Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#1377774
Begin dit jaar heb ik Biska laten steriliseren omdat ze wel erg vaak loops werd en ik haar dan erg lang gescheiden bleek te moeten houden van Olivier, die ook na afloop van de loopsheid nog wel enige tijd lang zin bleef houden in een romantisch onderonsje.
Ik moet zeggen dat ik het erg praktisch vind dat ze nu niet meer loops wordt, maar verder kan ik niet zeggen dat ik erg blij ben met het effect van de sterilisatie. Haar vacht is lelijk pluizig geworden en voelt vettig aan. Ze heeft ook een veel sterkere lichaamsgeur gekregen en ze heeft af en toe talgbulten.
Meer mensen ervaring met stinkende honden na een sterilisatie?
Zal ik er maar een reinigingskuurtje ingooien? Groene leem ofzo?
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1377838
Dat is niet prettig nee. Ik heb er geen ervaring mee, dus kan ik er geen zinnig woord over zeggen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1377991
pallas schreef: Hier geen problemen met vacht en geur. Wel een nóg pittiger karakter :-X
Biska was al een megabitch. Dat kon eigenlijk toch niet erger.  :-X
Door Evelien01
#1377994
Ik heb al mn teefjes laten steriliseren maar de vachtjes zijn gewoon mooi gebleven en stinken doen ze ook niet. Ook het karakter is overigens niet veranderd.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1378163
Evelien01 schreef: Ik heb al mn teefjes laten steriliseren maar de vachtjes zijn gewoon mooi gebleven en stinken doen ze ook niet. Ook het karakter is overigens niet veranderd.
Maar die hebben waarschijnlijk een ander type vacht dan Biska. Biska is een kruising waar iets van een spaniel door zit. Spaniels krijgen vrijwel standaard een lelijke vacht van een sterilisatie/castratie. Dat wist ik ook van tevoren. Maar je hoopt toch dat het mee zal vallen. Niet dus. En ik had niet verwacht dat ze ook zou gaan stinken.
Doda, onze pointer, is ook gesteriliseerd. Maar aan haar vacht zie je ook niks.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#1378189
Ik herken het wel. :(
Ik heb twee nestzusjes, kooikerhondjes. Die hebben ook een spanielachtige vacht. Eén van hen is gecastreerd en daardoor getransformeerd in een ontplofte cavia. :o
Haar vacht is doorgeschoten, vettig en klit enorm. :-\
Door Nynke
#1378256
ik ken hier ook zo'n ontplofte cavia-cavalier, geen gezicht  :-X :-X :-X

een reinigingskuur kan geen kwaad Sonja !!  ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1378360
roksefloks schreef: Ik herken het wel. :(
Ik heb twee nestzusjes, kooikerhondjes. Die hebben ook een spanielachtige vacht. Eén van hen is gecastreerd en daardoor getransformeerd in een ontplofte cavia. :o
Haar vacht is doorgeschoten, vettig en klit enorm. :-\
Biska heeft inderdaad wel in de verte wat overeenkomsten met een kooikerhondje. Ik vind het echt wel heel zonde. Dit is steeds één van de redenen geweest om haar niet te laten steriliseren, maar ik ben op een gegeven moment toch maar overstag gegaan omdat ze drie keer per jaar loops was en na haar laatste loopsheid nog werd verkracht door Olivier terwijl ze echt niet loops meer was.
En nu heb ik ergens toch wel spijt, want ze is gewoonweg niet meer het hondje dat ze was. Ze lijkt wel letterlijk en figuurlijk niet meer zo goed in haar vel te zitten als voorheen. Het is gewoon net alsof ze in een paar maanden tijd van een jong hondje is getransformeerd in een oude hond.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1378526
dat is naar om te lezen..
ik heb bij kiek helemaal geen problemen gehad..
die werd noodgedwongen gesteriliseerd omdat ze een baarmoederontsteking had..
(al stond het al wel in de planning, kiek was een heel boos grietje als ze loops was)
zij had juist vachtproblemen vóór de sterilisatie..
maar dat had ws met voer te maken en ontgifting..
nu ze langer barft gaat het hartstikke goed met haar vacht en vieze stinkgeur..
dus ik kan me voorstellen dat een ontgiftingskuurtje het wel goed zou doen..
Door Lizzy
#1379389
Ik heb het ook nog nooit meegemaakt, dat ze zijn gaan stinken. Maar dat komt misschien omdat al mijn honden korte vachten hebben? In ieder geval: ik zou chlorella proberen. Dat helpt ook bij smerige luchtjes en dat ontgift (milder dan leem).
Gebruikersavatar
Door kira
#1380105
Wat jij omschrijft had onze vorige nefwy ook. Die was een maand of 6 na  het helpen getransformeerd naar een newfy van 15, niet vooruit te branden. Haar vacht was ontploft. En ze stonk, heel zurig. Wij waren gewend aan die geur, maar iedereen die bij ons binnen kwam vond haar enorm stinken. Ik heb helaas nooit een oplossing kunnen vinden, dus sorry je hebt niets aan mij. Als ik nu nog die newfy had gehad, was ik in ieder geval voor de luiheid richting hol. da gegaan, ik verwacht overigens niet dat die iets aan de vacht zou kunnen doen en de stank. En ik zou die chlorella gaan proberen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1380249
Het is niet dat ze echt niet meer vooruit te branden is, hoor. Maar ze is gewoon niet meer dat frisse hondje dat ze altijd geweest is.
Haar vacht is ook niet meer zo mooi wit, maar een beetje geelbruinig. En onder haar buik is de vacht bruin verkleurd. Zo'n traanstrepenbruin, alsof ze er veel aan zit te likken, maar dat zie ik haar nooit doen, dus dat is het volgens mij niet.
Ik zal er eens wat chlorella tegenaan gooien....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door