Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#1377215
Nou meneertje wordt weer behoorlijk wakker hoor >:(

Net heeft ie tijdens het heen en weer lopen met de warme maaltijd Jelle proberen te drijven  >:(
En zeuren om eten en lastig doen kan ook alweer >:(

Nog maar even snel een bouillon van kalkoenvleugels gemaakt en dan zo maar wat erin; vlees laat ik er maar gewoon bij zitten.
Voor morgen heb ik er maar een konijn uit gehaald, want ik zie hem morgen dus wel weer eten hoor. ::) Of is dat echt te vroeg?

Ook alweer een tweede plas rondje gelopen en weer keurig geplast en hij loop ook alweer een stuk steviger.
Merk wel dat hij wat last heeft, maar das wel logisch met zo'n blauwe zak :P
Door Too
#1377328
Fijn dat ie weer bijna 't mannetje' is  ;)
Knuf van de poezen  ;D
K weet t nooit zo goed met eten.. ik geef ze , als ze willen, dezelfde dag al een klein hapje en de dag erna doen we weer gewoon normaal.
Door pallas
#1377520
Ik zit nu op mijn werk (ff illegaal Bp'en dus :-X )

Vannacht is Didot erg onrustig geweest. Kon duidelijk merken dat de pijnstillers uitgewerkt waren.
Vaak rekken en strekken , dus ik denk een beetje buikpijn? en veel smakken , maar dat was weer over nadat ie weer wat bouillon gekregen had. Vannacht ook nog een grote plas gedaan :thumbsupup:
Ik neem aan dat hij dus ook wat last heeft van een lege maag/ gal. Buiten wil hij ook steeds gras eten , maar dat mag hij nu niet van mij. Vandaag moet er denk ik toch echt weer wat in , ik vermoed dat hij als sportieve hond toch een wat snellere spijsvertering zal hebben en een hapje met alleen spiervlees is ook zomaar weg uit de maag.

Van zijn poten blijft hij mooi af (heeft verband met sambal smaak gekregen..) aan zijn buik wil hij wel graag likken , we laten hem heel even en dan moet ie weer stoppen. Gelukkig luistert hij goed hoor :)
Ronald is vandaag thuis en let op het ventje. :)

Tot overmaat van ramp is het hier dus enorm rustig...zit ik me ff te vervelen. >:( Maar het zal aan het eind van de middag wel weer rennen en vliegen zijn ::)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1377662
ik gaf mijn beesies,  als ze honger hadden, gewoon eten op dezelfde dag..
niet eten is naar mijn weten alleen omdat ze vaak misselijk zijn van de narcose..
paap vrat altijd na de narcose gelijk een paar koekjes weg van de d.a.
die stond dan met verbazing te kijken..  :biggrin2:
Door Femke
#1377737
spreeuwtje schreef: ik gaf mijn beesies,  als ze honger hadden, gewoon eten op dezelfde dag..
niet eten is naar mijn weten alleen omdat ze vaak misselijk zijn van de narcose..
paap vrat altijd na de narcose gelijk een paar koekjes weg van de d.a.
die stond dan met verbazing te kijken..  :biggrin2:
ik weet niet beter dan dat je een hond dezelfde dag nog geen eten mag geven omdat er door de narcose een grotere kans is op verslikken/stikken omdat die reflex nog niet helemaal naar behoren werkt.
Door pallas
#1377906
spreeuwtje schreef: ik gaf mijn beesies,  als ze honger hadden, gewoon eten op dezelfde dag..
niet eten is naar mijn weten alleen omdat ze vaak misselijk zijn van de narcose..
paap vrat altijd na de narcose gelijk een paar koekjes weg van de d.a.
die stond dan met verbazing te kijken..  :biggrin2:
Ik geef ze geen eten op de dag van de operatie. ik vind drinken veel belangrijker op die dag , de darmen liggen vaak ook nog stil en over het algemeen zijn ze te suffig.
Ik geef wel water met yoghurt en bouillon van het één of ander.
Officieel hoeft hij vandaag nog niet te eten , maar hij had dus écht honger en heeft nu wat stukjes spiervlees met veel bouillon gekregen.

Verder heeft meneer in een onbewaak ogenlblik zijn mooi sambalsokken vakkundig uit getrokken. >:( >:( >:(
Natuurlijk was ie wel zo slim om er niet op te kauwen , mar heeft ze dus net als een echte sok compleet eraf getrokken ::) ::) ::)
Maar weer opnieuw verbonden, alles ziet er wel mooi en rustig uit.
Door pallas
#1379761
Net de uitslag van het bloedonderzoek gehad.

Didot heeft een iets te lage schildklierwaarde (14 meen ik) . :(
Hij zou eigenlijk eerder hoger dan lager moet zijn omdat het zo'n actieve hond is en hij een hoge verbranding heeft.
Nu wil de d.a. hem graag een periode op medicatie zetten om dit aan te vullen en te kijken of het helpt. Hij is nu behoorlijk kaal op de flanken en heeft dit al  afentoe van af één jaar oud.

Het zou zijn vachtprobleem kunnen oplossen...

morgen gaan we er over praten.

Waar doe ik goed aan ?

zijn er nog andere mogelijkheden?

hoe zit het bijv met  jodium enz moet ik wat aanpassen aan zijn dieet? (gelukkig is da erg tevreden over barfen hoor)

zijn er nog andere opties?


man ...wat heb ik in eesn een hoop vragen .
(ben al even in de bieb gedoken , maar kom nog niet heel veel wijzer eruit :-\ )
Laatst gewijzigd door pallas op ma 05 okt 2009, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door