pipet OP de hotspot doen...is ie nu ook pas gewassen?
Wanneer er vlooien zijn dan kan je 2 dagen na 't wassen eventueel 'n Advantage in de nek gedeelte doen.
Dat weet.  De lijst is gewoon een lijst met producten die ik vandaag besteld hebt en gekopieerd hebt en hier hebt geplakt

Dat lijkt me niet zo diervriendelijk om dat agressieve spul op haar hotspot op haar dijen te doen. Nee, die gaat gewoon over een paar dagen in haar nek.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door