Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1413086
pallas schreef: Hij heeft het laatst met spelen een een stukje open gestoten. :( Gelukkig ziet het er verder rustig uit en evt vocht kan er nu uit.
Ik weet nog niet wat ik er mee doe als het dicht is. Telkens zalf erop smeren kan wel , maar dan blijft de huid misschien erg dun en dat wil ik niet.
Wissel baden of koud afspuiten zou misschien nog wel wat zijn , dan wordt het iig super doorbloed.
Bij mijn eigen litteken ben ik heel voorzichtig begonnen met masseren met een beetje olie. Eerst heel zachtjes langs het eigenlijke litteken om ieder geval te proberen het niet te laten verkleven. Maar ja, soms kun je er ook weer beter van af blijven, dat kun je zelf het best inschatten denk ik.
#1413213
Cathelijn schreef: Bij mijn eigen litteken ben ik heel voorzichtig begonnen met masseren met een beetje olie. Eerst heel zachtjes langs het eigenlijke litteken om ieder geval te proberen het niet te laten verkleven. Maar ja, soms kun je er ook weer beter van af blijven, dat kun je zelf het best inschatten denk ik.
Ik denk zelf dat de inwendige hechtingen nog dwars zitten.
Normaal gesproken lossen die dus op , maar Didot's lichaaam werkt ze er toch nog uit.
Je kan de knoopjes ook nog voelen. Als het eenmaal opgelost op eruit gezweerd is dan is het over.
Al eerder meegemaakt met de operatie aan zijn pootje, toen ging het ook zo en uiteindelijk is het een heel mooi lidtekentje geworden 9kan het absoluut niet meer terug vinden.
tristan schreef: Fijn dat het zo goed gaat!  :)

Enne, niet piekeren over 'wat als we het eerder geweten hadden........'  Kan me voorstellend dat je er wel over nadenkt, maar ga nu maar gewoon genieten van Didot.  :-* :-*
Genieten dat doe ik zeker!  Hij is nu ook weer zo lief met Nox aan het spelen . Heel subtiel uitdagen tot smane een trekspelletje. Nox durf nog niet...tis voor haar ook even wennen dat hij nu alles zomaar goed vind :biggrin2:

Nu is het net gelukt! Nox op de bank en Didot er naast, dan durft ze heel eventjes te trekken aan "zijn" speeltje :D
#1416528
Na mijn verhaal over Moos en zijn schildklier perikelen heb ik op aanraden van Lizzy jullie verhaal gelezen.
Ik herken er veel van. De hele hormoonhuishouding en stofwisseling is veranderd.
Fijn dat het zo positief werkt. Succes met Didot
#1470829
Vandaag weer voor het bloed prikken geweest.

natuurlijk werd hij ook even weer helemaal nagekeken.
Trauma poot, doet het nog steeds goed  :D, maar gaan wel voor een rontgen controle foto ivm artose vorming.
Lidtekentjes achterpoten: niet meer te vinden :)
Jeuk: afwezig :D
korsten: weg :)
Vacht mooi en weelderig :D :D :D
gewicht: iets afgevallen, maar heel mooi droog. Bespiering is ietsje minder , maar er wordt vrij weinig getraind dus dat komt wel weer goed.

Donderdag de uitslag van de schildklierwaarden, we hopen nu goed te zitten , misschien moeten we nog iets omhoog ivm met het energieniveau van Didot :P
#1471243
jalukrifa schreef: Hardstikke mooi!
(behalve de artrose...wist je dat al?)
Didot heeft een operatie aan zijn sesambeentjes gehad, daarna krijg bijna elke hond na een aantal jaar artrose of bindweefselvorming in het operatie gebied. Helaas is dat niet te voorkomen, gewoon het gevolg van opereren in een kwetsbaar gebied. Daar kan wel weer wat aan gedaan worden, maar eerst maar een rontgen foto om te zien hoe het ervoor staat.
Hij heeft verder geen klachten, maar doordat hij erg lang heeft moeten revalideren heeft hij wel een zeer lichte voorkeurs beweging er aan over gehouden.(vandaar dat wij het ook zijn trauma pootje noemen. het probleem zit tussen de oren en niet in de poot)
Voor ons is het dus vrij lastig te beoordelen of het normaal is of toch een klein begin van artrose.
#1471607
De 3e test voor de bloedwaarden is binnen , we zitten nu op een normaal niveau  (17). :) :) :)
Dit was laat op de dag gemeten en hij zal dus gemiddeld iets hoger zitten.
Hij mag dus op 1 1/2 tablet thyroxine blijven staan,zeker omdat hij er zo goed uitziet.
Naar 2 tabletten zal niet nodig zijn , bovendien loop je dan het risico dat je te hoog uitkomt , wat ook weer niet goed is.

Over 3 maanden prikken we weer eens, zo houden we het goed in de gaten.
Tegen die tijd is hij ook weer vollop in training, dus kan het zijn dat we dan toch nog wat moeten aanpassen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door