Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Riek
#1387876
Balen, ze is weer niet lekker.
Ik snap er niet veel van. Was niets aan de hand, madame eet vanavond nog een kippennek.
Om half negen begint ze te drentelen met hoge rug, had een keer diaree gehad, loopt te kwijlen, hijgen en te drinken.
Ik heb haar net een halve okugest gegeven, maar ze heeft na een kwartier een plas water gebraakt met wit schuimig iets daarin, ik denk die tablet.

Ze wil, als ik haar uitlaat, graag met eikels spelen, ik denk dat ze misschien wat heeft ingeslikt.
Wat het ook nog kan zijn is dat ze onder het vogelvoederplatje loopt te grazen, dus misschien heeft ze vogelvoer op.
IK weet het niet.

Ik heb geprobeerd haar op de rug te leggen, op schoot, en haar buikje te masseren, maar ze blijft met met grote ogen aankijken en wil héél graag weer andersom liggen.
Maar liggen doet ze nog geen halve minuut en dan loopt ze weer te ijsberen.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1387898
Kan natuurlijk gewoon een virusje zijn, maar als de DA het niet goed weet ,zou ik een echo laten maken om te weten dat het van binnen okè is met haar orgaantjes...

Sterkte met de kleine meid...
Gebruikersavatar
Door Riek
#1387907
Het vervelende is (of eigenlijk wel fijn) dat het niet constant is.
Het is goed gegaan vanaf vrijdagavond en nu ineens weer vanaf half negen vanavond is het mis.
De tussentijd was ze hartstikke goed. Ze speelt, is gek, rent hard en gaat graag mee wandelen.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#1387979
Riek schreef: Maar waar denk je dan aan?
Ach, ik wil je niet onnodig ongerust maken, maar soms kan er iets lang sluimeren voordat het tot uiting komt...
Zo had de oudste van een ( goedaardige) tumor in haar milt wat werd gezien bij een echo, iets waar je anders pas achter komt als het telaat is.....
Nu de Meiden wat ouder worden laat ik preventief echo`s maken, het zijn wel moment opname`s maar dan weet je dat het voorlopig goed is.
Het is geen belasting voor ze, ze hoeven geen roesje daarvoor..
Ik wil hiermee maar zeggen, dat men niet voorzichtig genoeg kan zijn met dit soort klachten, je kan er alle kanten mee uit......
Gebruikersavatar
Door Riek
#1388057
Je maakt me niet banger dan dat ik al ben ;)
Op zo'n moment ben ik dodelijk ongerust.
Ze is dan echt doodziek en lopt te ijsberen en kan geen 2 seconden op dezelfde plaats blijven.
Een uur nadat ik die okugest heb gegeven is ze rustig geworden, en vanmorgen was er helemaal niets meer aan de hand.
Vannacht zijn mijn man en ik 2 keer wezen kijken bij haar, en ze was alleen maar vrolijk...hoera mensen.....dacht ze.
Net heeft ze ook weer gewoon gegeten.
Maar ik houdt het zeker wel in mijn gedachten , Marian (geloof ik).
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1388062
met eikels laten spelen kan funest zijn...
als ze dat binnen krijgt kan ik me voorstellen dat ze zich een korte periode niet lekker voelt..
eikels verteren niet en kunnen lelijke verstoppingen veroorzaken..
Door *Natasja*
#1388074
Inderdaad opletten met eikels, en ik zou ook even een tijdje opschrijven wat ze iedere dag eet en wanneer ze ziek wordt. Zo ben ik er achter gekomen dat Beau misselijk wordt van eendenekken en kalkoennekken.

Balen hoor, dat het nog niet over is. Ik hoop dat je erachter komt wat er aan de hand is.
Door inni
#1388103
Houd maar 's in de gaten wat ze eet, ook de eventuele tussendoortjes. Misschien zie je dan onmiddelijk wat de boosdoener is.

Als Berre hier ook maar iets van koek-of broodkruimels of kip binnenkrijgt is 't gegarandeerd mis met z'n darmen. 'k Weet niet hoe groot (of zwaar) Femke is maar de onze weegt +- 2.600gr en voor hem is ons 'klein beetje' al gauw een flinke portie. ;)

Succes met Femke.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door