Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#1377774
Begin dit jaar heb ik Biska laten steriliseren omdat ze wel erg vaak loops werd en ik haar dan erg lang gescheiden bleek te moeten houden van Olivier, die ook na afloop van de loopsheid nog wel enige tijd lang zin bleef houden in een romantisch onderonsje.
Ik moet zeggen dat ik het erg praktisch vind dat ze nu niet meer loops wordt, maar verder kan ik niet zeggen dat ik erg blij ben met het effect van de sterilisatie. Haar vacht is lelijk pluizig geworden en voelt vettig aan. Ze heeft ook een veel sterkere lichaamsgeur gekregen en ze heeft af en toe talgbulten.
Meer mensen ervaring met stinkende honden na een sterilisatie?
Zal ik er maar een reinigingskuurtje ingooien? Groene leem ofzo?
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1377838
Dat is niet prettig nee. Ik heb er geen ervaring mee, dus kan ik er geen zinnig woord over zeggen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1377991
pallas schreef: Hier geen problemen met vacht en geur. Wel een nóg pittiger karakter :-X
Biska was al een megabitch. Dat kon eigenlijk toch niet erger.  :-X
Door Evelien01
#1377994
Ik heb al mn teefjes laten steriliseren maar de vachtjes zijn gewoon mooi gebleven en stinken doen ze ook niet. Ook het karakter is overigens niet veranderd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1378163
Evelien01 schreef: Ik heb al mn teefjes laten steriliseren maar de vachtjes zijn gewoon mooi gebleven en stinken doen ze ook niet. Ook het karakter is overigens niet veranderd.
Maar die hebben waarschijnlijk een ander type vacht dan Biska. Biska is een kruising waar iets van een spaniel door zit. Spaniels krijgen vrijwel standaard een lelijke vacht van een sterilisatie/castratie. Dat wist ik ook van tevoren. Maar je hoopt toch dat het mee zal vallen. Niet dus. En ik had niet verwacht dat ze ook zou gaan stinken.